جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چرا جمهوری اسلامی امسال (سال ١۴٠٠) سقوط می کند – عبدالستار دوشوکی

به طالع بینی و اختربینی (Astrology) و اخترشناسی (Astrology) و خروج عروج بروج ١٢ گانه فلکی (zodiac) که بر اساس مسیر خورشید و ماه و اجرام سماوی همسو و هم شماره می شوند تا اتفاقات بزرگی در عالم هستی صورت بگیرد باور چندانی نداشتم.  اما امسال یعنی در سال ١۴٠٠ هجری خورشیدی مطابق با ١۴۴٢ هجری قمری دقیقا ۴٢ سال اختلاف وجود دارد. عمر بی برکت جمهوری اسلامی نیز ۴٢ ساله شده است و بقول قدیمی ها “آفتاب عمرش لب بومه”. بسیاری از دانشمندان عصر کهن که تبحر فراوانی در علم نجوم یا “علم هئیت” داشتند بر تاثیر ستارگان و اجرام, مخصوصا ماه و خورشید نه تنها در ایجاد ابر و باد و مه و باران و طوفان های ویرانگر آگاهی داشتند؛ بلکه در “ناهمترازی عددی” اجرام سماوی و بخصوص ماه و خورشید باور داشتند. امسال این “کژمیزانی” به عدد معنادار ۴٢ رسیده است که دقیقا عمر نامیمون جمهوری اسلامی است.

ایرانیان از کهن ترین مردمانی بودند که از  خوشه های دانایی علم نجوم پربار بودند و به آسمان نگریستند و بازتابی از باورها و داستان های جاری و “محتمل” در اطرافشان را بر اجرام آسمانی بخصوص ماه و خورشید منعکس می کردند.  طالع بینی با غیب گویی تفاوت فراوان دارد. همانگونه که صرف مثبت اندیشی یا مثبت نگری مبتنی بر روانشناسی مثبت گر ا با توسل به داده ها و علائم فرخ و نیک پی موجود بعنوان یک رویکرد ذهنی و باورمندی نتایج مثبت به بار می وارد, و یا منفی گرایی و منفی بافی به انفصال و انفعال می انجامد, باور به نکات مثبت و خوش یمن و پرآتیه همترازی های نوید بخش اجرام سماوی می تواند نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

آن دسته از هموطنان که مفاهیم مثبت علم کائنات در مورد حوادث احتمالی بزرگ را جزو خرافات تلقی می کنند, باید بدانند که بر اساس ویکی پدیا برای نمونه، طالع‌بینان و دانشمندان علم نجوم دربار ساسانی به خسروپرویز گفتند که پسری از تو زاده می‌شود که در بدنش علامت‌هایی دارد و این پسر کسی است که قلمرو تو را از بین می‌برد و به دست اقوام بیگانه می‌اندازد. خسروپرویز چون این علامت‌ها را در بدن یزدگرد سوم دید، دستور داد او را به اصطخر تبعید کنند تا پادشاه نشود. چند سال بعد، یزدگرد سوم بر تخت نشست و در همین زمان عرب ‌ها به ایران حمله کردند و ایران را تسخیر کردند. همین‌طور رستم فرخزاد، فرمانده بزرگ ارتش ساسانیان، که از علم اختربینی سررشته داشت، با دیدن وضعیت وخیم جبهه‌ها از دانش خود در باره صورت‌های فلکی استفاده کرد و خبر آن حقیقت تلخ را با رعایت نزاکت سیاسی در نامه‌ای خطاب به برادرش نوشت که آن سال سال بد و نحسی برای ساسانیان و ایران خواهد بود و همین ‌طور نیز شد.

