سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هماهنگی ایرانیان – پاریس: فراخوان به اعتراض علیه اعدام زندانیان سیاسى درایران!

(پاریس-میدان سنت میشل)

بنا به منابع خبرى مختلف حکم اعدام، امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی،‌ سه جوان بازداشت‌شده در جریان اعتراض‌های آبانماه در دیوان عالی کشور تایید شده است،همچنین رییس به اصطلاح دادگستری استان اصفهان درمراسم نمازجمعه این هفته بی شرمانه ازصدور حکم «مفسدفی الارض» برای هشت تن ازبازداشت شدگان درجریان جنبش های اعتراضی ۹۶ و۹۸ سخن گفته است.اگرچه مسئولین اصلی حکومت اسلامى به شیوه همیشگى خود ،نسبت به اصل  این خبر ها،هنوز واکنشى نشان نداده اند.

حکومت اسلامى، به جاى پاسخگوئى به ریختن خون صدها نفر در در جریان جنبش مردمى ٩٨ و بازداشت بیش از هفت هزار نفر، اکنون دست به کار شکنجه ، اعتراف گیرى زیر شکنجه و حتى دادن حکم اعدام به زندانیان مى باشد.هموطنان آزادی خواه! اگر بر علیه این حکومتِ ظلم و جور متحد و یکصدا نشویم  جان های بازهم بیشتری ازشریف ترین فرزندان ایران به خاک وخون کشیده خواهد شد.

همچنان که چند روز پیش حکام جمهورى اسلامى خانواده دیگرى را داغدار کردند.هدایت عبداله پور هم میهن کُرد ، عضو حزب دمکرات کردستان ایران ،در حالیکه حکم اعدامش یکبار هم لغو شده بود، توسط عمال رژیم تیرباران مى شود و تا این ساعت از چگونگى این قتل حکومتى و سرنوشت این پرونده هیچ خبر موثقى از سوى مقامات قضائى و اجرائى ،به وکیل و یا خانواده او داده نشده است.

« هماهنگى ایرانیان – پاریس» ضمن محکوم کردن شدید اعدام این مبارز سیاسى و همدردى و همراهى با خانواده رنجدیده او ، هم میهنان ایرانى مقیم فرانسه را به یک گردهمائى فرامى خواند تا صداى حق طلبى  قربانیان شکنجه و سرکوب در جمهورى اسلامى  را رسا ترسازیم.

جمع مى شویم تا از احزاب ، سازمانهاى سیاسى ، سازمانهاى غیر دولتى مدافع حقوق بشر  ، انجمن ها و نهادهاى مدنى  و همین طوراز دولت فرانسه بخواهیم تا مسئولین حکومت ایران را براى لغو  حکم اعدام همه زندانیان سیاسی وآزادی آنان تحت فشارقرار دهند .

هماهنگى ایرانیان – پاریس (دراعتراض به اعدام زندانیان سیاسى درایران)     دوشنبه ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰

محل اکسیون اعتراضی: میدان سنت میشل-پاریس   مترو:سنت میشل

زمان:شنبه ۴ ژوئیه ۲۰۲۰  از ساعت ۱۷ الی ۱۸

https://akhbar-rooz.com/?p=38466 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x