پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیروزی منچستریونایتد در شب شکست رم؛ هشت تیم برتر زیر ۱۷ سال؛ هفت بازی برتر تاریخ

7 بازی برتر لیگ برتر

با پیروزی پاراگوئه برابر آرژانتین هشت تیم برتر جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال برزیل شناخته شدند.

مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال برزیل به پایان رسید و دو تیم ایتالیا و پاراگوئه نیز به دور بعد راه یافتند. پاراگوئه برابر آرژانتین قرار گرفت و در حالی ۳ بر ۲ پیروز شد که نیمه نخست را با شکست ۲ بر صفر به پایان رسانده بود. این تیم توانست در نیمه دوم گل های خورده را جبران کند و گل پیروزی را در دقیقه ۸۶ به ثمر برساند.

پیش از این دیدار ایتالیا به مصاف اکوادور رفت و با یک گل پیروز شد تا در میان هشت تیم برتر قرار بگیرد. برزیل، اسپانیا، مکزیک، کره جنوبی، هلند و فرانسه نیز به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده بودند.

برنامه بازی های یک چهارم نهایی
یکشنبه
هلند – پاراگوئه (ساعت ۲۳:۰۰)

دوشنبه
کره جنوبی – مکزیک (ساعت ۰۲:۳۰)
اسپانیا – فرانسه (ساعت ۲۳:۰۰)

سه شنبه
ایتالیا – برزیل (ساعت ۰۲:۳۰)

هفته چهارم لیگ اروپا
پیروزی قاطع منچستریونایتد در شب شکست رم

منچستر یونایتد به راحتی توانست پارتیزان را در لیگ اروپا شکست دهد اما رم مغلوب مونشن گلادباخ شد. در ادامه دیدارهای هفته چهارم لیگ اروپا منچستر یونایتد، اسپانیول و خنت توانستند با شکست حریفانشان  سه امتیاز مهم این بازی ها را به دست آورند.

یونایتد برابر پارتیزان بلگراد قرار گرفت و با سه گل مهمانش را شکست داد. گل‌های میزبان را گرینوود، مارسیال و راشفورد به ثمر رساندند. شیاطین سرخ با این پیروزی ۱۰ امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند. آلکمار که پیش از این دیدار آستانه را با پنج گل شکست داده بود با هشت امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

در گروه J رم حریف مونشن گلادباخ نشد و مقابل میزبانش ۲ بر یک شکست خورد. باشاک شهیر با پیروزی ۳ بر صفر برابر ولفسبرگر توانست به صدر جدول صعود کند. این تیم ۷ امتیازی است و بالاتر از مونشن گلادباخ  و رم (پنج امتیازی) قرار دارد.

اسپانیول جشنواره گل به راه انداخت و ۶ بر صفر لودوگورتس را مغلوب کرد. دیدار دو تیم فرنکواروس و زسکا مسکو بدون گل تمام شد. اسپانیول در گروه H با ۱۰ امتیاز صدرنشین است.

خنت بر یک ولفسبورگ را شکست داد و با هشت امتیاز به صدر جدول صعود کرد. دیدار سن اتین و اولکساندریا با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.پورتو با دو گل مغلوب رنجرز شد و فاینورد برابر یانگ بویز یک بر یک مساوی کرد.

در گروه K براگا ۳ بر یک بشیکتاش را شکست داد و ولورهمپتون با گل لحظات پایانی خیمنس برابر اسلوان براتیسلاوا پیروز شد. در این گروه براگا با ۱۰ و ولورهمپتون با ۹ امتیاز رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

سویا و سلتیک با شکست حریفانشان به مرحله حذفی لیگ اروپا صعود کردند اما ترابزون اسپور که در ترکیب از بازیکن ایرانی اش بهره می برد مغلوب کراسنودار شد.

هفته چهارم مرحله گروهی لیگ اروپا پنجشنبه شب آغاز شد و سویا و سلتیک صعودشان را به دور بعد قطعی کردند.

در مهمترین بازی ترابزون اسپور از گروه C به مصاف کراسنودار رفت و ۳ بر یک از میزبانش شکست خورد تا با یک امتیاز در قعر جدول باقی بماند. در دیگر بازی این گروه بازل ۲ بر یک ختافه را شکست داد و ۱۰ امتیازی شد. تیم سوییسی در صدر جدول قرار دارد و ختافه و کراسنودار با ۶ امتیاز به ترتیب در رتبه های دوم تا سوم جای دارند.

سویا در گروه A با پیروزی ۵ بر ۲ مقابل دادلانگ صعود خود به مرحله یک شانزدهم نهایی را قطعی کرد. شاگردان یولن لوپتگی با ۱۲ امتیاز صدرنشین گروه خود هستند. مونیر الحدادی توانست در این دیدار هت تریک کند.آپوئل نیکوزیا با نتیجه ۲ بر یک قره باغ را شکست داد و مانند حریفش چهار امتیازی شد.