اگرچه نمی توان با ضرس قاطع و یقین مطلق قطعیت سرنگونی جمهوری اسلامی را در سال ١۴٠٠ پیش نگری کرد. اما از آنجایی که سرآغاز هر دو سالنامه یعنی ١۴۴٢ قمری و ١۴٠٠ خورشیدی و ناهمسانی ۴٢  ساله؛ هر سه عامل در ظهور اسلام و رژیم کنونی ریشه دارند و جمهوری اسلامی نیز تحت نام اسلام و با اتکا به آن توانسته است به مدت معنادار ۴٢ سال به حیات نادلپذیر و مضّر خود ادامه دهد؛ اینک در این “سال ناراستگی ماه و خورشید” آژیر هشدار برای آغاز ء پایان جمهوری اسلامی به صدا در آمده است و “پایان نزدیک است”. برای یک بار هم که شده بدون درنگ بدبینی در باره طالع بینی را کنار بگذاریم و با خوشبینی و امید به پایان جمهوری اسلامی و آغاز دوران پساجمهوری اسلامی بعد از ۴٢ سال آدرنگ (suffering) و رنج ایمان بیاوریم.

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

فروردین ١۴٠٠

https://akhbar-rooz.com/?p=109719 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تاش قافا
تاش قافا
2 سال قبل

این مطالب من باب شوخی و مزاح هست؟ جدا ناامید کننده بود چطور میشه یه فعال سیاسی اینطوری حرف بزنه؟ علوم سیاسی، تحولات اجتماعی ، سقوط و ظهور حکومتها و روابط بین مردم و حکومتها موضوع قدیمی ترین و توسعه یافته ترین علوم هستند وتابع قانونمندیهای علمی و موضوع هزاران کتاب ومقاله علمی که هیچکدام نسبتی با فال گیری و رمالی و ستاره بینی ندارند. بهت زده شدم.

رضاخان
رضاخان
2 سال قبل

پیشنهاد میکنم یک اتاق گفتگوی (فرومهای متنی) با لحاظ مسائل امنیتی راه اندازی کنید تا خوانندگان مقالات بتوانند با نام اصلی خود یا نام مستعار بطور وسیع در مورد آنها گفتگو کنند نه اینکه مقاله و گفتگوها بعد از چند روز به دژ فراموشی رود . تا آنجا که من میدانم کاربر با هرنام کاربری و با هر ایمیلی میتواند ثبت نام کند و وارد گفتگو شود .

اومید
اومید
2 سال قبل

ایشون فعال سیاسی هستند یا رمال؟ جای تعجب هست که همچین نوشته بی مایه ای که جاش تو نشریات زرد و عامیانه هست در چنین سایتی منتشر میشود.

آتش
آتش
2 سال قبل

بنگر به توان شگرف جمهوری اسلامی که بر سر مخالفان اندیشمند خود چه ها که نیاورده است. وقتی از امام زمان اشان، ترامپ، نا امید شدند، ایمان خود را نباخته به ستارگان پناه آورده اند. روزگار غریبی ست، نازنین.

قلی ممدی
قلی ممدی
1 سال قبل
پاسخ به  آتش

کجایی الان

Pada
Pada
1 سال قبل
پاسخ به  قلی ممدی

عالی بود 🤣🤣
دوست دارم بدونم کجاست

علی آهی
2 سال قبل

امید تنها راحت جان مردم ویران است … مردمی ساده ، استبداد زده ، نازک بین که بسادگی فریب میخورند و سالها حسرت و دریغ میورزند که چه ساده گول خوردند و هست و نیست شان را با وعده و وعید پوچ و عبث به باد دادند… لذا ناگزیرند به آینده ای بهتر امید ببندند” آگاهی و دانائی محصول محیط اجتماعی است ‘ با اینهمه آشفتگی و بدسرانجامی ملی اما گویا اینبار از شدت رنج و طعب و عذابی که مردم کشیده اند بی آنکه سطح کیفی بینش و هشیاری عمومی فرق چندان زیادی کرده باشد و به درجه ای از وحدت و همگرائی ملی قابل قبولی رسیده باشند که آگانه و با انتخاب حرکت جوش و خروش انگیز و تحول زائی را ترتیب بدهند ، زمین، زمان، طبیعت، و همه چیز بر علیه حاکمان فریبکار و ظالم است! و هر روز ناتوان تر و درمانده تر از آن میشوند که بتوانند با روشهای تا کنونی خود باز به فریب و گول مردم ادامه دهند ؛ دستشان که از فردای ۲۲ بهمن رو شده بود ولی تاریخ مثل اینکه بصورت جبری و غریضی داد این مردم مظلوم و ساده را دارد از این جنایتکاران بی بته پس میگیرد!!! امید که زود تر به عمل بر آید.

