جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هماهنگی ایرانیان – پاریس: درحمایت اززندانیان سیاسی ایران

هم میهنان گرامی،احزاب،نهادهاى مدافع حقوق بشر و مردم آزادیخواه فرانسه!

وضعیت زندان و زندانیان سیاسى در ایران هرروز ابعاد فاجعه بار ترى به خود مى گیرد.

شکنجه ، انواع فشارهاى روحى ، احکام سنگین حبس و اعدام ،بدون هیچ مبناى قانونى ، درمحاکم جمهورى اسلامى بیداد می کند!گسترش ویروس کوید١٩ نیزطی ماه ها وبویژه روزهای اخیربه طور جدى جان زندانیان را درمعرض تهدید قرارداده است!

گفته مى شود در پی شیوع همه گیری علائم کرونا در بین زندانیان بند ٨ اوین،روز  دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ،  ۲۷ زندانی سیاسی  با تحصن و بست نشینی در حیاط این زندان خواستار رسیدگی فوری به شرایط وخیم پیش آمده در  زندان شده اند.با اینکه مسئولین زندان در جمع متحصنین حاضر شده اند و کاملا از دامنه شیوع ویروس کرونا مطلع می باشند،اماهیچ عکس العملى براى تغییر شرایط زندانیان انجام نداده اند.

خانم نسرین ستوده ، حقوقدان ،فعال مدنى و مدافع سرشناس حقوق بشر که بنا به اتهامات واهى در همین بندمحبوس مى باشد طى اطلاعیه اى مى نویسد :«بسیاری از متهمان از بدو تشکیل پرونده تا پایان صدور حکم، از داشتن وکیل مستقل یا ارتباط آزادانه با وکیل خود محروم باقی می‌مانند. قضات دادگاه انقلاب بی پروا و مکررا به متهمان سیاسی اظهار می‌دارند که صرفا برپایه‌ی گزارش نهادهای اطلاعاتی و امنیتی حکم صادر می‌کنند و بازجو در بدو دستگیری متهمان پیشاپیش حکم قضایی را به آنان می‌گوید. وکلایی که مورد غضب قضات دادگاه انقلاب قرار می‌گیرند روانه زندان می‌شوند. برای متهمانی که ناباورانه با اتهام‌های سنگین روبرو شده‌اند، اشد مجازات و در مواردی نیز بیش از اشد مجازات، حکم صادر می‌شود؛ سپس زندانی سیاسی که حکم‌اش تحت چنین شرایط ناعادلانه‌ای صادر شده است ناباورانه به امید راه قانونی می‌نشیند.»  ایشان در اعتراض به همین شرایط ظالمانه  از ۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است .

 خانم نرگس محمدى،دیگر کنشگر مدنى و مدافع حقوق بشر که علیرغم بیمارى و تحمل شرایط سخت زندان، از امکان مکالمه تلفنى با خانواده و فرزندان خود هم محروم شده است از ظلمى که براو و همبندان دیگرش مى رود مى نویسد و نسبت به سلامت جان زندانیان اعلام خطر مى کند.

اعدام سه تن ازجوانان معترض به فساد و استبداد حکومت اسلامى ،اگر چه زیر فشار افکار عمومى به تعویق افتاده است اما دوهفته پیش، جوان دیگری در اصفهان به «جرمى» مشابه  اعدام شده است.

همزمان،این موج اعتصابات وسیع کارگری برای دستیابی به ابتدائی ترین حقوق خویش است که کشوررافراگرفته وروبه گسترش دارد.سرکوب ، تهدید و دستگیرى ، به طور مداوم ،از میان کارگران ودیگر اقشار جامعه  قربانى مى گیردو پاسخ درخواست حقوق های معوقه و تقاضاى کار و تأمین حداقلهاى معاش  ،زندان است وشلاق وشکنجه،و بازهم افزودن بر ارتش بیکاران.

هماهنگى ایرانیان – پاریس ضمن ابراز نگرانى شدید نسبت به سرنوشت مردم و بویژه آنان که در بند این رژیم ستمگر مى باشند از همه شما آزادیخواهان و مدافعین حقوق بشر مى خواهد به هرشکلى که مى توانید پژواک صداى آنان باشید.

مابا تأکید بر ضرورت هرچه سریعتر آزادى همه زندانیان سیاسى و ضمن حمایت کامل از مطالبات و تلاشهاى حق طلبانه خانم نسرین ستوده ، باشناخت از رفتار غیر مسئولانه حکومت جنایتکار جمهورى اسلامى از ایشان درخواست می کنیم به اعتصاب غذاى خویش پایان بدهند، چرا که حربه این رژیم گرفتن جان منتقدین سرشناس و مخالفین خود یا فرارى دادن آنها به این سوى مرزهاست.

هماهنگى ایرانیان – پاریس ( براى آزادى زندانیان سیاسى ) 

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹   برابر با ۱۴ اوت ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=43463 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x