پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یورش یگان ویژه به تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان

روز پنج شنبه ۳ بهمن، حدود ۳۰۰ نفر از کشاورزان اصفهان در اعتراض به ساخت و ساز در حریم زاینده رود توسط نیروگاه برق اسلام آباد و برای آزادسازی مسیر رودخانه با تخریب دیوار ساخته شده دست به تجمع مقابل این نیروگاه زدند که با یورش نیروی یگان ویژه روبرو شدند

تجمع  اعتراضی کشاورزان اصفهان نسبت به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه زاینده رود  مقابل نیروگاه  برق اسلام آباد با یورش نیروی یگان ویژه روبروشد

روز پنج شنبه ۳ بهمن، حدود ۳۰۰ نفراز کشاورزان اصفهان در اعتراض نسبت به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه زاینده رود توسط نیروگاه برق اسلام آباد وبرای آزادسازی مسیر رودخانه با تخریب دیوار ساخته شده دست به تجمع مقابل این نیروگاه واقع در درچه اصفهان زدند که با یورش نیروی یگان ویژه روبرو شدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی، پیش از ظهر روز پنجشنبه – سوم بهمن ماه – کشاورزان اصفهان با هدف تخریب بخشی از دیوار نیروگاه اسلام آباد مقابل این نیروگاه واقع در شهر اصفهان تجمع کردند.

  یکی از کشاورزان گفت: صبح امروز حدود ۳۰۰ نفر از کشاورزان اصفهان با حکم قضایی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه در محل نیروگاه برق اسلام آباد اقدام کردند که پس از تخریب دیوار این نیروگاه، با حضور نیروی انتظامی مواجه شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود سه یا چهار مرتبه با تجمع در مقابل نیروگاه، خواستار آزادسازی حریم و بستر رودخانه شدیم؛ قرار براین بود که این نیروگاه نسبت به آزادسازی حریم رودخانه اقدام کند، اما برخلاف این امر، به تازگی بلوک ریزی نیز کرده است.

یکی دیگر از کشاورزان گفت: حکم قضایی مبنی بر آزادسازی و تخلیه حریم و بستر رودخانه توسط نیروگاه برق در سال۱۳۸۸ صادر شد، اما متاسفانه مدیران این نیروگاه از اجرای قانون امتناع می کنند.

وی افزود: از سال ۹۶ در راستای ساماندهی رودخانه زاینده رود اخطارهای متعددی به نیروگاه داده شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز چندین بار تجمع داشتیم و چند نوبت با حضور نیروی انتظامی صورتجلسه شد که نیروگاه حریم و بستر رودخانه را تخلیه کند.

وی افزود: مدیران نیروگاه برق نه تنها اقدام به تخلیه حریم و بستر رودخانه نکردند، بلکه ماه گذشته دیوارکشی نیز کرده اند.

وی درادامه گفت: امروز کشاورزان اصفهان برای حمایت از تیم ساماندهی در مقابل نیروگاه حاضر شدند اما متاسفانه با گزارشات غلط مدیران نیروگاه، نیروی یگان ویژه ورود و با کشاورزان برخورد کردند.

قابل یادآوری است که کشاورزان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون چند بار دست به تجمع مقابل نیروگاه  برق اسلام آباد در درچه اصفهان زدند ازجمله ۵ مردادماه کشاورزان با حکم قضایی دیوار نیروگاه را تخریب کردند که در همان روز با ورود نیروی انتظامی تجمع پایان یافت و همانروز طی جلسه ای مقرر شد که این نیروگاه نسبت به آزاد سازی حریم و بستر رودخانه اقدام کند. پس از آن نیز در ۱۰مهرماه هم برای بار دیگر این کشاورزان با تجمع مقابل این نیروگاه خواستار تخلیه حریم رودخانه زاینده رود شده بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=18608 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x