پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیمار علیه نژادپرستی؛ فیوزم را پراندند؛ ۷ ماسک برای ۷ قربانی نژادپرستی

نازک بین: جدال پاری سن ژرمن برابر مارسی بسیار جنجالی شد تا جاییکه ۵ اخراجی داشت که نیمار یکی از آنها بود.این دیدار با یک گل به سود مارسی به پایان رسید و نیمار تاکید کرد که به او توهین نژاد پرستانه شده است و به همین خاطر عصبانی شد و حالا بیانیه ای در انتقاد از نژادپرستی منتشر کرده است. در بیانیه نیمار که در اینستاگرام منتشر شد، آمده است: دیروز عصبی و بی قرار بودم. من با کارت قرمز جریمه شدم چرا که می خواستم کسی را که به من توهین کرد بزنم. باید قبل از ترک زمین کاری انجام می دادم و از خود دفاع می کردم چرا که اطمینان داشتم که مسئولان کاری انجام نمی دهند و یا سهل انگاری خواهند کرد. او در ادامه نوشت: من می خواستم مثل همیشه در زمین فوتبال جواب حریف را بدهم. واقعیت نشان می دهد که من موفق نشدم.  در فوتبال خشونت و توهین و دشنام جزئی از بازی شده است و نمی توان آرام و دل نرم بود. من این فرد( گونزالس) را درک می کنم. همه اینها جزئی از فوتبال هستند با این حال نژادپرستی و تعصب پذیرفتنی نیستند. من سیاه هستم و پدر و مادرم هم سیاه هستند و نوه افراد سیاه پوست هستم با این حال به خود افتخار می کنم و خود را کمتر از دیگران نمی دانم. از مسئولان و داوران می خواهم که یک موضع گیری بی طرفانه داشته باشند. آنها باید نشان دهند که فوتبال جای چنین رفتارهایی نیست. وقتی به آن لحظه فکر می کنم باز هم حس نفرت من را فرا می گیرد. آیا باید به سادگی از کنار چنین اتفاقاتی گذشت. نمی دانم. در طول بازی من و هم تیمی هایم از داور بازی خواستیم که قاطعانه برخورد کند اما به ما بی توجهی شد. من مجازاتم را قبول کردم چرا که باید فوتبال پاک را به نمایش بگذارم اما امیدوارم که فرد جانی (بازیکن مارسی) هم مجازات شود. نژادپرستی وجود دارد و باید آن را از بین برد. آن بازیکن احمق بود. چنین رفتارهای نژاد پرستانه ای هم به سیاه پوستان و هم به سفیدپوستان آسیب خواهد رساند و ویرانگر است.

نیمار نوشت: ما رنگ پوست خود را انتخاب نمی کنیم و همه برابر خداوند برابر و مساوی هستیم. ما در این بازی تن به شکست دادیم و باید با تجربه بیشتری برخورد می کردم. نادیده گرفتن نژادپرستی کمکی به ما نخواهد کرد. مبارزه با نژادپرستی وظیفه بزرگ ما است.

او در پایان خطاب به بازیکن مارسی هم نوشت: بار دیگر با هم رودررو می شویم و من تنها فوتبال بازی خواهم کرد. در آرامش باش. تو میدانی چه بر زبان آوردی و من هم می دانم چه کردم. محبت بیشتری را برای همه جهان آرزو می می کنم.

۷ ماسک برای ۷ قربانی نژاد پرستی

نائومی اوساکا قول داده همچنان به تبعیض‌های نژادی واکنش نشان بدهد و هرگز از این کار خسته نشود.قهرمان ۲۲ ساله، تنیس زنان جهان درباره تبعیض نژادی گفت: «افراد زیادی از من می‌پرسند صحبت درباره تبعیض‌ نژادی زندگی‌ام را دچار اضطراب کرده است؟ صادقانه می‌گویم، نه. این کاری است که من دوست دارم انجام بدهم و مسلما کاری که دوست داشته باشم، به من اضطراب نمی‌دهد.»