در گروه B همه بازی ها با تساوی به پایان رسیدند. دیناموکیف یک بر یک مقابل کوپنهاون مساوی کرد و دیدار لوگانو و مالمو بدون گل تمام شد.

آیندهوون با شکست سنگین ۴ بر یک برابر لاسک به رتبه سوم سقوط کرد. در دیگر بازی گروه D اسپورتینگ لیسبون با دو گل رزنبرگ را شکست داد و با ۹ امتیاز صدرنشین شد.سلتیک توانست لاتزیو  را در خانه اش ۲ بر یک شکست دهد و با ۱۰ امتیاز به دور بعد صعود کند. در دیگر بازی رن با یک گل مغلوب کلوژ شد و با یک امتیاز در قعر جدول باقی ماند.در گروه F استاندارد لیژ ۲ بر یک فرانکفورت را شکست داد. آرسنال که دیشب برابر ویتوریا گیمارش یک بر یک مساوی کرد با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروهش است.

نگاهی به هفت بازی برتر تاریخ لیگ قهرمانان

تساوی ۴-۴ آژاکس و چلسی در این هفته لیگ قهرمانان نمونه ای بود از بازی های تاریخی چمپیونز لیگ.

به گزارش وبسایت نود، فینال استانبول، فینال بارسلونا و برد تاریخی ۶-۱ بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن از جمله دیدارهای به یادماندنی تاریخ لیگ قهرمانان هستند.

این هفته در لیگ قهرمانان باز هم نتیجه ای تاریخی رقم خورد و دیدار جذاب چلسی و آژاکس با تساوی ۴-۴ پایان یافت، رقم خوردن این نتیجه بهانه‌ای شد تا به هفت بازی برتر تاریخ لیگ قهرمانان از منظر فورفورتو fourfourtwo نگاهی بیندازیم. این لیست پر است از بازی های جذاب و دیدنی که هرگز فراموش نمی شوند:

۷٫ یوونتوس ۲-۳ منچستریونایتد سال ۱۹۹۹
منچستریونایتد به سختی در خانه مقابل یوونتوس به گل تساوی رسید تا ۱-۱ در بازی رفت نیمه نهایی زمین را ترک کند. در بازی برگشت تیم جوان فرگوسن بعد از گذشت ۱۱ دقیقه از حریف ۲ گل دریافت کرده بود. همگان تصور می کردند کار تمام شده است. اما یونایتد به بازی برگشت. و نمایش روی کین و رهبری او در آن مسابقه، یکی از بزرگترین عملکردهای فردی یک بازیکن در لیگ قهرمانان بود. یونایتد به لطف گل کین و دو گل یورک و کول، ۳-۲ برد و در نهایت راهی فینال شد. کین در آن مسابقه از همۀ وجودش گذاشت و حتی کارت زرد هم دریافت کرد و بازی فینال را از دست داد.

۶٫ موناکو ۳-۱ رئال مادرید؛ سال ۲۰۰۴
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، بازی برگشت. عرف است که در فوتبال مدرن وقتی به تیمی قرض داده می شوید در مقابل تیم اصلی خود بازی نکنید، اگر هم بازی کردید، بعد از گلزنی به تیم اصلی خود، خوشحالی نکنید. اما در مورد مورینتس اینطور نبود. او در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ زمینه ساز صعود موناکو و حذف رئال مادریدی شد که باشگاه اصلی او بود و ۶۵ درصد از حقوقش را پرداخت می کرد. رئال مادرید در بازی رفت ۴-۲ پیروز شده بود و بعد از گذشته ۴۵ دقیقه از بازی برگشت، ۵-۲ در مجموع از حریف پیش بود، اما به فاصله ۲۱ دقیقه و با سه گل ژولی (۲) و مورینتس مقابل موناکو مغلوب و حذف شد.

۵٫ دپورتیوولاکرونیا ۴-۰ میلان؛ سال ۲۰۰۴
فصلی که پورتو به قهرمانی لیگ قهرمانان رسید، فقط پورتو و موناکوی پدیده را نداشت. دپورتیوولاکرونیا نیز در آن فصل، تیمی حیرت انگیز بود. باشگاه اسپانیایی در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی ۴-۱ در مقابل میلان مدعی شکست خورد. اما در بازی برگشت کاری بزرگ کردند و یکی از بزرگترین و جذاب ترین بازگشت های تاریخ لیگ قهرمانان را رقم زدند. دپورتیوو در نیمه نخست به سه گل رسید تا در همان نیمه اول کار را تمام کند و در نیمه دوم نیز به گل دیگری رسید تا جشنش را تکمیل کند. لاکرونیا آن روز مقابل تیمی به برد ۴-۰ رسید که در ترکیبش شوچنکو، سیدورف، کاکا، پیرلو، گتوسو، کافو، نستا، مالدینی و روی کاستا را داشت.

