پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پرستاران ایتالیایی از بازیکنان تجلیل کردند؛ بازگشت فوتبال برای کاهش استرس جامعه

نازک بین: برخلاف جریان این روزها، پرستاران از بازیکنان فوتبال تجلیل کردند. پس از اظهارات چند پزشک ایتالیایی مبنی بر مبارزه با کرونا به روش یوونتوسی، این بار چند پرستار ایتالیایی با درج نام و شماره خط دفاعی افسانه‌ای یوونتوس متشکل از بوفون، بارتزالی، بونوچی و کیه لینی روی لباس مخصوص خود، حمایت خود را از باشگاه یوونتوس نشان دادند.

 جان لوئیجی بوفون، سنگربان یوونتوس با انتشار پستی در اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داد: چیزی برای گفتن نمانده. از شما به خاطر زحماتی که هرروز می‌کشید، بسیار بسیار متشکرم.

در آن سوی اروپا و در انگلیس دولت بریتانیا از مقامات فوتبالی این کشور درخواست کرده است شرایط بازگشت رقابت های فوتبال را فراهم کنند. به نقل از سایت دیلی میل، مدتهاست رقابت های باشگاهی در فوتبال اروپا از جمله لیگ برتر انگلیس متوقف شده است. اکنون دولت بریتانیا بیش از پیش تمایل به ادامه رقابت ها دارد و ادامه بازی های فوتبال را اتفاقی مثبت و امیدبخش برای کاهش استرس در جامعه درگیر با ویروس کرونا قلمداد کرده است.  هر چند قرار است تمام بازی های فصل جاری بدون حضور تماشاگر برگزار شود و بازی ها به صورت زنده از تلویزیون پخش شود. مسئولان لیگ برتری پروژه از سرگیری رقابت ها را شروع کردند که طی آن بازیکنان به مدت ۶ هفته در هتل مستقر خواهند بود و در ورزشگاه هایی که تعیین خواهند شد دیدارهای باقی مانده فصل را انجام خواهند داد. به نظر می رسد به زودی ۳ هفته تمرین پیش فصل تیم ها برای از سرگیری رقابت ها اعلام می شود تا بازیکنان آماده شروع ادامه رقابت ها در لیگ برتر انگلیس باشند. در بریتانیا شیوع کرونا باعث شده است بیش از ۲۰ هزار نفر جانشان را از دست دهند. 

وزیر ورزش سابق فرانسه: کرونا فرصتی برای نوآوری المپیک توکیوست

وزیر ورزش سابق فرانسه گفت: ورزش لحظه‌ای بی‌نظیر از صلح جهانی است که همه را گردهم می‌آورد. گای دروت عضو کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تاکید کرد همه‌گیری ویروس کرونا فرصتی برای نوآوری بازی‌های المپیک توکیوست.

دروت، وزیر پیشین ورزش دولت ژاک شیراک و قهرمان المپیک در مونترال ۱۹۷۶ می‌گوید بحران کرونا فرصتی است برای جنبش المپیک تا به خود نگاه کند. وی همچنین خواستار بازنگری در برنامه‌های پاریس ۲۰۲۴ شد. این عضو IOC اظهار داشت: آیا پاسخ به این بحران صرفا می‌تواند تعویق بازی‌ها باشد، بدون اینکه الگوی اقتصادی و سازمان مورد بازنگری قرار بگیرد؟ وی هزینه‌های تعویق بازی‌های المپیک را بسیار گران توصیف کرد و گفت که طبق برخی گزارشات ممکن است این مبلغ ۳ میلیارد دلار باشد. دروت عنوان کرد: بازی‌های المپیک و پارالمپیک یک جشن و ملاقات برای ورزشکاران و کشورهاست. این بازی‌ها قصد دارد جهان را گرد هم بیاورد.

وی ادامه داد: این ورزش است، لحظه‌ای بی‌نظیر از صلح جهانی، ملاقات و احترام به دیگران. به این دلایل و البته دلایل دیگر بازی‌های المپیک حتی در مواقع بحران بسیار مفید است. این دلیلی است که باید بازی‌ها برگزار شود.

باورنکردنی؛ نوکمپ در آستانه یک تغییر نام جنجالی

ورزشگاه نوکمپ بارسلونا با یک پیشنهاد جنجالی برای تغییر نام روبرو شده است. به گزارش “ورزش سه”، روز سه شنبه بود که باشگاه بارسلونا اعلام کرد قصد دارد برای اولین بار حق نام گذاری استادیوم اختصاصی خود یعنی نوکمپ را به فروش برساند. همچنین مشخص شد که باشگاه کاتالانی درآمد این اقدام را در راستای مبارزه با ویروس کرونا خرج خواهد کرد.

 حالا در همین رابطه آلکی دیوید، شریک تجاری مایک تایسون در یک شرکت تولید ماری جوانا، می گوید که آنها قصد دارند نام کمپانی خود را روی نوکمپ بگذارند و این حق را از باشگاه بارسلونا خریداری کنند. آن ها قصد دارند این ورزشگاه را به نام شرکت خود به اسم “swissx stadium” تغییر دهند.

