جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چین به کسانی که اعتراف کنند کرونا دارند، ۱۴۰۰ دلار جایزه می دهد!

چین؛ جایزۀ ۱۴۰۰ دلاری برای کسانی که اعتراف کنند کرونا دارند

شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در چین تا پایان روز چهارشنبه به ۴۳۳ نفر رسید که از این تعداد ۴۰۹ مورد در استان هوبئی، کانون اصلی انتشار این ویروس به ثبت رسیده است.

در این روز ۲۹ تن از چینی‌های مبتلا به «کووید-۱۹» نیز جان باختند که ۲۶ مورد از مرگ و میرها در استان هوبئی اتفاق افتاد.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به این بیماری در این کشور به ۷۸۴۹۷ نفر و شمار جان باختگان به ۲۷۴۷ افزایش یافت.

آلودگی به این ویروس در بیش از ۴۰ کشور و خارج از چین نیز تایید شده است. روز چهارشنبه مقامات برزیل، سوئیس، پاکستان، نروژ، یونان، رومانی و الجزایر از ثبت اولین مورد ابتلا به این بیماری در کشورشان خبر دادند.

چین؛ تعیین جایزه برای مبتلایان کرونا

مقامات شهر کیانجیانگ در استان هوبئی برای تشویق مبتلایان به اعلام وضعیت خود و خودداری از پنهان کردن این بیماری اعلام کردند که به هرکدام از ساکنان این شهر که مشاهدۀ علائم کرونا در بدن خود را گزارش کنند و پس از انجام آزمایش‌های پزشکی ابتلای آنها به کرونا تایید شود، مبلغ ۱۰ هزار یوان (۱۴۲۵.۹۶ دلار) جایزه خواهند داد.

در این شهر تا کنون ۱۹۷ مورد ابتلای به کرونا گزارش داده شده است و مقامات شهر در تلاشند تا مطمئن شوند که همه افراد آلوده شناسایی شده‌اند و تحت درمان هستند.

پیش از این نیز برخی دیگر از شهرهای چین، ابتکاری مشابه را به اجرا گذاشته بودند.

شیوع ویروس جدید کرونا در چین؛ ۲۹ بیمار دیگر جان باختند

مقامات چین روز پنجشنبه اعلام کردند که شمار افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند به ۲۷۴۴ نفر رسیده است. بنا به اعلام پکن ۲۹ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را در چین از دست داده اند.

کرۀ جنوبی

سئول اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا، تمرینات مشترک نظامی خود با واشنگتن را برای مدتی نامعلوم به تاخیر انداخته است. حدود ۲۸ هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی حضور دارند.

این کشور روز پنج‌شنبه از ثبت ۳۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد؛ به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۱۵۹۵ رسید.

تایوان

تایوان ضمن تایید ابتلای ۳۲ نفر به «کووید-۱۹» و مرگ دست‌کم یک نفر از مبتلایان، هشدارهای اپیدمی را به بالاترین سطح افزایش داد و بودجه‌ای ۲ میلیارد دلاری را به کنترل شیوع این ویروس اختصاص داد.

دانمارک

مقامات دانمارک اعلام کردند که اولین مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. فرد مبتلا اخیرا به شمال ایتالیا سفر کرده بود و بنا به گزارش ها وضعیت او «خطرناک» نیست.

این مرد دانمارکی که از تب و سرفه رنج می برد روز دوشنبه از منطقه لمباردی ایتالیا به کپنهاگ بازگشت. آزمایش نوع جدید ویروس کرونا بر روی همسر و فرزندان این مرد منفی بوده است.

سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۸۱ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تاکنون ۲۷۶۱ نفر به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. بنا به اعلام این نهاد بین المللی بیش از ۸۱ هزار نفر نیز تاکنون به «کووید-۱۹» مبتلا شده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=21324 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x