به نقل از اسکای اسپورت؛ این تنیسور جوان قول داده پس از صعود به دور دوم مسابقات آزاد ایالات متحده در روز دوشنبه، دوباره به تبعیض نژادی واکنش نشان دهد.اوساکا هفته گذشته در همبستگی با معترضان به تبعیض نژادی، قبل و بعد از یکی از مسابقه هایش، ماسکی به نام برونا تیلور، زن سیاهپوستی که توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شد، به صورت خود زد. اوساکای ۲۲ ساله قصد دارد برای بازی‌های باقی مانده به یاد قربانیان تبعیض نژادی ماسک به صورت بزند. اوزاکا به آمازون پرایم گفت: «در واقع من هفت (ماسک) دارم. و بسیار متاسفم که این تعداد برای تمام قربانیان تبعیض نژادی کافی نیست. امیدوارم به فینال رقابت‌ها راه پیدا کنم تا بتوانم تمام ماسک‌ها را نشان دهم.»

اوساکا در یک کنفرانس مطبوعاتی هم گفت: «من فقط می‌خواهم آگاهی را گسترش دهم. من می‌دانم که تنیس در سراسر جهان تماشا می‌شود ، شاید کسی وجود داشته باشد که داستان برونا تیلور را نداند. اینکار باعث می‌شود آنها در مورد او تحقیق کنند. من احساس می‌کنم هر چه افراد بیشتری در مورد برونا بدانند، بیشتر علاقمند می‌شوند تا از داستان او مطلع شوند. فکر می‌کنم ما در مسیر خوبی قرار داریم و می‌دانم بازیکنان زیادی از این حرکت پیگیری می‌کنند. و فکر می‌کنم صداهای زیادی برای کمک به مبارزه با تبعیض نژادی وجود دارد.»

بازگشت هواداران به استادیوم‌ها با جنجال همراه شد

در بازی شب گذشته (دوشنبه) تیم‌های فوتبال هامبورگ و دینامو دِرِسدن در مرحله نخست جام حذفی آلمان که با پیرزی ۴ بر یک دینامو درسدن میزبان خاتمه یافت، نزدیک به ۱۰ هزار تماشاگر روی سکوها حضور داشتند که یکی از آنها مورد غضب یکی از بازیکنان تیم میهمان قرار گرفت.در حالی که هنوز برخی از کشورها به دلیل نگرانی از شیوع مجدد ویروس کرونا مجوز بازگشت هواداران به استادیوم‌ها را صادر نکرده‌اند، در آلمان مقامات فوتبال این کشور اجازه‌ داده‌اند که تیم‌ها در جام حذفی به صورت محدود به هواداران‌شان اجازه حضور در ورزشگاه را بدهند. این تصمیم آنها اما خیلی زود با یکسری حواشی همراه شد. تونی لیشتنر بازیکن تیم هامبورگ آن شخصی بود که از سوی هواداران تیم میزبان مورد اهانت قرار گرفت و به همین دلیل هم به سکوها رفت، با یکی از هواداران درگیر شد و سعی داشت او را به زمین بیندازد. این ماجرا پس از ۲۰ ثانیه با مداخله سایر هواداران و مأموران امنیتی ورزشگاه خاتمه یافت و لیشتنر هم به زمین بازی برگشت. لیشتنر متولد شهر درسدن است و سابقه بازی در تیم دینامو را دارد. اما ظاهراً شیوه جدایی او از این تیم به مذاق برخی از هواداران خوش نیامده است و به همین دلیل هم او را هدف قرار دادند.

لیشتنر پس از بازی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره اتفاقی که رخ داد نوشت: در جریان بازی در شهر خودم، بعضی از هواداران از سکوها به من اهانت می‌کردند. من معمولاً می‌توانم آنها را تحمل کنم، اما زمانی که شنیدم آن هوادار فحش های بسیار تند و زشتی به خانواده، همسر و دختر من داد. در آن لحظه ناگهان فیوز من پرید، این بازی از نظر احساسی برای من بازی خاصی بود. با این حال چنین اتفاقاتی در هیچ مسابقه‌ای نباید رخ دهد. من پدری هستم که می‌خواهد الگو باشد. من به هر شکلی که لازم باشد عذرخواهی می‌کنم و بعد از این اهانت‌ها به هر شکلی که باشد، قول می‌دهم که دیگر چنین حرکاتی از من سرنخواهد زد.

در همین حال باشگاه دینامو درسدن نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن رفتار هواداران این تیم از تلاش برای شناسایی هواداری که لیشتنر را آزرده خاطر کرده است، خبر داد.

رده‌بندی خسیس‌ترین مالکان باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در صدر!

