شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشداردبیرکل سازمان جهانی بهداشت: مرگ چهار نفر ظرف ۴۸ ساعت در ایران بسیار نگران‌کننده است

ویروس

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که مرگ چهار نفر ظرف ۴۸ ساعت در ایران بسیار نگران‌کننده است.

پیشتر، مقام‌های ایران تایید کرده بودند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۸ نفر و تعداد کشته‌شدگان به ۴ نفر رسیده است.

تدروس ادهانون، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفته است: “پنجره فرصت برای مهار ویروس هنوز باز است اما فرصت‌های ما کمتر می‌شود و نیاز است که به سرعت و قبل از بسته شدن همه دریچه‌ها اقدام شود”.

او هشدار داد که این بیماری ممکن است به همه جا گسترش پیدا کند.

به گفته دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، “موارد ابتلا به این بیماری در خارج چین اگرچه کم است اما این که موارد ابتلا به ووهان چین مرتبط نیست بسیار نگران کننده است”.

امروز بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس ایران از عملکرد مسئولان در زمینه شیوع کرونا در ایران انتقاد کرد و گفت ‌”بی‌مسئولیتی و بی‌توجهى به هشدار سازمان بهداشت جهانی (وضع اضطرار جهانى) باعث ورود کرونا به ایران شد”. او از پزشکان خواست تا برای کمک به اطلاع رسانی و آموزش مردم وارد عمل شوند.

همزمان شماری از پزشکان ایرانی در بیانیه‌ای خواستار اعمال محدودیت در فضاهای عمومی (زیارتی، ورزشی) و اطلاع رسانی گسترده و شفاف برای جلوگیری از گسترش کرونا شده‌اند.

با شیوع ویروس کرونا در ایران و مرگ چند نفر، عراق و کویت پروازهای خود را به ایران متوقف کرده‌اند.

ترکیه هم اعلام کرده که از غروب یکشنبه هر ایرانی که “کارت سلامت” نداشته باشد اجازه ورود به ترکیه را نخواهد یافت.

عراق اولین کشوری بود که اعلام کرد که پروازهای خود را به ایران لغو می‌کند و برای تردد وسایل نقلیه ایرانی در مرزهای زمینی هم محدودیت ایجاد کرد.

اما روز گذشته گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد “چین برای مقابله با این ویروس قاطعانه در کنار ایران می‌ایستد”.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز در توییتر خود نوشت: “بر اساس آخرین گزارش های آزمایشگاهی، ابتلای ۱۳ نفر دیگر از جمله ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان تایید شده است”.

او گفته اغلب موارد از ساکنان قم بوده‌اند یا اینکه در روزها و هفته‌های اخیر سابقه رفت‌وآمد به این شهر را داشته‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=20845 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x