جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج از کشور: صدای هفت تپه صدای ماست!

صدای هفت تپه صدای ماست!
 در رساتر کردن آن، نیروی خود را بمیدان آوریم!

تمام حکومت های سرمایه داری بحران اقتصادی خود را زیر ماسک کرونا پنهان کردند و در میان آنها رژیم جمهوری اسلامی سنگ تمام گذاشته است. در شرایطی اپیدمی کرونا در ایران جان هزاران نفر را گرفته و میلیون ها نفر را درخطر ابتلا به آن قرار داده است که فقر و گرسنگی زنده گی میلیونها نفر را به فلاکت انداخته است. قبل از شیوع کرونا درایران اعتراضات بیشمار کارگری و دو خیزش اجتماعی فرودستان جامعه در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ شکاف جامعه با رژیم اسلامی را هر چه بیشتر عمیق کرد. جمهوری اسلامی با شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه کردن، بدون در اختیار گذاشتن هیچ رقم ازامکانات اولیه بهداشت وسلامتی برای جامعه، در تلاش برای استفاده ازآن برای رفع ناتوانی ها و نجات خود شد.

تحمیل مزد حداقل پنج برابر زیر خط فقر، فشار به زندانیان و تشدید شکنجه و آزار، فشار به زنان و دانشجویان و معلمان وسرکوب اعتراضات اجتماعی، شلاق و جریمه برای کارگران و تلاش برای اعدام بازداشت شده گان آبان ماه ۹۸ نمونه های آشکاری از تلاش رژیم برای ادامه بقای حاکمیت اش است. در راستای همین تلاش در سطح بین المللی نزد دولت های جهانی به دست و پا افتاده است .

 خیزش آبان ۹۸، بعد از دستگیری دهها هزارنفر و قتل عام صدها نفر دوباره به زیر خاکستر رفت تا در شرایطی دیگرشعله ور شود. اپیدمی کرونا وقفه ای ناگزیردر تداوم اعتراضات اجتماعی ایجاد کرد که طی آن رژیم اسلامی در تلاش برآمد که پایه های لرزانش را با استفاده از آن مرمت کند وزیرماسک کرونا فرصت را بخرد.غافل ازآن که شرایط زنده گی و معیشت کارگران و اکثریت جامعه و مبارزه اجتناب ناپذیرحول آن در شرایط کرونایی نیزخواب ازچشم سرمایه داران و رژیم اسلامی بر می گیرد.اعتراض و اعتصاب کارگران معادن ذغال سنگ کرمان ، کارگران شهرداری ها ، کارگران خط ابنیه و راه آهن، کارگران آذرآپ، کارگران و کارکنان خدمات بیمارستانی، کارگران بخش های ساختمانی و اینک اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، بحران سرمایه داری و ناتوانی رژیم اسلامی را، آن هم در شرایط کرونایی که جان و هستی آنها را تهدید می کند، دوباره گوشزد کردند. اینک اعتصاب چند هفته ای کارگران هفت تپه درخوزستان کرونا زده که با طرح روشن مطالبات، مطالباتی که به زنده گی وهستی اکثریت مردم درایران مربوط است، ما را درهمراهی وهمصدایی با آن موظف می کند. مبارزه با اختلاس و دزدی که در درون رژیم اسلامی لانه کرده است ونیز مبارزه برعلیه خصوصی سازی سرمایه داری و تعدیل نیروی کار که به معیشت اکثریت جامعه دست درازی کرده است وبه بیکاری وافزایش ارتش ذخیره کارانجامیده است به همت مبارزه کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و هپکووماشین سازی تبریز و آذرآپ ومعادن به صدرمطالبات اجتماعی جامعه تبدیل شده است. مطالبات مشترک ما تنها به مبارزه میلیونی ما گره خورده است. سرمایه داری و رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی درمقابل صف عظیم ما ناتوان است وبا هر درجه ازنیروی ابزار سرکوب که در اختیار دارد قادر به درهم شکستن آن نخواهد بود. تجربه دو خیزش فرودستان جامعه در سال ۹۶ و ۹۸ و هزاران حرکت اعتراضی منجمله اعتصابات چند هفته ای سال ۹۷ هفت تپه و فولاد درخوزستان را دراختیار داریم، آن را بکارگیریم و جامعه را به نفع آزادی و رفاه همگانی آزاد کنیم. مبارزه ما رژیم را وادار کرد احکام کارگران زندانی را لغو کند، مبارزه ما اختلاسگران رابه پاسخگویی واداشت. صدای هفت تپه صدای ماست دررسا کردن آن نیروی میلیونی خود را بمیدان آوریم وعملن نشان دهیم که همه ما هفت تپه ای هستیم.

تیر ۱۳۹۹ – ژوئیه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=39507 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x