پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران: کشتار وحشیانه مردم معترض در ایران را بشدت محکوم می کنیم!

روز ۱۴ نوامبر دولت ایران در یک اعلام ناگهانی بهای بنزین سهمیه ای را ۵۰ درصد و بنزین آزاد را ۳۰۰ درصد افزایش داد. این تصمیم از همان ساعات اولیه اعلام آن با واکنش بسیار وسیع و اعتراضات و تظاهرات خود جوش توده ای در اکثر شهرهای ایران روبرو شد.

در مرحله اول مردم با خاموش کردن ماشین های خود و ایجاد راه بندان و شعارهای سیاسی اعتراض خود به گرانی قیمت بنزین را اعلام کردند. واکنش رژیم جمهوری اسلامی به این اعتراضات سرکوب وحشیانه، دستگیری گسترده و کشتار معترضین بوده است. با افزایش خشونت از طرف رژیم مردم معترض نیز به شیوه های تعرضی تری روی آورده و دامنه اعتراضات هر چه وسیع تر شد. بنا به گزارشهای مستند در این چند روز هزاران نفر از معترضین در شهرهای مختلف دستگیر شده، هزاران نفر زخمی شده و دهها نفر کشته شده اند. برخی از رسانه های غیر رسمی تعداد کشته شدگان را چند صد نفر گزارش کرده اند. مردم به گرانی سرسام اور، به کاهش در آمد کارگران و زحمتکشان، به فساد اقتصادی مزمن اعتراض داشته و با نشانه گرفتن مسئولین اصلی رژیم در این اعتراضات بدرست آنان را عامل اصلی این وضعیت می دانند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران با هدف محدود کردن این اعتراضات در بسیاری از شهرها مدارس را تعطیل کرد، اینترنت و بسیاری از خطوط تلفن را قطع کرد، قطار شهری (مترو) را تعطیل کرد. بعلت این محدودیت ها امکان برآورد دقیق از تعداد دستگیر شدگان، زخمی ها و جان باختگان این اعتراضات وجود ندارد. اما آن چیزی که با استناد به ویدئوهای منتشر شده و گزارش های مستند از داخل ایران می توان به یقین گفت این است که رژیم جمهوری اسلامی جنگی آشکار و بدون کوچکترین اعتنایی به تعداد کشته شدگان علیه مردم ایران شروع کرده است. جنگی که اگر متوقف نشود ابعاد فجایع آن غیر قابل تصور خواهد بود.

با وجود جلوگیری از نشر وسیع اخبار موثق از تمام ابعاد این کشتار در سطح بین المللی با استناد به همین اخبار منتشره نیز افکار عمومی در جهان، دولتمردان و نهادهای مترقی و بشر دوست و تشکل های کارگری بین المللی باید بروشنی بکارگیری خشونت توسط جمهوری اسلامی ایران را بشدت محکوم کرده و با تمام قوا باید خواستار توقف فوری آن شوند.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران، ضمن پشتیبانی از مبارزات و اعتراضات برحق مردم ایران و تسلیت به اعضای خانواده جان باختگان این حوادث، مقابله وحشیانه رژیم اسلامی با این اعتراضات و کشتار مردم معترض را بشدت محکوم می کند و از همه نهادهای مترقی، انسان دوست و مدافع حقوق بشر و کارگری می خواهد که به هر نحوی که می توانند در این اعتراض مشارکت کرده و خواهان پایان دادن به این ددمنشی ها گردند.

۱۸ نوامبر ۲۹۰۱

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد – ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=12724 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x