پردرآمدترین و گران‌ترین باشگاه فوتبال در کشور انگلیس، خسیس‌ترین مالکان را هم در میان ۲۰ باشگاه لیگ برتر جزیره دارد. به نقل از نشریه سان انگلیس، آمار و ارقام مربوط به سرمایه‌گذاری مالکان تیم‌های لیگ برتر انگلیس در تیم‌های‌شان از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۹، نشان می‌دهد که خانواده گلیزر مالکان باشگاه منچستریونایتد کمترین میزان سرمایه‌گذاری را داشته‌اند. در واقع از شش سال پیش تا سال گذشته مالکان آمریکایی شیاطین سرخ نه تنها یک پوند از جیب‌شان به خزانه باشگاه تزریق نکرده‌اند بلکه ۸۹ میلیون پوند نیز از درآمدهای باشگاه برداشت کرده‌اند. گران‌ترین باشگاه فوتبال انگلیس اما تنها یکی از شش باشگاهی بوده است که در این بازه زمانی شش ساله مالکان‌شان از درآمدهای باشگاه برداشت کرده‌اند.

تاتنهام، نیوکاسل، وستهام، لسترسیتی، وست‌برومویچ و برنلی دیگر تیم‌هایی بوده‌اند که وضعیتی مشابه با منچستریونایتد داشته‌اند، البته با ارقامی به مراتب کمتر.در سمت مقابل، باشگاه چلسی دست‌و‌دلبازترین مالک را در میان تمام مالکان تیم‌های لیگ برتری داشته است. رومن آبراموویچ مالک روس آبی‌های لندن از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ رقمی نزدیک به ۴۴۰ میلیون پوند برای تقویت این تیم خرج کرده است. پس از آن، باشگاه اورتون که فرهاد مشیری یکی از سهامداران آن است، با سرمایه‌گذاری ۲۹۹ میلیون پوندی مالکانش در رده دوم قرار دارد. استون‌ویلا هم با بودجه ۱۹۳ میلیون پوندی که مالکانش برای تقویت این تیم اختصاص داده‌اند، در رده سوم قرار دارد.

رده‌بندی باشگاه‌ها بر اساس سرمایه‌گذاری مالکان‌شان در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

۱- چلسی ۴۴۰ میلیون پوند
۲- اورتون ۲۹۹ میلیون پوند
۳- استون‌ویلا ۱۹۳ میلیون پوند
۴- فولام ۱۸۶ میلیون پوند
۵- برایتون ۱۶۰ میلیون پوند
۶- منچسترسیتی ۱۴۲ میلیون پوند
۷- ولورهمپتون ۱۳۱ میلیون پوند
۸- لیورپول ۷۵ میلیون پوند
۹- لیدزیونایتد ۵۴ میلیون پوند
۱۰- کریستال‌پالاس ۴۵ میلیون پوند
۱۱- شفیلدیونایتد ۱۷ میلیون پوند
۱۲- ساوتهمپتون یک میلیون پوند
۱۳ – آرسنال صفر
۱۴- برنلی ۴- میلیون پوند
۱۵- وست‌بروموویچ ۵- میلیون پوند
۱۶- لسترسیتی ۶- میلیون پوند
۱۷- وستهام ۱۱- میلیون پوند
۱۸- نیوکاسل ۱۸- میلیون پوند
۱۹- تاتنهام ۴۰- میلیون پوند
۲۰- منچستریونایتد ۸۹- میلیون پوند

نتایج بازی های لیگ قهرمانان آسیا

الدحیل قطر موفق به کسب پیروزی ۲ بر یک مقابل شارجه امارات شد.

در ادامه بازی‌های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در گروه C، تیم‌های الدحیل قطر و شارجه امارات که به ترتیب ۳ و یک امتیاز داشتند، در ورزشگاه شهر التعلیمیه به مصاف هم رفتند. دودو، هافبک پالمیراس برزیل که به‌عنوان بازیکن قرضی به الدحیل اضافه شده در دقیقه ۴۱ پاس در عمق خوبی از میانه زمین به المعز علی داد که شوت این ستاره قطری گل اول تیمش مقابل شارجه را به همراه داشت. رامین رضاییان، ملی‌پوش ایرانی الدحیل در دقیقه ۵۱ با یک ضربه ایستگاهی چشم‌نواز دروازه شارجه را باز کرد تا قطری‌ها با دو گل از شارجه امارات پیش افتاده و در آستانه برتری قرار بگیرند. شارجه در دقیقه ۵۸ با ضربه پنالتی ایگور کورونادو به گل رسید، اما در ادامه نتوانست دروازه یاران رضاییان را باز کند تا الدحیل به پیروزی ۲ بر یک در آخرین بازی دور رفت دست یابد. تیم الدحیل قطر که در دو بازی اخیرش یک برد مقابل پرسپولیس و یک باخت برابر التعاون داشت، با برتری در بازی امشب ۶ امتیازی شد و پایین‌تر از نماینده عربستان در جایگاه دوم جدول گروه C قرار گرفت و شارجه امارات نیز با یک امتیاز در رده سوم ماند.

