پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نامه شورای مدیریت گذار به مسئولین سیاست خارجی اتحادیه اروپا

به

High Representative of the European Union for Foreign Affairs and Security Policy

Mr. Josep Borrell Fontelles

IRAN-TASK FORCE

Mr. Ernest Urtasun

European Parliament’s Delegation for Relations with Iran

آقای جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا برای امور خارجی و سیاست های امنیتی

گروه کار ویژه ایران

آقای ارنست اورتاسون، عضوهیئت پارلمانی اروپا برای روابط با ایران

جناب آقای جوزف بورل فوتنل ،

جنابعالی روز پنجشنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ پیش از رای گیری پارلمان اروپا  در مورد قطعنامه مربوط به محکوم کردن سرکوب جنبش اعتراضی نوامبر ۲۰۱۹ ایران اظهار داشتید: “ما انتظار داریم که همه مسئولین اعمال خشونت و دستگیری های غیرقانونی دستگیر شده و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند”.  تا به امروز اما هیچ یک از عاملان خشونت های وحشیانه، شکنجه و کشتار مخالفان دستگیر و محاکمه نشده اند، در مقابل اما تعداد  شهروندان بازداشت شده و احکام اعدام هفته به هفته افزایش می یابند، از جمله احکام اعدام برای جوانانی که در اعتراضات نوامبر ۲۰۱۹ شرکت داشتندد: امیرحسین مرادی ، سعید تمجیدی و محمد رجبی. بنا به گزارش آژانس خبری و حقوق بشری معتبر “هرانا” در بیست و چهارم ژوئن ۲۰۲۰ احکام اولیه اعدام در دادگاه تجدید نظر بدون اعلام رسمی تایید شدند.

جناب آقای جوزف بورل ، جناب آقای اورتاسون ، روند انحلال سیستم حکومتی جمهوری اسلامی هم اکنون آغاز شده است. رژیم حاکم در وحشت از ملت خود، با خشونت  با شکنجه، قتل و مجازات اعدام واکنش نشان می دهد. متاسفانه  در برابر چنین سیاست هایی هیچ یک از نهادهای مربوط به ایران در اتحادیه اروپا، از جمله نماینده عالی اتحادیه اروپا برای امور خارجی و سیاست های امنیتی،از جمله  نمایندگان عضو هیئت پارلمانی اروپا برای روابط با ایران و از جمله کارگروه ویژه ایران در سیاست های خود را تجدید نظر نکرده و هیچگونه کوششی برای برقراری ارتباط با اپوزیسیون دموکراتیک ایران ننموده اند. این سیاست به نفع کشورهای دموکراتیک عضو اتحادیه اروپا نیست. شورای مدیریت گذار ایران معتقد است که نهادهای ذیربط اروپایی می باید بیش از پیش به نظریات اپوزیسیون سکولار و دموکراتیک در مورد آینده ایران توجه داشته باشند. ما بر این باوریم که برای پیشگیری از تصمیمات اشتباه  در اتحادیه اروپا ضروری است که این نهاد با اپوزیسیون دموکرات درباره امور و تحولات فعلی ایران تبادل نظر مداوم داشته باشد. امید است که سیاست های اتحادیه اروپا به زودی تغییر نموده، نیازهای ملت ایران، جنبش دموکراسی خواهی و برنامه های شورای مدیریت گذار برای آینده ایران مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

آقایان محترم، احکام اعدام نامبرده در فوق می توانند خیلی زود اجرا شوند. ما از مقامات مسئول اتحادیه اروپا می خواهیم که در مورد این احکام از مقامات رسمی ایران ابطال مجازات اعدام و یا  حداقل اجتناب از انجام آن را بخواهند. رژیم تهران تلاش می نماید که تا با صدور احکام اعدام  پتانسیل اعتراضی کشور را خنثی کند. ما سپاسگزار شما خواهیم بود چنانچه در جهت متوقف کردن اینگونه سیاست ها اقدامی انجام دهید. ما برای تبادل نظر با شما آماده ایم.

با احترام

دکتر مهران براتی

هیئت دبیران شورای مدیریت گذار

امور بین الملل

ششم جولای ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=39415 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x