شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام حزب کمونیست کارگری- حکمتیست به کارگران و مردم آزادیخواه عراق و لبنان

ما میتوانیم خاورمیانه جدیدی بسازیم!
پیروزی را باید معنی کنیم!

رویدادهای عراق و لبنان آغاز دوره جدیدی در خاورمیانه را در چشم انداز قرار داده است. مردم جهان با اشتیاق و نگرانی جنبش و قیامهای توده ای برای سرنگونی حکومتهای مستبد و فاسد سرمایه داری در عراق و لبنان را دنبال میکنند. این خیزشهای توده ای و سرنگونی خواهانه به عراق و لبنان محدود نمیشود. کارگران و مردم انقلابی در شیلی در وسیعترین اعتراضات میلیتانت برای بزیر کشیدن دولت حاکم خیز برداشته اند. همینطور در الجزایر، اکوادور، هائیتی، آرژانتین، هندوستان و پاکستان تلاش برای پس زدن بنیادهای اختناق و دولتهای فاسد سرمایه داری که فقر و بیکاری و گرسنگی و ناامنی شدیدی را به صدها میلیون مردم تحمیل کردند در جریان است. این رویدادها خلق الساعه نیستند، بلکه از محصولات کشمکش طبقاتی در این جوامع در تلاقی‌های سیاسی کنکرت در هر کشورند. دنیای امروز و نسل جدید بیش از این نمیخواهد قربانی جنگ و تروریسم دولتی و اسلامی، قربانی دست و پا بسته سیاستهای ضد اجتماعی نظام سرمایه داری و دولتهای فاسد مدافع آن باشد. ما وارد دوره جدیدی میشویم که یکبار دیگر اکثریت عظیم مردم کارکن جهان سهم خود را از آینده طلب میکنند و در این مسیر با نظامها و دولتها و حکومتهای فاسد و واپسگرا و سرکوبگر سرمایه روبرو هستند که آگاهانه با ایدئولوژی فاشیسم، ناسیونالیسم، مذهب، قوم پرستی، نفرت پراکنی ملی و تراشیدن هویتهای کاذب در مقابل ما صف کشیده اند.  

قیام و جنبش توده ای برای سرنگونی در عراق و لبنان اما میتواند تصویر خاورمیانه را عوض کند؛ اولاً این اعتراضات کل نظام طایفه ای و فدرالی و عشیره ای مذهبی – قومی را زیر سوال میبرد و همین یعنی سرنگونی دولت سرهم بندی شده آمریکا بعد از حمله جنایتکارانه به عراق و چهارچوبهای موسوم به “نظم نوین جهانی” و بسته شدن این مدل حکومتی بورژوازی. دوم، این حرکتها اقدامی مهم علیه جنبش اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی و ستون اصلی آن جمهوری اسلامی است که مردم خاورمیانه و طبقه کارگر را در باتلاق تروریسم و نفرت مذهبی و قومی فرو برده است. جنبش میلیونی سرنگونی نظامهای فاسد در عراق و لبنان افق ساختن یک خاورمیانه سکولار، پیشرو، آزاد و برابر و تامین یک همزیستی و صلح پایدار را گشوده است و پیروزی آن میتواند کل کشورهای خاورمیانه و آفریقا را درنوردد.  

مردم آزادیخواه عراق و لبنان!

کارگران و زنان و مردان و اکثریت عظیم مردم ایران درست مانند شما دشمن جمهوری اسلامی و اسلام سیاسی و جریانات تروریسم اسلامی اند. حزب الله و نیروهای تروریستی مانند حشد شعبی و جریانات مشابه، ساخت جمهوری اسلامی‌اند. این ها در اعتراضات توده ای در دیماه ١٣٩۶ در بیش از صد شهر ایران در سرکوب و قتل و شکنجه و دستگیری معترضین به جمهوری اسلامی فعالانه نقش ایفا کردند. دشمن مشترکی بنام سرمایه داری و اسلام سیاسی و کل طبقه بورژوازی در مقابل ما کارگران و زنان و مردان و جوانان آزادیخواه در عراق و لبنان و ایران و سوریه صف کشیده است. جمهوری اسلامی حامی حزب الله لبنان و دولت فاسد عراق است. جریانات دست ساز جمهوری اسلامی باید منحل و خلع سلاح و از عراق و لبنان و همه جا بیرون رانده شوند. کارگران و مردم آزادیخواه ایران در کنار شما هستند، صمیمانه به خانواده‌های جانباختگان تسلیت و با شما ابراز همدردی میکنند، از خیزش و قیام پرشورتان قاطعانه حمایت میکنند و همراه شما علیه جمهوری اسلامی و نیروهای تروریستی اسلامی حافظ سرمایه داری مبارزه میکنند.  

