پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هالوین فوتبالی؛ مرگ سیاستمدار به خاطر هواداری از میلان؛ صعود اکوادور به یک هشتم نهایی

فوتبال ایتالیا

نازک بین: برخی از بازیکنان صاحبنام فوتبال اعلام کردند که تصمیم دارند لحظات خوشی را در روز پنجشنبه که روز هالوین بود، سپری کنند. یکی از این بازیکنان کریستیانو رونالدو، ستاره یونتوس بود که با پوشش نقاب دلقک، سعی کرد در شهر تورین لحظات شادی را برای تیمش رقم بزند. این نقاب در واقع محبوب فوتبالیست ها در ۳۱ اکتبر بود. چرا که رابرت لواندوسکی بازیکن بایرن مونیخ نیز ظاهری مشابه پوشید. محمد صلاح نیز ظاهر خود را ترسناک و مضحک کرد و در توئیتر نوشت: تمام تلاشم را کردم، ترسناک ترین ظاهر را داشته باشم.مسی هم در جای خود از این غافله عقب نماند!

بر خلاف خرافات در گذشته, امروزه مراسم هالووین بیشتر به عنوان فرصتی برای تفریح کردن شناخته می‌شود و گفتن داستان‌های مربوط به ارواح سرگردان چندان در آن جایی ندارد; با این حال  پوشیدن لباس‌های عجیب و صورتک‌های ترسناک همچنان جای خود را در این مراسم حفظ کرده است.

اکوادور در یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال

اکوادور با پیروزی برابر مجارستان در میان ۱۶ تیم برتر جام جهانی زیر ۱۷ سال برزیل قرار گرفت و استرالیا با شکست نیجریه امیدوار به صعود به عنوان تیم برتر سوم شد.

به گزارش ایسنا، آخرین هفته مرحله گروهی جام جهانی زیر ۱۷ سال برزیل با برگزاری چهار دیدار آغاز شد و چهره یک تیم دیگر راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. در گروه A ‌که برزیل میزبان قرار داشت برابر آنگولا قرار گرفت و با دو گل پیروز شد تا با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین کار خود را به پایان برساند. سلسائو تنها تیم رقابت ها است که دروازه اش را بسته نگه داشته است. 

نیوزلند با پیروزی یک بر صفر مقابل کانادا توانست شانس خود را برای صعود حفظ کند. این تیم با سه امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت و می تواند به عنوان یکی از تیم های برتر سوم به مرحله حذفی راه پیدا کند. 

اکوادور با شکست مجارستان شش امتیازی شد و جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کرد. نماینده آمریکای جنوبی ۳ بر ۲ برابر حریف اروپایی اش پیروز شد.

در دیگر بازی این گروه استرالیا یک پیروزی ارزشمند برابر نیجریه به دست آورد تا به صعود به دور بعد امیدوار شود. این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به نفع استرالیا به پایان رسید و این تیم با ۴ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. 

در این گروه نیجریه با شش امتیاز به عنوان صدرنشین در میان ۱۶ تیم برتر قرار گرفت و اکوادور نیز در رتبه دوم جای گرفت. 

باز هم پای سیاست در چکمه فوتبال

بار دیگر یک موضوع مهم، پای سیاسی‌ها را به فوتبال ایتالیا باز کرد.

به گزارش سایت نود، همه چیز از دقایق پایانی بازی یوونتوس و جنوا شروع شد؛ جایی که رونالدو شبیه‌سازی کرد و باعث پنالتی پیروزی‌بخش صدرنشین سری A شد. حدود ۲ ساعت بعد، ماجرا اندکی بودارتر شد. در دقایق پایانی بازی ناپولی، خطای واضح روی یورنته از سوی داور نادیده گرفته شده و در برگشت، رقیب به گل تساوی دست یافت! به همین راحتی، ۲ امتیاز از حساب ناپولی کم شد و  2 امتیاز به حساب یووه واریز شد! 

