پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کانادا به جمهوری اسلامی اجازه نداد در این کشور صندوق رای بگذارد

به گزارش سایت خبری “پرس تی‌وی” وابسته به جمهوری اسلامی ایران دولت اوتاوا به دولت ایران اجازه نداده که در کانادا شعب اخذ رأی دایر کند. اسماعیل موسوی، سخنگوی کمیسیون انتخابات در وزارت کشور ایران، با اعلام این خبر افزود که حکومت تهران از طریق سفارتخانه سوئیس، حافظ منافع کانادا در ایران، از دولت اوتاوا خواسته بود که برای تسهیل مشارکت ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری به دولت ایران امکان بدهد که مراکز رأی‌گیری در کانادا دایر کند.

اسماعیل موسوی سپس افزوده است که دولت کانادا به این تقاضای تهران تاکنون پاسخ نداده و اکنون به دلیل تنگی وقت ایرانیان مقیم کانادا امکان رأی‌دهی مستقیم در این کشور را ندارند. با این حال، اسماعیل موسوی گفته است که وزارت امور خارجۀ ایران هم اکنون در تلاش است که در همکاری با دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن بستر مشارکت ایرانیان کانادا را در انتخابات ریاست جمهوری فراهم سازد.

گفته می‌شود که بیش از چهارصد هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. در پی سرکوب جنبش سبز در ایران، کانادا به طور یکجانبه مناسبات سیاسی خود را با ایران قطع کرد. ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراین توسط سپاه پاسداران در ژانویه سال گذشته به کشته شدن شمار بالایی از شهروندان کانادایی ایرانی‌تبار و تیره تر شدن مناسبات دو کشور منجر شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=116063 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x