پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت آزادی اسماعیل بخشی

اسماعیل بخشی روز هشتم آبانماه به قید وثیقه موقتاً از زندان اوین آزاد شد.

اسماعیل بخشی در جریان اعتصاب سال گذشته کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه دستگیر شد و پس از یک دوره بازداشت و آزادی موقت برای بار دوم دستگیر شده و تاکنون در زندان به سر می‌بُرد. وی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده و به ۱۴ زندان محکوم شده بود.

سرمایه‌داران حاکم هر زمان که کارگران برای حقوق و مطالبات خویش دست به اعتراض بزنند از دو سو آنها را مورد هجوم قرار می‌دهند. اول اینکه کارفرمایان استثمارگر، کارگر معترض را از کار اخراج کرده و برای اعمال فشار مضاعف به قصد فنای شیرازه زندگی خانواده‌اش اقدام می‌کنند و دوم اینکه نهادهای امنیتی و قضایی که تماماً منافع کارفرمایان را نمایندگی می‌کنند با زندانی کردن کارگران و صدور احکام سنگین موجودیت کارگران معترض را از جامعه و جنبش اعتراضی کارگران حذف می‌نمایند.

اسماعیل بخشی یکی از صدها و هزاران کارگری است که به این قصد مورد یورش دم و دستگاه سرمایه قرار گرفته است.

اما در مقابل، کارگران هیچگاه نه تنها مرعوب این سرکوب و خفقان نشده‌اند بلکه مصمم‌تر، از حق حیات‌شان به دفاع پرداخته و اعتراض به زندانی کردن کارگران را به جنبشی عظیم بدل نموده‌اند.

طبقه کارگر ایران درمقابل تعرض‌های همه جانبه به کارگران معترض و مطالبه‌گر باید خواست لغو احکام صادره علیه کارگران و بازگشت فوری به کار این کارگران را در رأس مطالبات خویش قرار دهد.

کارگران هفت‌تپه هم اکنون در اعتصاب هستند و قطعاً مبارزاتشان تا لغو خصوصی سازی شرکت ادامه خواهد داشت و دستگیری و زندانی کردن کارگران نمی‌تواند مانعی در مسیر این مبارزه باشد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی اسماعیل بخشی را به ایشان و خانواده‌اش شادباش می‌گوید و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط ندا ناجی، عسل محمدی و دیگر کارگران زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران
۹ آبان‌ ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=10638 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x