 صدای سنا درآمد

 این اتفاق باعث شد سناتورهای مجلس سنای ایتالیا بار دیگر به خودشان اجازه دخالت در امور فوتبالی را بدهند. در این شرایط مقرر شده مسائل داوری مسابقات سری A در مجلس سنا ایتالیا مورد بحث قرار گیرد. جیانی پیتلا، سناتور حزب دموکراتیک مجلس سنا ایتالیا با انتشار پستی در صفحه اجتماعی خود اعلام کرد همراه یکی دیگر از سناتورها، موضوع یاد شده را در مجلس سنا مورد بحث قرار خواهند داد.او در این پست خود نوشته: «در دقیقه ۸۵ دیدار ناپولی مقابل آتالانتا، داور از گرفتن یک پنالتی بسیار واضح و مشخص برای ناپولی خودداری کرد؛ این در حالی است که دقیقا ۲  ساعت بعد از این اتفاق و در بازی یوونتوس و جنوا خطای به مراتب کم‌اهمیت‌تر و با وضوح کمتر پنالتی اعلام شد. خیال هواداران راحت باشد که این موضوع قطعا در مجلس سنا مورد بحث قرار خواهد گرفت!» این برای اولین بار نیست که فوتبال و سیاست در هم آمیخته می‌شوند.

 مرگ  به خاطر هواداری از میلان 

 آلدو مورو، یکی از سیاستمداران بلندپایه ایتالیا بود که در دهه ۷۰ قدرت زیادی داشت. مورو از سال ۱۹۴۶ وارد فعالیت‌های سیاسی شد و  در ۱۶ مارس ۱۹۷۸ در یک درگیری خیابانی در رم ربوده شد. ربایندگان او، اعضای بریگاد سرخ بودند و سرانجام مورو  پس از ۵۴ روز اسارت، کشته شد. جسد او در یک خودرو در نزدیکی در ورودی حزب دموکرات مسیحی یافت شد اما یادداشت نوشته شده حوالی جسدش، سرنخ‌های زیادی به دست پلیس داد. روی برگه‌ای نوشته شده بود؛ «از طرف مخالفانت؛ آن‌هایی که در سن‌سیرو می‌نشینند.» مورو یک راست‌گرا بود و هواداران میلان حداقل قبل از ورود برلوسکونی به دایره ریاست باشگاه، چپ‌گرا محسوب می‌شدند. به دلیل همین عقاید، شاخه‌ای از گروه‌های افراطی هواداران میلان را بریگاد سرخ می‌نامند؛ همان گروهی که در عرصه سیاست، مورو را ربود و در نهایت کشت!

فوتبالیست افسانه‌ای در مجلس سنا

اگر سنای فعلی ایتالیا با نمایندگان عمدتا غیرفوتبالی فعلی قصد دخالت در امور فوتبالی را دارد، چند دهه پیش یک فوتبالیست سابق در نقش نماینده مجلس تصمیمات مهم غیرورزشی اتخاذ می‌کرد! جانی ریورا، اسطوره میلان پس از به ثمر رساندن ۱۲۸ گل در ۵۲۷ بازی، سال ۱۹۷۹ از فوتبال خداحافظی کرد و اندکی پس از نقش‌آفرینی به عنوان نایب‌رئیس میلان روانه مجلس سنای ایتالیا شد. جالب اینکه او برخلاف بیش‌تر فوتبالی‌ها به شکل دائمی در این پست ماند و موقتی نبود. شروع به کار رسمی او در مجلس سنا سال ۱۹۹۴ شکل گرفت  و در عرض یک ربع قرن حضور در این عرصه در ۵ حزب فعالیت کرده است.