۴٫ میلان ۴-۰ بارسلونا؛ فینال سال ۱۹۹۴
یوهان کرویف پیش از مسابقه به بازیکنان تیمش گفته بود: «این بازی رو می برید، چرا که از اونا بهترید.» بازیکنان بارسلونا در شرایطی پای به فینال گذاشتند که دو سال قبل هم قهرمان اروپا شده بودند و تجربه چهار قهرمانی پیاپی در لالیگا را داشتند. در عمل هم تصور می شد بارسلونا با آن خط حمله کوبنده خود پیروز میدان شود ولی کاپلو نبرد تاکتیکی را پیروز شد و مقتدرانه هم برد. او مارسل دزایی را در خط میانی قرار داد تا کمبرد میانه زمین تیمش را محکم کند و قدرت هجومی بارسلونا کاسته شود. دزایی حتی آخرین گل بازی را هم به ثمر رساند. ماسارو در خط حمله زهرش را دوبار ریخت، اما ساویسویچ بود که مرد اول زمین بود. او با خلاقیتش بارسلونا را زمین گیر کرد تا یکی از قاطعانه ترین بردهای تاریخ لیگ قهرمانان در بازی های فینال رقم بخورد.

۳٫ بایرن مونیخ ۱-۲ منچستریونایتد؛ فینال سال ۱۹۹۹
از دراماتیک‌ترین بازگشت‌ها در تاریخ یگ قهرمانان. یونایتد در طول بازی خوب نبود. بدون کین و اسکولز، چیزی در میانه زمین تیم فرگوسن کم بود. اما فوتبالِ لعنتی به قول فرگوسن، این بار روی خوشش را به آنها نشان داد و به تیم رؤیایی فرگی اجازه داد تا سه گانه خود را تکمیل کند. بایرن خیلی زود به گل رسید و فرصت برای گل های بعدی را هم داشت. اما یونایتد به مدد شانس و حضور اشمایکل در زمین، در بازی ماند. بازی وارد وقت های اضافه هم شده بود، اما هنوز اسکوربرد نتیجه ۱-۰ را نشان می داد. دو کرنر نجات بخش یونایتد بود و انها را به سمت سرزمین خوشبختی رهنمون کرد. شرینگهام و سولسشائر. تمام!

بارسلونا ۶-۱ پاریسن ژرمن؛ ۲۰۱۷
بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷٫ بارسلونا در بازی رفت ۴-۰ شکست خورده بود و همگان شانس این تیم را برای بازگشت اندک تصور می کردند. در بازی برگشت بارسلونا شروع خوبی داشت و امیدوار شد زدن ۳ گل در ۵۰ دقیقه نخست بازی، امیدها را بیشتر و بیشتر کرد. اما گل دقیقه ۶۲ کاوانی به این معنا بود که حالا بارسلونا برای صعود باید سه گل دیگر بزند. دقیقه ۸۸ رسیده بود و بارسا همچنان در حسرت رسیدن به گل بعدی بود. اما ناگهان و به فاصله چند دقیقه ورق برگشت تا یکی از عجیب ترین و حیرت آورترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان رقم بخورد. ۸۸ و ۹۱ نیمار دو گل زد تا حالا همه چیز وابسته به یک گل باشد. گلی که روبرتو در دقیقه ۹۵ به ثمر رساند و باعث شد انریکه فوتبال را ورزشی برای دیوانه‌ها بداند!

۱٫ میلان ۳-۳ لیورپول؛ فینال ۲۰۰۵
میلان در نیمه اول همه کار کرد، سه گل به دفاع پر از شکاف لیورپول زد و چند گل هم نزد! لیورپول هیچ نشانی از آن تیم ثبات دفاعی خود در مراحل قبل نداشت. با این شرایط کسی تصورش را نمی کرد لیورپول در نیمه دوم توان بازگشت را داشته باشد. اما توفان چند دقیقه ای در استانبول، نه تنها لیورپول را به بازی برگرداند که میلان، دیگر میلانِ نیمه اول نشد. یرزی دودک در ضربات پنالتی آماده بود تا مانع از تکرار قهرمانی دوباره میلان در ضربات پنالتی بعد از فینال سال ۲۰۰۳ باشد. بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی و ضیافت پنالتی ها، بالاخره پنالتی شوچنکو پایان بازی را رقم زد و لیورپول قهرمان شد. بازی در استانبول و به وقت محلی ۲۹ دقیقه بامداد پایان یافت!

https://akhbar-rooz.com/?p=11378 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x