آلکی دیوید در این باره می‌گوید: “این یک استادیوم عالی است که ما به شکل خاص به دنبال آن بودیم تا نام شرکت مان را روی آن بگذاریم. به نظر می رسد که این یک ایده شگفت انگیز است. شرکت من یک کمپانی تولید کننده ماری جوانا است و این موضوع در کشور اسپانیا نیز در مسیر قانونی شدن قرار دارد بنابراین در این‌باره هیچ مشکلی وجود ندارد.” ورزشگاه بارسلونا که در سال ۱۹۵۷ هیچ نام دیگری به جز نوکمپ را به خود ندیده حالا در آستانه یک نامگذاری عجیب و غریب قرار گرفته است. دیوید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این نامگذاری به چهره باشگاه بارسلونا لطمه خواهد زد یا خیر نیز گفت: “چنین چیزی وجود ندارد؛ جهان بر اساس ایده ها متولد شده است.”

جالب این که باشگاهی مثل منچستر سیتی بابت چنین اتفاقی سالیانه ۱۸ میلیون پوند دریافت می کند. یا مثلا باشگاه تاتنهام نیز سالیانه ۲۵ میلیون پوند از این روش درآمدزایی می کند. با این حال به طور قطع باشگاه بارسلونا در سطح دیگری قرار دارد و جزئیات می‌تواند نقش مهم تری را برای این باشگاه ایفا کند. دیوید که یک فرد میلیاردر به حساب می آید و چندین شرکت به نامش ثبت شده می گوید در حال انجام مذاکرات با باشگاه کاتالانی است و همچنین نسبت به چنین توافقی بسیار خوشبین به نظر می رسد.

 ثروت خالص دیوید حدود ۲.۶ بیلیون یورو تخمین زده شده است. او صاحب شرکت هایی مانند FilmOn ، وب سایت خرید خانه ۹۰۲۱go.com و سایت پخش ویدئو BattleCam.com نیز به حساب می آید و نکته عجیب درباره او این که این ۵۱ ساله در ماه می سال گذشته در جزیره کارائیب واقع در سنت کیتس دستگیر شد چرا که چیزی بالغ بر ۹۰۰ هزار پوند ماری جوانا در جت شخصی وی کشف شده بود. حالا باید منتظر ماند و دید که واکنش باشگاه بارسلونا به این پیشنهاد جنجالی چگونه خواهد بود و آیا این باشگاه کاتالانی راضی به عقد چنین عقد قراردادی خواهد شد یا خیر؟

تعویض‌های فوتبال به طور موقت از سه به پنج افزایش می‌یابد

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پیشنهاد داد که در صورت ادامه مسابقات پس از تعدیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، تیم‌های فوتبال به طور موقت به جای سه تعویض، اجازه استفاده از پنج تعویض را داشته باشند.

فیفا اعلام کرده که این پیشنهاد بدین منظور مطرح شده است که در صورت فراهم شدن شرایط ادامه فصول فوتبال پس از تعدیل بحران ناشی از پاندمی کووید-۱۹، باشگاه‌ها بتوانند در تراکم احتمالی دیدارها از پس رقابت‌ها برآمده و به نوعی به آنها کمک شده باشد.

فیفا با ارسال ایملی به رویترز اعلام کرد که این پیشنهاد باید به تایید ایفاب (IFAB – تنها نهاد قانونگذار فوتبال) رسیده و مسوول اخذ تصمیم نهایی با سازمان‌دهندگان مسابقات است.

در این ایمیل آمده است: به هر تیم این امکان داده خواهد شد تا در جریان دیدارها، حداکثر پنج تعویض انجام دهد و احتمال اعطای حق انجام یک تعویض دیگر در صورت کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافی نیز وجود دارد.

پودولسکی: باعث افتخارم است در بایرن کنار کریمی بودم

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال آلمان و بایرن مونیخ به تمجید از علی کریمی پرداخت. لوکاس پودولسکی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال آلمان که در بایرن مونیخ نیز حضور داشت، در پستی در اینستاگرام خود با تمجید از “علی کریمی”، نوشت: «در سال اول حضورم در بایرن از بازی در کنار اسطوره علی کریمی لذت بردم. بهترین ها همیشه از ایران.»

ردپای قتل در ماجرای سقوط هواپیمای امیلیانو سالا

کتابی درباره مرگ امیلیانو سالا مهاجم آرژانتینی پیشین نانت و کاردیف، باعث شده فرضیه قتل او مطرح شود. به تازگی کتاب جدیدی منتشر شده که حاوی اطلاعات تکان‌دهنده‌ای در مورد ماجرای مرگ امیلیانو سالا، بازیکن فقید آرژانتینی است و در این کتاب ادعا می‌شود که این بازیکن به قتل رسیده است. در بخشی از این کتاب به تحقیقاتی که در زمینه مرگ این بازیکن ۲۸ ساله انجام شده است اشاره می‌شود و جزئیاتی مطرح می‌شود که احتمال قتل او را نشان می‌دهد.