کیا
کیا
2 سال قبل

جناب دوشوکی از شما انتظار نمی رفت که به طالع بینی و پیش بینی هایی از این قبیل متوسل شوید ولی امید و باور به قدرت و خواست مردم جواب داده است ،به امید پایانی بر این حکومت در سال جدید

رضاخان
رضاخان
2 سال قبل

تا کنون ثابت شده که نیروهای بنیادی حاکم بر طبیعت چهارتاست .
نیروی گرانش
نیروی مغناطیس
نیروی هسته ای ضعیف
نیروی هسته ای قوی
اخیرا دانشمندان فیزیک در پی مطالعات اتمی خود در پیشرفته ترین آزمایشگاههای جهان مطرح کرده اند شواهدی مبنی بروجود نیروی بنیادی جدیدی ظاهر شده که نتایج حاصل از آن می‌توانند باور ما را در مورد عملکرد جهان تغییر دهند. همین تزی که در این مقاله نجومی بالا نوشته شده احتمالا ناشی از این نیروی پنجم است و میتواند یکی از این شواهد نیروی جدید باشد و باعث شده که باور ما را راجع به اوضاع تغییردهد ضمن اینکه شاهد دیگری مبنی بر وجود نیروی بنیادی جدید این است که اکنون در سال ۲۰۲۱ هستیم و ۲۱ نصف ۴۲ است ضمن اینکه ۲۱ در بازی تصادفات به خودی خود کلی اعتبار دارد. برای تایید بیشتر این تز نجومی و تعیین دقیق زمان موعود همچنین باید منجمان رصد کنند زهره یا همان ناهید چه زمانی با ناظر و مشتری در یک راستا قرار میگیرد و به همدیگر چشمک میزنندو قرار مدار کن فیکون میگذارند . ضمنا احتمال اینکه نیروی بنیادی جدید آنجنان روی بشر اثر بگذارد که کاسه سر تا گردن افراد بشرمانند مونیتور لپتاپ بصورت کتابی در آید بسیار زیاد است در اینصورت بینی از صفحه صورت حذف و بر اثر این تحولات نجومی مشکل عمل بینی هم حل خواهد شد.وقتی تحلیل نجومی منقوش در بالا که از ریشه از علم هیئت یا همان نجوم تغذیه میکند را خواندم از خود شرمنده شدم و با خود گفتم من کجا و مجنون کجا.

پرسشگر
پرسشگر
2 سال قبل
پاسخ به  رضاخان

با درود 
جناب رضا “خان” به نظر می رسد که شما تبحر خاصی در تشخیص مجنون ها و جنون دارید. 
به نظر شما نام کسانی که سپاه پاسداران را “بورژوازی ملی” مینامند چیست؟ مجنون یا توجیه گران ج.ا.؟
سپاس 

پرسشگر    

رضاخان
رضاخان
2 سال قبل
پاسخ به  پرسشگر

من نمیدونم که چه کسی سپاه پاسداران را “بورژوازی ملی ” میداند و اگر کسی هست که آنها را “بورژوازی ملی” میداند مانند آنها که همه اقتصاد را در ید قدرت سپاه پاسداران میدانند اشتباه میکند .سپاه یک طبقه نیست .

به این ظرفیتها که در ذیل این می آید توجه کنید . ببینید مالکیت این بنگاههای صنعتی دست کیست و سهامداران عمده آنها چه کسانی هستند و از چه طبقه ای و چند درصد متعلق به سپاه است .شما میتوانید آخرین گزارش هیئت مدیره بنگاههای صنعتی را در کدال بورس ببینید که در آن سهامداران عمده تا تاریخ گزارش نوشته شده است . بورژوازی ملی بخشی از یک طبقه است در صورتیکه در سپاه یا هر نیروی نظامی دیگر هر نفرش ممکن است وابسته به یک طبقه باشد.