مورد جالب برلوسکونی

سیلویو برلوسکونی تا قبل از ریاست بر میلان تنها از طریق پدرش که طرفدار دوآتشه روسونری بود با قرمز و مشکی‌ها ارتباط داشت اما به محض اینکه اولین بار دوربین‌های تلویزیونی صورت او را در جایگاه ریاست میلان نشان دادند، ماجرا عوض شد و سیلویوی فوق‌ثروتمند خودش را در حد یک آنالیزور حرفه‌ای فوتبال معرفی کرد. او با پول‌های هنگفت میلان  را از یک تیم تازه صعود کرده ضعیف به قدرت اول ایتالیا و اروپا و رکورددار شکست‌ناپذیری متوالی (۵۸ بازی) تبدیل کرد و خودش هم از این طریق به بالاترین صندلی ممکن یعنی پست نخست‌وزیری رسید. برلوسکونی درست مانند دوران ریاست بر میلان در نخست‌وزیری هم فراز و فرودهای زیادی داشت و هر چقدر شروع خوبی داشت، با بدنامی هر ۲ پست را ترک کرد.

توقف حساس ترین دیدار این هفته فوتبال ایتالیا به خاطر شعارهای اهانت آمیز

بازی رم و ناپولی توسط داور مسابقه یک بار متوقف شد.

به نقل از فوتبال ایتالیا، حساس ترین دیدار هفته یازدهم سری آ بعداز ظهر شنبه میان دو تیم رم و ناپولی برگزار شد و رم توانست ناپولی را در روزی که داویده آنچلوتی به دلیل محرومیت پدرش پارتنوپی را هدایت می‌کرد، با نتیجه ۲-۱ شکست دهد.

این دیدار صحنه های حساس,زیادی داشت . پنالتی از دست رفته، برخورد دو توپ به تیر دروازه در چند ثانیه و اخراج مدافع تیم پیروز در آخرین ثانیه ها، اتفاقاتی بودند که موجب برگزاری دیداری مطابق پیش بینی ها شدند؛ با این وصف حال سکوهای المپیکو مثل چند هفته اخیر فوتبال ایتالیا خوب نبود. 

در دقیقه ۶۸ و علیرغم خوانده شدن یک اخطاریه از طریق بلندگوهای ورزشگاه، جان‌لوکا روکی داور مسابقه تصمیم خود را برای متوقف نمودن مسابقه تا پایان یافتن شعارهای اهانت آمیز گرفت. شعارهای تماشاگران رم علیه مردم اهل ناپل بود و این شعارهای منطقه ای در فوتبال ایتالیا، مجازاتی برابر با شعارهای نژادپرستانه دارد. 

ادین ژکو، کاپیتان جالوروسی در پایان یافتن این غائله نقش مهمی ایفا کرد. او با رفتن به سمت کورواسود (جایگاه تیفوسی ها) از تماشاگران خواست که جو مثبتی ایجاد کنند و تیم خودی را تشویق کنند. به لطف صحبت های کاپیتان بوسنیایی جو سکوها به حالت اولیه بازگشت.

در هنگام توقف مسابقه، بازی با نتیجه ۲-۰ به سود رم در جریان بود و دقایقی بعد میلیک اختلاف را به حداقل رساند اما پارتنوپی نتوانست گل تساوی را به ثمر رساند تا رم با ۲۲ امتیاز، به رده سوم صعود کند. 

مطابق قوانین جدید، در صورت شنیده شدن شعارهای نژادپرستانه ابتدا اخطاریه ای از طریق بلندگوها پخش می‌شود، در ادامه داور می‌تواند بازی را متوقف کند تا شرایط به حالت اولیه بازگردد. اگر شعارها ادامه یافت داور این اجازه را دارد تا با لغو بازی، بازیکنان دو تیم را به رختکن ببرد. اگر بازیکنان بازگردند و شعارها همچنان ادامه یابد، داور توانایی تعطیل کردن کامل مسابقه را خواهد داشت.

آرزوی سلامتی برای بیشکسوت صاحبنام

 حسن حبیبی، کاپیتان و سرمربی سال‌های دور تیم ملی فوتبال به دلیل وخامت حالش امروز صبح (شنبه) توسط برادرش گودرز حبیبی به بیمارستان منتقل شد. گفته می شود این پیشکسوت فوتبال ایران که حال مساعدی ندارد، تحت مراقبت است. برای حسن آقا آرزوی سلامتی داریم.

https://akhbar-rooz.com/?p=10843 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x