جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نامه سرگشاده کارگران کارخانه ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران در اعتراض به واگذاری و عدم پرداخت مطالبات

روز دوشنبه ۲۴ شهریور، جمعی از کارگران کارخانه ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران با انتشار نامه ای سرگشاده اعتراضشان را نسبت به واگذاری وعدم پرداخت مطالبات رسانه ای کردند.  

بخش هایی از این نامه که خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته و رسانه ای شده بقرار زیر است:  

نظر به اینکه شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز (سهامی عام) در اواخر سال ۱۳۸۵توسط سازمان خصوصی‌سازی به صورت اقساطی (۳۶ماهه) به بخش خصوصی به سهامداران عمده به نام شرکت‌های ۱-شرکت سرمایه‌گذاری ملت ۲-شرکت مدیریت امین پویا (مدیریت سرمایه گذاری ملت سابق) ۳-فرآورده‌های دریایی ارس (خریداران این شرکت) واگذار گردید.  

 بدنبال تصویب شورای تامین استان آ‌ذربایجان شرقی و تایید دادستان تبریز مبنی بر خلع ید شرکت مذکور به دلیل سوءمدیریت فراوان و واگذاری آن به خریدار جدید  

در آبان ماه سال ۹۴ حکم موقت از طرف دادگا ه مبنی بر تحویل شرکت ورشکستگی به تقصیر به قائم مقامی اداره تصفیه امور ورشکستگی صادر گردید که تاکنون فقط مراحل مزایده، فروش و واگذاری کارخانه شرکت مذکور به شرکت تراکتورسازی ایران – تبریز انجام شده است.  

باتوجه به مراتب فوق که از زمان تحویل امورات شرکت به اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز، حدود ۳ سال سپری شده است به طوری که فقط مراحل مزایده، فروش و واگذاری انجام شده در حالی که هنوز تصدیق طلب نشده است و کلیه طلبکاران شرکت خصوصا کارگران (شاغل، بازنشسته و مستعفی) بلاتکلیف هستند. بدین ترتیب در اثنای اجرای حکم ورشکستگی به تقصیر و اقدامات قانونی توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز، موارد قابل توجهی به شرح ذیل جهت استحضار و رسیدگی و جهت جلوگیری از تضییع حق و حقوق کارگران (طلب کار) و هرگونه تصمیمات مقتضی به حضور ایفاد می‌گردد: 

۱.بر احضار، تعقیب کیفری و حقوقی و یا سایر تعهدات که به موجب حکم صادره شامل کارفرمای مقصر (مدیرعامل، هیئت مدیره وقت شرکت) می‌باشد از طرف اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز صورت نگرفته است.  

۲. فروش کارخانه به زیر قیمت کارشناسی در مزایده و عدم اجرای صحیح مزایده فروش کارخانه شرکت مذکور.  

۳.فروش کارخانه به صورت اقساطی بلندمدت (۳۵ماه) به شرکت تراکتورسازی.  

۴. عدم اجرای تسویه حساب طلبکاران و عدم تصدیق طلب علی‌رغم گذشت ۳ سال از زمان واگذاری شرکت به اداره تصفیه استان.  

۵. بنا به اعلام اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز، طلب کارگران (شاغل، بازنشست و مستعفی) مشمول سهم غرما می‌شود در صورتی سهم غرما زمانی شامل طلب کارگران می‌شود که ورشکستی عادی باشد در حالی که حکم صادره از دادگاه ورشکستگی به تقصیر بوده و پرداخت مابقی طلب به عهده کارفرمای مقصر می‌باشد و این امر بایستی توسط اداره تاصفیه امور ورشکستگی تبریز پیگیری می‌شد درحالیکه چنین مواردی اتفاق نیفتاده است.  

۶. مبلغ علی‌الحساب دریافتی از محل فروش اقساطی کارخانه شرکت، بجای پرداخت به طلب‌کاران، در بانک سپرده‌گذاری کرده و سود دریافت می‌کند که بنا به اظهار خودشان (اداره تصفیه تبریز) این سود جهت تسویه بدهی شرکت به شهرداری و غیره می‌باشد، استفاده خواهد شد.  

۷. از زمان تحویل کارخانه شرکت به اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز، در موقع مراجعه طلب کاران به اداره تصفیه جهت پیگیری مسائل و مطالبات کارگری، برخورد مناسب از طرف عوامل اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز انجام نشده و همچنین تکریم ارباب رجوع رعایت نمی‌شود.  

https://akhbar-rooz.com/?p=46729 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x