به نقل از خبر ورزشی این بازیکن در یک پرواز هوایی در ژانویه سال گذشته کشته شد، درست دو روز قبل از اینکه انتقالش از تیم نانت به تیم کاردیف در لیگ برتر انگلیس قطعی شود. او با هواپیمای شخصی خود عازم انگلیس بود که قرارداد نهایی را امضا کند که در بین راه این هواپیما سقوط کرد و امیلیانو و خلبان هواپیما جان خود را از دست دادند.

حالا در کتابی افشاگرانه به نام «جنایت فوتبالی قرن، کشتن امیلیانو سالا»، به نقل از یک منبع موثق این‌طور آمده است: «زبان کشتن در همه جای دنیا تقریباً یکی است و برای همه زبانی آشناست. مرحله بعدی این است که مجموعه تحقیقاتی که در یک پرونده انجام می‌شود، و در مرحله‌ای که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، نکات جدیدی را به شما نشان می‌دهد. شاید رسیدن به این نتیجه که قتلی در کار بوده، کمی زیاده‌روی به نظر برسد که آن هم به این دلیل است که بسیاری از شواهد و مدارک یا از بین رفته‌اند یا مخفی شده‌اند اما تئوری توطئه از سوی کسانی که به پرونده و تحقیقات نزدیک هستند مطرح شده است و بر همین اساس به کلمه «قتل» نزدیک شده‌اند.»

تحقیقاتی که توسط مسئولان فرانسوی انجام شده است بیشتر بر محور خلبان هواپیما، دیوید ایباتسون بوده است کسی که هدایت هواپیمای تک موتوره پایپر مالیبو N۲۶۴DB را برعهده داشته در حالی که فاقد مدرک و گواهی‌نامه معتبر برای هدایت این نوع از هواپیمای نفربر بوده است.

تردید

پروازی که قرار بود صبح هنگام از نانت به کاردیف انجام شود تا ساعت ۷:۱۵ بعد از ظهر به تعویق افتاد. این در حالی بود که طبق نوشته این کتاب خلبان ایباتسون به دلیل اختلال دید در شب که به نوعی «شب کوری» شبیه بوده، ممنوعیت پرواز در شب را داشته است. نکته دیگری که در این کتاب بیان شده و تردیدها را بیشتر کرده این است که چتر نجات آقای ایباتسون، هنگامی که صندلی او از بین لاشه‌های هواپیما بیرون کشیده شده، پیدا نشد و خبری از آن نبوده است. جسد او هم هرگز پیدا نشد و فقط گفته شد که او مرده است، یا در واقع این فرضیه پذیرفته شد که او مرده است.

فرار خلبان

یک تئوری عجیب و تکان‌دهنده این است که خلبان قبل از برخورد هواپیما به زمین، خودش را نجات داده و با چتر نجات بیرون پریده است. هری هریس، نویسنده کتاب در این زمینه نوشته است: «ایباتسون به شدت بدهکار بود و از سوی دادگاه هم بابت بدهی‌های مالی محکوم شده بود، به همین دلیل چنین ریسکی را انجام داد. ضمن اینکه او علاوه بر خلبانی چند شغل دیگر هم داشت، هم دی جی بود و هم لوله‌کش و البته در چتربازی هم مهارت زیادی داشت.»

از سوی دیگر تردیدهایی نیز در مورد اینکه سالا چطور در معرض مونوکسید کربن قرار گرفته و بیهوش شده است نیز به وجود آمده است. مهمت دالمن ۶۲ ساله که مدیر تیم کاردیف سیتی است به اشتباهاتی که در این زمینه صورت گرفته، اشاره کرده است وگفته «شرایط غیرطبیعی» در این زمینه وجود داشته است: «اتاقک خلبان وکل محوطه کابین، به شدت تخریب شده بود. صندلی خلبان اما سالم بود. چتر نجات هم اصلاً پیدا نشد. چتر نجات صندلی جلو سمت راست، هنوز در محل خود قرار داشت و طوری بود که مشخص می‌کرد در طول پرواز کسی روی این صندلی نبوده است.»

پلیس در منطقه دورست، جایی که هواپیما سقوط کرد، فردی را که مظنون به قتل و آدمکشی بود دستگیر کرد‌ اما اقدامات بیشتری علیه او انجام نشد. هواپیمایی که سالا و آقای ایباتسون را حمل می‌کرد، از لینکولنشایر بلند شده بود، جایی که سالا به آنجا برگشته بود تا با خانواده و دوستان خود خداحافظی کند و بعد راهی کاردیف شود و در این تیم بازی کند. بعد از این حادثه، کاردیف از پرداخت ۱۷ میلیون یورویی که قرار بود به نانت بابت این انتقال پرداخت کند، امتناع کرد و مدعی شد به این دلیل که انتقال به صورت کامل انجام نشده است، دلیلی برای پرداخت پول وجود ندارد. کار به جایی رسید که فیفا وارد این ماجرا شد و حکم داد که انتقال کامل بوده و کاردیف باید قسط اول این قرارداد را که شش میلیون یورو بوده پرداخت کند. کاردیف همچنان زیر بار پرداخت پول نرفته و درخواست تجدید نظر به این حکم داده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=27407 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x