جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نطق تهدید آمیز قالیباف علیه دولت روحانی

محمدباقر قالیباف در اولین نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نشان داد که خواست حسن روحانی برای همدلی مجلس با دولت در سال پايانی آن به آسانی پيش نخواهد رفت. او در سخنرانی خود مديريت دولت روحانی را مورد انتقاد قرار داد و در همين حال از «معيارهای زندگی اسلامی» در برابر «سبک زندگی غربی» که به گفته ی او رو به گسترش است، دفاع کرد
خط و نشان قالیباف در اولین نطق ریاستی | رادیو زمانه

محمدباقر قالیباف در اولین نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نشان داد که خواست حسن روحانی برای همدلی مجلس با دولت در سال پایانی آن به آسانی پیش نخواهد رفت. او در سخنرانی خود مدیریت دولت روحانی را مورد انتقاد قرار داد و در همین حال از «معیارهای زندگی اسلامی» در برابر «سبک زندگی غربی» که به گفته ی او رو به گسترش است، دفاع کرد.

قالیباف با اشاره به تهدیدهایی که این روزها نظام اسلامی را هدف گرفته است، اظهار کرد: تهدید نخست کاهش سرمایه اجتماعی نظام است که در نتیجه ناکارآمدی اشباع شده مدیریتی کشور و فاصله گرفتن مسئولان از اصول انقلاب ایجاد شده است و متاسفانه چالش اقتصادی و معیشتی را به وجود آورده که زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی فراگیر شده است. تهدید دیگر فساد نگران کننده‌ای است که در تار و پود ساختارهای مختلف نفوذ کرده و موجب افزایش تبعیض، نارضایتی و عدم تحقق عدالت شده است. همچنین نظام اداری – اجرایی متورم و بهم ریخته کشور تهدید دیگری است که امکان حکمرانی خوب را سلب کرده است. تضعیف نهاد مهم خانواده از طریق گسترش روزافزون سبک زندگی غربی تهدید نگران کننده‌ای تلقی می‌شود که نیازمند توجه ویژه و فوری است.

قالیباف گفت: گسترش نفوذ جریان غرب‌زده که با امید بستن به دشمن مانع خودباوری ملی و توجه به ظرفیت‌های عظیم داخلی شده است تهدید مهم دیگری است که باید در مورد آن هوشیار بود.

قالیباف ادامه داد: اکنون که مجلس در آغاز راه خود قرار دارد، آنچه شرایط را خطرناک تر می‌کند، الگوی مدیریتی دستگاه های اجرایی کشور است، که علاوه بر ناکارآمدی و آشفتگی مدیریتی، و تمرکز بر نگاه به بیرون، به بسیاری از اصول و مولفه های الگوی مدیریت جهادی باور ندارد، در چنین شرایطی است که مجلس یازدهم می تواند، با رویکردی منطقی و انقلابی نسبت به دولت، و با استفاده از ظرفیت های تقنینی و به خصوص نظارتی خود در چارچوب پیام رهبر انقلاب، دولت را به سمت مطلوب هدایت کند، مجلس، نقشه راه خود را پیام رهبر حکیم انقلاب قرار می دهد و به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی که هدف خود را تشکیل مجلسی قوی و کارآمد قرار داده، حل مسائل ملی و محلی مردم را به عنوان یک وظیفه انقلابی و مطلوب، وجهه همت خود قرار خواهد داد و با این شاخص، تعامل خود با دولت فعلی و دولت آینده را تنظیم می کند .

قالیباف تاکید کرد: مجلس یازدهم نه بنای تقابل و مچگیری دارد و نه در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه می‌کند، مجلس یازدهم تلاش می کند موانع قانونی دولت در مسیر خدمت رسانی به مردم را حذف و اصلاح کند، اما در عین حال اجازه نخواهد داد دولت در اجرا و پیاده سازی قوانینی که حل کننده مسائل مردم است، سهل انگاری کند.

ریس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه فرهنگی کشور تصریح کرد: موضوع دیگر که اهمیت فراوان دارد مقوله فرهنگ است؛ فرهنگ همیشه از مهمترین اولویت ها بوده است اما با آن برخورد شعاری شده است، مجلس یازدهم تقویت نهاد خانواده، ترویج و تقویت فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، ایرانی در برابر سبک زندگی غربی را، مورد اولویت اصلی خود قرار می دهد و اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش و اصلاح و تقویت کمی و کیفی رسانه ملی را پیگیری خواهد کرد، همچنین تلاش خواهیم کرد با شتاب دادن به روند شکل گیری شبکه ملی اطلاعات و نظارت دقیق بر عملکرد مسئولین این حوزه ضمن قانونمندسازی فضای مجازی دستگاهای مسئول را مکلف کنیم، که با بهترین کیفیت ممکن خدمات زیرساختی و محتوایی در حوزه فضای مجازی را، به مردم عرضه کنند.

قالیباف در ادامه ی سخنان خود به مرزبندی و مبارزه ی مجلس یازدهم با دشمنان خارجی و «جریان معاند و منافق داخلی» تاکید کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=31771 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

شرایطی بی نظیر برای اپوزیسیون!
درگیری جناحهای متزلزل حاکمیت و نارضایتی مردم از حکومت موجب ضعف بیشتر حاکمیت خواهد شد.
اکنون زمان تشکل جبهه ضد فاشیستی فرا رسیده است ، کوتاهی در این مهم موجب زیان اجتماعی و خجالت در تاریخ برجسته کشور است.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x