پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نامه اعتراضی فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان – ماینز به دولت آلمان فدرال

نامه سرگشاده اعتراضی فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان/ماینز به دولت آلمان فدرال در رابطه با بی توجه ای دولت آلمان به نقض حقوق بشر در ایران و اعدام جوانان ایران به خاطر منافع سیاسی و اقتصادی و رابطه با رژیم جمهوری اسلامی ایران

حضور محترم جناب آقای ماس وزیر امور خارجی آلمان فدرال

با کمال تاسف باید متذکر شویم که علیرغم اعتراض های بین المللی انجمن های ورزشی، قهرمانان جهان، ورزشکاران، سیاست مداران و نهاد های اجتماعی، رژیم ایران تصمیم به اعدام کشتی گیر جوان نوید افکاری گرفت. وی با وجود همه درخواست ها و علی رغم درخواست های بشردوستانه جامعه بین الملل و هم چنین سازمانهای حقوق بشری، اوایل صبح دیروز در استان شیراز اعدام شد و علنا رژیم ایران این اعتراض ها و درخواست ها را نادیده گرفت. اعدام نوید افکاری یکی از هزاران اعدامی است که در دستور کار رژیم جمهوری اسلامی قرار دارد.

تحمل این رژیم توتالیتر توسط دولت فدرال برخلاف خواست اکثریت مردم ایران اتفاق می افتد. حتی بیانیه های عمومی دولت جمهوری فدرال آلمان مبنی بر اینکه آنها مخالف تصمیمات رژیم ایران هستند و آنها بارها بر این امر تأکید می کنند، دیگر برای این رژیم کافی نیست.
شما باید از جنبه سیاسی فعال شوید و باید واقعاً از حقوق بشر دفاع کنید و نه اینکه به لحاظ روابط اقتصادی و سیاسی دولت فدرال و ایران و درمذاکرات فی مابین وزارت امور خارجه آلمان و ایران نقض حقوق بشر را نادیده بگیرید!
 ما از شما به عنوان وزیر خارجه مسئول دولت فدرال درخواست می کنیم که این سیاست دوگانه را کنار بگذارید. متأسفانه، اطلاعات کافی وجود دارد که شما همچنان علاقه سیاسی زیادی به توافق نامه ها، به ویژه از نظر اقتصادی، با رژیم ایران دارید، اما ما امروز به شما می گوییم که این سیاست باید سرانجام پایان یابد! 
ما دیگر نمی توانیم این سیاست نادیده گرفتن جمهوری فدرال آلمان را و بی توجه ای به خدشه دار شدن حقوق بشر در ایران را نادیده بگیریم. مردم ایران هم دیگر قادر به تحمل این سیاست نیستند!
شما باید در افکار عمومی موضع روشنی بگیرید و با توجه به تاریخ جمهوری فدرال آلمان، وظیفه شماست که این رابطه با رژیم ایران را زیر سئوال ببرید.
همچنین مردم ایران نیز چندین بار بیانیه ای با این پرسش صادر کرده اند که چرا این سیاست و این رابطه با رژیم بی رحم ایران و نه با مردم ایران و در کنار آنها ادامه می یابد.
ما از شما تقاضا داریم که حال پس از اعدام وحشیانه یک کشتی گیر جوان و نقض آشکارحقوق بشر در ایران، سرانجام با حرکت های درست سیاسی از خود یک الگوی خوب نشان دهید!
جناب آقای ماس
ما به عنوان فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان و همچنین به عنوان افراد مدافع حقوق بشر، مکررا به شما هشدار داده ایم و بارها و بارها برای یافتن راه حل تلاش کرده ایم، اما با گذشت زمان نشان داده شده است که این راه حل ها یک توهم است و شما امروزسرانجام  وظیفه دارید اقدامات سیاسی علیه رژیم ایران انجام دهید و انتظارات ایرانیان را برآورده کنید. شما همچنین مسئول هستید که رژیم ایران می تواند از نظر اقتصادی و سیاسی در اروپا عمل کند و ثبات رژیم خود را از طریق فعالیت های تساهل آمیز دولت فدرال تضمین نماید.
این نوع فعالیتهای بردبارانه و همچنین چنین "گفتگوهای انتقادی" باید سرانجام به پایان برسد.
ما می خواهیم به شما اطلاع دهیم که این فراخوان و نامه سرگشاده را برای مطبوعات، احزاب، گروه های سیاسی و شبکه هایمان ارسال خواهیم کرد. جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به زودی با دعوت شما به عنوان نماینده رژیم ایران به جمهوری فدرال خواهد آمد. دیدار با یک رژیم قاتل در اینجا ضربه ای مستقیم به مردم ایران و حقوق آنها برای داشتن یک دولت دموکراتیک است!
 جناب آقای ماس وزیر امور خارجه آلمان فدرال
اولین قدم رد دیدار با وزیر امور خارجه ایران است. علیه این تروریست و این سیاست ترسناک طرفداران رژیم در خاک جمهوری فدرال کاری انجام دهید! 
به جای مذاکرات اقتصادی مورد پذیرش رژیم، ضروری است که شما از آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران حمایت کنید، بخصوص در دوره کرونا، زیرا زندانیان سیاسی فقط به دلیل ابراز عقایدشان برای یک زندگی بهتر و آزادی در ایران به گروگان  گرفته می شوند وشکنجه میشوند و بخشا مجبور به اعتراف دروغ می گردند که براساس آن تهدید به اعدام و سپس بطور واقعی اعدام می شوند.
 
با احترام فراوان
از سوی فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان/ماینز
بهروز اسدی

https://akhbar-rooz.com/?p=46557 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x