ظرفیت های تولید بنگاههای صنعتی که توسط حاکمیت ملی و تا حدودی مشارکت “بورژوازی ملی ” خصوصی ساخته شده و مالکیت آنها در اختیار “بورژوازی ملی” دولتی – خصوصی و عمومی است را بنگرید و ببینید دست کیست و بعد تحلیل کنید . رو هوا که نمیشه گفت دست سپاه است .
ظرفیتهای ساخته شده که بیشتر آنها بعد از جنگ ساخته شده
۹۰ میلیون تن سیمان
حدود ۴۰ میلیون تن فولاد
فلزات اساسی مانند روی و سرب و آلومینیوم احتمالا بیش از مصرف داخلی
حدود ۷۷ میلون تن پتروشیمی
محصولات شیمیایی بجز پتروشیمی احتمالا بیش از مصرف داخلی
محصولات پالایشی بجز بنزین که مصرف آن نوسان دارد بیش از مصرف داخلی
برق ۸۵۰۰۰ مگاوات
قطعات خودرو
ساخت صنایع سنگین فلزی مانند مخازن یا بویلرهای نیروگاهها و یا سکوهای نفتی و غیره
دارو حدود چهار برابر مصرف داخلی
کشت وصنعت نیشکر و قند احتمالا بیش از مصرف داخلی
شیر و لبنیات و گوشت احتمالا بیش از مصرف داخلی
مواد شوینده و بهداشتی احتمالا بیش از مصرف داخلی
تولیدات غذایی و غیره
این است نتیجه مبارزه ضد امپریالیستی که در سه دهه گذشته در پهنه جامعه صنعتی ایران جریان داشته است
آن طبقه ای که مالکیت و کنترل سهام عمده این بنگاهها را دارند موسوم به بورژوازی ملی هستند . ممکن است بخش مهمی از این سهام در کنترل دولت و یا بنگاههای پشتیبانی عمومی باشد که همه آنها تا زمانیکه در مالکیت شرکتهای چند ملیتی در نیامده اند جزو “بورژوازی ملی” هستند . هم اکنون وضعیت کشور از نقطه نظر زیربنای صنعتی وضع بسیار بهتری از چین ۱۹۷۸ دارد ولی اراده لازم برای اینکه وارد “جهشهای چینی” شود بستگی به اتحاد فرضی نیروهای ضد امپریالیستی چه در حکومت چه در خارج از حکومت دارد که فعلا به علل گوناگون در آن گسست دیده میشود . در صورت ادامه این گسست ممکن است غارتگران بین المللی تمام این ظرفیتها را یکجا ببلعند و ایران نه سوریه بلکه اندونزی یا شیلی کنند. چند روز قبل یکی از مشاوران احمدی نژاد در برنامه ای ضمن اینکه از دهانش پرید و مظفر بقایی را همتراز مصدق ذکر کرد خواهان اندونزیایی و یا شیلیایی شدن ایران شد (نقل به مضمون) اینکه این بورژوازی ملی نسبت به حقوق و آزادیهای دموکراتیک چه موضعی دارد و به چه نحو عمل میکند بحثی است که برمیگردد به شکست بخش دموکراتیک در انقلاب ملی دموکراتیک ۵۷ و این خطر بلعیدن توسط عارتگران بین المللی را هر روز بیشتر افزایش میدهد.

یحیی انوری
یحیی انوری
2 سال قبل
پاسخ به  رضاخان

تعریف جدید از بورژوازی ملی! این اسمش بورژوازی بوروکراتیک اسلامی است که عمیقا دلال است و انباشت سرمایه آن از طریق رانتهای حکومتی،احتکار ،دلالی و هزاران کثافتکاری دیگر بدست آمده.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x