پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیش از دوهزار نفر دیگر در سه کشور اروپایی جان باختند

شمار جان باختگان بیماری «کووید-۱۹» در سطح جهان از ۳۷ هزار نفر فراتر رفته است. بیش از ۷۸۶ هزار نفر در کشورهای مختلف به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده و 165 نفر بهبود يافته اند. در بيست و چهارساعت گذشته، 837 نفر در ايتاليا، 849 نفر در اسپانيا، 381 نفر در انگلستان جان باختند

کشورهای اروپایی در حالی برای دوره اوج (پیک) شیوع ویروس جدید کرونا آماده می شوند که آمریکا تمامی امکانات خود را برای مقابله با این بیماری همه گیر بسیج کرده است.

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در سطح جهان از ۳۷ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که بیش از ۷۸۶ هزار نفر در کشورهای مختلف به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد، حال ۱۶۵ هزار نفر بهبود یافته است.

۸۳۷ مورد مرگ در بیست و چهار ساعت در ایتالیا

۸۳۷ مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا که جان خود را از دست داده‌اند به ۱۲ هزار ۴۲۸ نفر رسید.

۳۸۱ مورد مرگ در بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس آمار رسمی دولت بریتانیا ۳۸۱ نفر در بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب مجموع درگذشتگان به دلیل به بیماری کووید ۱۹ در این کشور به هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

کرونا در اسپانیا؛ مرگ ۸۴۹ نفر طی ۲۴ ساعت

وزارت بهداشت اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که با درگذشت ۸۴۹ بیمار دیگر شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در این کشور به ۸۱۸۹ نفر رسید. بنا به اعلام مقامات اسپانیایی تاکنون ۹۴۴۱۷ نفر در این کشور به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شده اند.

آخرین آمار بیماری جهانی بیماری همه گیر «کووید-۱۹»

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا به ۱۶۴۳۵۹ نفر و تعداد جان باختگان به ۳۱۷۳ نفر رسیده است. در ایتالیا نیز شمار مبتلایان از ۱۰۱ هزار و تعداد مبتلایان از ۱۱۵۰۰ نفر فراتر رفته است. شمار مبتلایان در اسپانیا به ۹۴۴۱۷ نفر و تعداد جان باختگان به ۸۱۸۹ نفر رسیده است. آخرین آمارها از چین از ابتلای ۸۱۵۱۸ نفر و مرگ ۳۳۰۵ نفر حکایت دارد. در آلمان ۶۶۸۸۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۶۴۵ نفر نیز جان باخته‌اند. فرانسه روز دوشنبه مرگبارترین روز از زمان آغاز شیوع ویروس جدید کرونا را تجربه کرد و تعداد جان باختگان و مبتلایان در این کشور به ترتیب به ۳۰۲۴ نفر و ۴۴۵۵۰ نفر رسید. در ایران، بیماری «کووید ۱۹» تاکنون طبق آمار رسمی جان ۲۷۵۷ نفر را گرفته و ۴۱۴۹۵ نفر را مبتلا کرده است. در بریتانیا نیز شمار مبتلایان و جان باختگان به ترتیب به ۲۲۱۴۱ و ۱۴۰۸ نفر رسیده است.

فرماندار نیویورک: کمک کنید، به یک میلیون نفر دیگر در بخش درمان نیاز داریم

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک در آمریکا اعلام کرد که برای رسیدگی به بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا به افزایش یک میلیون نفری کارکنان بخش بهداشت و درمان نیاز است. سخنان فرماندار نیویورک در حالی بیان می شود که تاکنون ۳۱۷۳ نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند. بیش از ۱۲۰۰ مورد از این مرگها در ایالت نیویورک به ثبت رسیده است. اندرو کوئومو ضمن درخواست کمک هشدار داده است که آنچه اکنون در این ایالت می گذرد به زودی در دیگر شهرها و ایالت های آمریکا تکرار خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=24570 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x