پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران نیشکر هفت تپه روز یکشنبه هفتمین روز دور تازه ی اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. بنابر گزارش ها از هفت تپه این اعتصاب دامنه ی بیشتری گرفته است
هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه
اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

کارگران نیشکر هفت تپه روز یکشنبه هفتمین روز دور تازه ی اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. بنابر گزارش ها این اعتصاب دامنه ی بیشتری گرفته و شامل بخش های تازه ی شرکت شده است و کارگران می کوشند با سازماندهی بهتر به اعتصاب خود نظم بدهند.

به دنبال ادامه ی اعتصاب روز گذشته، خبرنگاران صدا و سیما در محوطه ی شرکت حضور یافتند و به تهیه ی خبر از اعتصاب پرداختند. کارگران در برابر دوربین تلویزیون، به ناکارامدی بخش خصوص در هفت تپه و امنیتی کردن خواست های صنفی اعتراض کردند و خواهان بازگشت به کار همکاران اخراجی خود و آزادی اسماعیل بخشی شدند.پخش سخنان سانسور شده ی کارگران و گزارش های دروغ صدا و سیما که شب گذشته از تلویزیون پخش شد، این گزارش تحریف شده موجب خشم و تنفر بیشتر کارگران از صدا و سیمای جمهوری اسلامی شد. آن ها در کانال های اجتماعی خود ضمن پخش کامل فیلم های گرفته شده توسط خبرنگاران آن چه که از تلویزیون نشان داده شد، دروغگویی حکومت اسلامی را افشا کردند.

این اعتصاب به دلیل اخراج ۲۱ نفر از کارگران شرکت در روز دوشنبه ی گذشته آغاز شد. کارگران خواهان بازگشت همکاران خود به شرکت هستند. علاوه بر آن آزادی اسماعیل بخشی و لغو خصوصی سازی شرکت از جمله خواسته های عمده ی کارگران می باشد.

در جریان اعتصاب تعداد بیشتری از کارگران با حضور در پشت بلندگو و سخنرانی، بر مطالبات اعتصاب تاکید می کنند. پیام های کارگران که به طور روزانه در شبکه های اجتماعی و کانال تلگرامی وابسته به کارگران هفت تپه منتشر می شود، بر ادامه ی اعتصاب، دعوت به اتحاد و اتکا به نیروی کارگران برای پیشبرد اهداف اعتصاب تاکید دارد.

در پیامی که به طور پیوسته در میان کارگران و کانال های اجتماعی آنان پخش می شود، تحت عنوان « هفت نکته مهم در هفت تپه که باید در تجمع و اعتصاب رعایت کنیم» بر مواردی که کارگران باید در جریان اعتصاب رعایت کنند تاکید می شود.

در این پیام گفته می شود سخنرانان تجمع ها متغیر باشند و هر روز تعداد جدیدی از کارگران سخنرانی کنند تا سخنرانان دچار مشکل نشده و ضمنا تعداد بیشتری در بیان مشکلات و اعلام خواسته ها مشارکت داشته باشند.

در این پیام گفته می شود سخنرانی بخ زبان های مختلف صورت گیرد و کارگران عرب زبان در «سخنرانی روی سنگر» مشارکت کنند و به زبان عربی حرف بزنند. لازم نیست همه افراد به زبان فارسی صحبت کنند و سخنور باشند! درد و مسایل همه ما یکی است و هر کسی میتواند به بیان و زبان خودش، مطالبات را بیان و اعلام همبستگی کند.

در بند دیگری از این اطلاعیه گفته می شود: به هیچ وجه اجازه ندهیم بین بخش های مختلف اختلاف بیندازند. از همکاران کشاورزی درخواست داریم در روزهای آتی با قدرت بیشتری به اعتصاب بپیوندند. لطفا در هر روز تجمع حداقل سه ساعت تجمع را انجام دهیم و همکاران شیفت عصر و شب و کارگران حراست و کشاورزی شیفت روز هم حداقل به مدت یک ساعت به تجمع بیایند.

در اطلاعیه از کارگران خواسته شده است «سرپرستان و مسئولان خائن» که مانع شرکت کارگران در اعتصاب و تجمع میشوند را به دیگران معرفی کنند. نام چند نفر از این «خائنان» در روزهای گذشته به مرور در شبکه های اجتماعی کارگران آمده است.

در این بیانیه ی اعتصاب آمده است: ما علاوه بر بیرون انداختن اسدبیگ و شرکایش، نخواهیم پذیرفت که بخش خصوصی دیگری را بیاورند. باید این دندان پوسیده را برای همیشه کند و دور انداخت.

بیانیه تاکید می کند: تنها کسی که به داد ما میرسد خود ماییم! به هیچ احدی دل نبندیم وگرنه مثل دفعه قبل فقط وعده میدهند تا اعتصاب تمام شود و بعد با یک تعداد برخورد میکنند و آن مسئولان تشویق میشوند که تجمع را پراکنده کرده اند. تا زمانی که از تجمع و اعتصاب ما میترسند باید امتیاز بگیریم. خواسته های پراکنده یا در درجات بعدی اولویت را فعلا مطرح نکنیم و بر خواسته های اصلی تمرکز کنیم. تجمع ما قانونی است و همه مسئولان متوجه خرابی اوضاع شده اند و با ادامه مبارزه برحق مان میتوانیم قدم نهایی را برداریم. خواسته های اصلی که تا به آنها نرسیدیم نباید اعتصاب و تجمع را تمام کنیم اینهاست:

آزادی اسماعیل، لغو احکام صادره علیه او، خنیفر و دیگر حامیان ما
بازگشت به کار همکاران اخراجی
لغو خصوصی سازی و واگذاری شرکت به دولت با نظارت نمایندگان مستقل کارگران هفت تپه

https://akhbar-rooz.com/?p=6019 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x