 جدال نماینده قطر و امارات بسیار دیدنی بود.

العین امارات و السد قطر در هفته سوم از گروه سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی ۳-۳ به پایان رسید.لابا، اسلام خان و خوخی (گل به خودی) برای العین و اکرم عفیف، سانتی کازورلا و بغداد بونجاح برای السد گلزنی کردند.با این تساوی السد با ۵ امتیاز به صدر رفت و العین نیز با ۱ امتیاز آخر ماند.

سپاهان صفر – النصر ۲

تیم‌های فوتبال سپاهان و النصر عربستان در دیداری از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه D ادر دوحه قطر به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر النصر به پایان رسید تا محرم نویدکیا در اولین تجربه سرمربیگری‌اش شکست را تجربه کند. سپاهان با این شکست ۳ امتیازی و در رده سوم باقی ماند و النصر هم با ۷ امتیاز در صدر گروه قرار گرفت.

برد پرسپولیس با یک گل. شانس صعود سرخ‌ها بیشتر شد

به گزارش ایسنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و التعاون عربستان سه‌شنبه در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که نماینده ایران در این دیدار با تک گل شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۸۳ به برتری رسید تا شانس صعود این تیم به دور حذفی بیشتر شود.در نیمه اول، پرسپولیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و در ۱۰ دقیقه ابتدایی حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه التعاون ایجاد کرد که موقعیت جدی را به وجود نیاورد. پس از این پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت اما اشتباهات دو تیم در میانه میدان مانع نزدیک شدن توپ به دروازه‌ها می‌شد. جدی‌ترین موقعیت پرسپولیس در دقیقه ۲۶ به وجود آمد که حرکت انفرادی سرلک تا پشت محوطه جریمه ادامه‌دار بود و شوت سرکش این بازیکن را کاسیو در دو مرحله در اختیار گرفت. پرسپولیس در این دقایق بازی فیزیکی را با خطاهای متعدد به نمایش گذاشت که حاصل آن یک کارت زرد برای سیامک نعمتی بود. 

در نیمه دوم ،بازی متعادل شروع شد و جنگندگی خط هافبک دو تیم باعث شد تا بازی در ۱۵ دقیقه ابتدایی در میانه زمین دنبال شود. دقیقه ۶۱، اولین موقعیت جدی سرخ‌ها روی دروازه نماینده عربستان به وجود آمد. توپ‌ربایی عیسی آل‌کثیر در محوطه جریمه التعاون با پاس این بازیکن همراه شد که ضربه وحید امیری به تور کنار دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. در دقایق پایانی پرسپولیس با بازی دادن به امید عالیشاه و آرمان رمضانی، نیروی تازه‌ای را به خط حمله خود اضافه کرد. عالیشاه در دقیقه ۸۳ کرنری را روی دروازه ارسال کرد و توپ پس از برخورد به سر امیری به خلیل‌زاده رسید تا او گل نخست بازی را به ثمر برساند. پس از این گل حملات دو تیم فایده نداشت تا پرسپولیس به نخستین پیروزی خود در این فصل لیگ قهرمانان آسیا برسد.با این پیروزی پرسپولیس ۴ امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند و التعاون با ۶ امتیاز در رده نخست قرار گرفت.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، بشار رسن(۸۲- امید عالیشاه)، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر(۷۹- آرمان رمضانی)

ترکیب التعاون: کاسیو انجوس، یاسین برناوی، احمد عسیری، اِیاغو سانتوس، حسن کادش، ریان الموسی، سدریک امیسی، فهد الرشیدی(۷۷- الجویی) سلطان مندش، عبدالمجید السواط، میتشل دیوک.

https://akhbar-rooz.com/?p=46821 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x