جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

یک نوجوان در امیدیه بر اثر شلیک گلوله نیروهای امنیتی کشته شد

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن omid_eydani2-1-300x191.jpg است

امروز سه‌شنبه ۱۷ تیرماه یک پسر نوجوان اهل شهرستان امیدیه واقع در استان خوزستان که شب گذشته با شلیک نیروهای امنیتی در این شهر زخمی شد، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش هرانا، مهران رفیعی، فرماندار شهرستان امیدیه شب گذشته طی گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا در این خصوص مدعی شد: “ماموران انتظامی امیدیه ساعت ۱۹ دوشنبه شب با حکم قضایی یک فرد شرور و سابقه دار در شهرک یاسر امیدیه را دستگیر کردند که جمعی از دوستان وی که از اراذل و اوباش بودند برای فراری دادن این متهم با ماموران انتظامی درگیر شدند. ماموران پلیس نیز برای آرام کردن جو منطقه اقدام به تیراندازی هوایی کردند که یک نفر از این مهاجمان که در پشت بام یکی از منازل بوده و به سمت ماموران سنگ پرانی کرده بود در اثر اصابت تیر هوایی سهوی مجروح که به بیمارستان منتقل و هم اکنون تحت درمان قرار دارد”.

یک منبع محلی در خصوص این واقعه به هرانا گفت: “مردم شهر پس از تیراندازی ماموران از نیروهای امنیتی به این نوجوان و همچنین پس از انتشار این گزارش و توصیف مردم به “اراذل و اوباش” بسیار خشمگین هستند. تیراندازی مستقیم به مردم و کشتنشان بدون پاسخگو کردن عاملان آن موجب شده تا نیروهای امنیتی بی محابا و بدون رعایت قوانین تیراندازی کنند”.

شلیک نیروهای نظامی و امنیتی به شهروندان در شهرهای مختلف کشور پیش از نیز سابقه داشته است. در آخرین مورد  شب یکشنبه ۸ تیرماه در پی نقض قوانین به کارگیری سلاح توسط ماموران یک شهروند ساکن اهواز هدف تیراندازی ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت و جان خود را از دست داد. پیش از آن در تاریخ ۵ تیرماه نیز یک شهروند ساکن شهر مرزی رفیع واقع در استان خوزستان با شلیک نیروهای مرزی زخمی و به بیمارستانی در اهواز منتقل شد، او نهایتا روز جمعه ۶ تیرماه جان خود را از دست داد.

در ماده ۷ قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری آمده است: “مأمورین موضوع این قانون هنگام بکارگیری سلاح باید حتی‌المقدور پا را هدف قرار بدهند و مراقبت نمایند که اقدام آنان منجر به فوت نشود و به اشخاص ثالث که دخیل در ماجرا نمی‌باشند آسیب نرسد.” در تبصره‌ این ماده نیز گفته شده که “‌مواظبت و مراقبت از حال مجروحین بر عهده‌ی مأمورین انتظامی است و باید در اولین فرصت آنان را به مراکز درمانی برسانند.”

https://akhbar-rooz.com/?p=39443 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
negin
negin
3 سال قبل

هر روز میزننن یکی رو میکشنن بعدم میگن شرور بود دزد اثار باستانی بود اخه بی ناموسا مگ خودتون زن و بچه ندارین مگ خودتون ناموس ندارینننن اینا هم جای بچه خودتونننن خب یا میکشین یا شکنجه میدین تو امریکا نیروهای پلیسی یکی رو هل دادن مردمش تا چن روزز اعتراض و ناراحتی حتی با اینکه سیاه پوست بود اوخت ما تو مملکتی زندگی میکنم ک جونامونو هر روز ی جور میکشن و اعدام میکننن تو مملکت ما اگ ی کم عاقل باشی میکشنت 🥀

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x