پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هشدار اتحادیه اروپا به ترکیه: مداخله خارجی در قره‌باغ غیرقابل قبول است

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر (هفت مهر) گفت که تشدید نبردها در قره‌باغ «بسیار نگران‌کننده» و هرگونه مداخله «غیرقابل قبول» است. اين سخنان بيش از هر کشور متوجه ترکيه است که حمایت کامل خود را از آذربایجان اعلام کرده و خواهان سرنگونی حکومت ارمنستان شده است
سربازان جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ

سربازان جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر (هفت مهر) گفت که تشدید نبردها در قره‌باغ «بسیار نگران‌کننده» و هرگونه مداخله «غیرقابل قبول» است.

وی در جلسه مطبوعاتی کمیسیون اروپا اعلام کرد که در این درگیری هیچ دخالتی قابل قبول نیست و تشدید درگیری‌ها بسیار نگران‌کننده است چراکه می‌تواند عواقب جدی برای ثبات منطقه داشته باشد.

وی تاکید کرد که نماینده عالی آقای بورل با وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان تلفنی گفت‌وگو کرده است و می‌خواهد با گفت‌وگو با هر گروه دیگری در این درگیری در پایان دادن به آن کمک کند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ترکیه که رابطه پیچیده و پرتنشی با اتحادیه اروپا دارد، حمایت کامل خود را از آذربایجان نشان داده است. ایروان و جدایی‌طلبان، آنکارا را به مداخله سیاسی و نظامی در این درگیری‌ها متهم کرده‌اند.

آرائیک هارطونیان، رئیس منطقه ناگورنو قره‌باغ گفت: «ترکیه نیز علیه قره‌باغ می‌جنگند. هلی‌کوپترهای ترک و نیروهای مزدور از سایر کشورها حضور دارند.»

سخنگوی جوزپ بورل گفت که کمیسیون از اتهام‌های مربوط به درگیری «شبه نظامیان سوری» نزدیک به ترکیه و «سایر نیروها» در قره‌باغ مطلع شده است اما هیچ مدرکی را برای اثبات این ادعاها هنوز مشاهده نکرده است.

تنش بین اتحادیه اروپا و ترکیه یکی از موضوعات اجلاس اروپا در بروکسل در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته خواهد بود.

سخنگوی بورل تاکید کرد که رهبران اروپا تصمیم خواهند گرفت که چگونه با ترکیه ادامه دهند.

اتحادیه اروپا، ترکیه را به دلیل حفاری‌های «غیرقانونی» در مدیترانه و همچنین نقض تحریم‌های سازمان ملل در فروش اسلحه به لیبی تحریم کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=48308 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسد صادق
اسد صادق
3 سال قبل

علی مطهری در یاداشت اخیر به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای ، به گواهی مسئولین کشوری و فرماندهان نظامی وقت ما بخاطر ملاحظات قومی از ارمنستان حمایت کرده ایم در صورتیکه میدانیم حق با آذربایجان است .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x