پیروزی شما در گرو چیست؟

در اوضاع بحرانی کنونی در عراق و لبنان، جنب و جوش وسیعی را میان نیروهای طبقات حاکم برای سرکوب و عقب راندن جنبش اسقاط نظام شاهد هستیم. طبقات حاکم در ایندوره تلاش میکنند با تشکیل دولتی انتقالی با وعده بازنویسی قانون اساسی و انجام و وعده برخی اصلاحات، نظم کنونی را بازسازی کنند و قیام و جنبش سرنگونی خواهانه را در نطفه خفه کنند. طبقات محروم و قیام کنندگان نیز در ایندوره موظفند که برای تشکیل یک دولت موقت انقلابی با هدف اسقاط کل نظام، لغو کلیه قوانین مبتنی بر حکومت طایفه ای و مذهبی، جدائی کامل دین از دولت، برابری کامل زن و مرد، رفع تبعیض و تامین برابری کلیه شهروندان، تامین مطالبات فوری اقتصادی و معیشتی اکثریت مردم کارگر و زحمتکش را در دستور قرار دهد. دولت موقت انقلابی از پائین و حکومت قیام کنندگان تنها میتواند مبتنی بر شوراها باشد. اراده میلیونی مردم اجتماع کرده در میادین مرکزی شهرها و به ویژه میدان تحریر بغداد به فوریت لازمست در ارگان اعمال اراده مستقیم این مردم از جمله در قامت شورایی قد علم کند. همین امروز ضروری و حیاتی است که کمیته های انقلابی در هر شهر و شوراهای اداره و کنترل هر شهر تشکیل شود و قدرت خود را بعنوان آلترناتیو حاصل قیام اعلام و اعمال کند. همین امروز ضروری است کارگران در مراکز مهم صنعتی با اعتصاب نه فقط نیروی جدید و قدرتمندی به جنبش سرنگونی نظام بدهند بلکه راساً در اداره امور و کنترل اوضاع اقتصادی دخیل و کنترل کارگری بر تولید و توزیع را اعلام و اعمال کنند. بدون تشکیل دولتی از پائین، بدون شکل دادن به قدرت قیام کنندگان، اعلام مطالبات از دولت حاکم، صرفا دست بالائی ها را برای مانور و مانیپولاسیون و وقت خریدن و سرکوب بیشتر باز میگذارد. امری که دولت انتقالی جدید اساسا بدنبال آنست و هدفی جز بازسازی قدرت فاسد و سرکوبگر کنونی در اشکال جدیدی ندارد.

ما و کارگران و مردم آزادیخواه ایران بار دیگر همراه با شما تاکید میکنیم که قاتلین فرزندان مردم باید محاکمه و مجازات شوند. نیروهای جمهوری اسلامی باید تماماً از عراق بیرون رانده شوند. نیروهای نظامی و سازمانهای حرفه ای و مافوق مردم باید لغو شوند. محله و شهر و کارخانه و اداره و مراکز کار و زیست باید توسط خود کارگران و مردم و توسط شوراهای آنها اداره و کنترل باشد. “الشعب، یرید، اسقاط النظام” یعنی ایجاد قدرتی آلترناتیو و مادیت دادن به اسقاط نظام! زنده باد قدرت شوراها! تمام قدرت به قیام کنندگان! زنده باد دولت موقت انقلابی!

طبقه کارگر و زنان و مردان آزادیخواه ایران که برای سرنگونی جمهوری اسلامی و برچیدن بساط تروریسم اسلامی در خاورمیانه تلاش و مبارزه میکنند، در این مبارزه پرشور در عراق و لبنان کنار شما هستند. پیروز باد جنبش سرنگونی نظامهای فاسد در عراق و لبنان! زنده باد همبستگی طبقاتی و بین المللی کارگران در منطقه و جهان علیه حکومتهای فاسد و نظام سرمایه داری! پیش بسوی ساختن یک نظم نوین در خاورمیانه مبتنی بر آزادی و برابری همگان!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

۱۴ آبان ۱۳۹۸ – ۵ نوامبر ٢٠١٩

https://akhbar-rooz.com/?p=11207 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جمشید
جمشید
4 سال قبل

این دیدگاه بر سر حب و بغض شکل گرفته ارزش علمی ندارد نشان از دفاع و رد پای هواداران صندوق بین المللی پول را می توان در ان یافت تا کاسه کوزه ها بر سر دیگران خراب شود مذهب سیاسی و هیئت موتلفه و انجکن انگلیسی حجتیه و شیوخ مرتجع ایران عامل اصلی از ریشه زدن انقلاب ضد امپریالیستی ۵۷ هستند .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x