جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آخرین گزارش ها در مورد شیوع بیماری کرونا در جهان

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت، آمريکا همچنان با اختلاف زياد بيشترين مبتلايان و مرگ ناشی از اين بيماری را ثبت می کند و در ترکيه تعداد مبتلايان از آمار رسمی اعلام شده در ايران فراتر رفته است

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت، آمریکا همچنان با اختلاف زیاد بیشترین مبتلایان و مرگ ناشی از این بیماری را ثبت می کند و در ترکیه تعداد مبتلایان از آمار رسمی اعلام شده در ایران فراتر رفته است.

تا به حال تقریبا دو سوم قربانیان بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در اروپا جان خود را از دست داده اند. آمریکا اما بیشترین خسارت جانی را در میان کشورهای جهان از شیوع نوع جدید ویروس کرونا دیده است.

شیوع این ویروس روز شنبه جان ۱۸۹۱ نفر را در ایالات متحده گرفت. این رقم شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در آمریکا را به بیش از ۳۸ هزار نفر رساند.

کاهش قربانیان فرانسه و ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته

روند کاهشی تعداد درگذشتگان در فرانسه و ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع قربانیان این دو کشور اروپایی را از شروع بحران به ترتیب به ۱۹۷۱۸ و ۲۳۶۶۰ نفر رساند.

این درحالیست که تا روز یکشنبه بیش از ۱۵۲ هزار نفر در فرانسه به ویروس کرونا آلوده شده اند. این میزان در ایتالیا نزدیک ۱۷۹ هزار نفر است

تعداد قربانیان بریتانیا از ۱۶ هزار گذشت

با ثبت ۵۹۶ مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل قربانی ها بریتانیا به ۱۶۰۶۰ نفر رسید. بیش از ۱۲۰ هزار نفر هم در این کشور اروپایی به ویروس کرونا آلوده شده اند

وزارت بهداشت ایران: ۸۷ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان باختند

 کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه اعلام کرد که ۸۷ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند.به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در ایران به ۵۱۱۸ نفر رسید.بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران با ثبت ۱۳۴۳ مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در ایران به ۸۲۲۱۱ نفر رسید.وی همچنین شمار افرادی را که پس از بهبود حالشان از بیمارستان مرخص شده اند ۵۷۰۲۳ نفر اعلام کرد.آمار روز یکشنبه وزارت بهداشت ایران به این معنی است که آمار روزانه مرگ و میر بر اثر کرونا برای ششمین روز پیاپی دو رقمی است.۱۹.۴.۲۰۲۰ 11:26

کرونا در اسپانیا؛ ۴۱۰ بیمار دیگر جان باختند

مقامات اسپانیا روز یکشنبه اعلام کردند که ۴۱۰ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور جان خود را از دست دادند.به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۰۴۵۳ نفر رسید.تاکنون ۱۹۵۹۴۴ مورد ابتلا به این ویروس در اسپانیا به ثبت رسیده است.

شمار مبتلایان جدید در کره‌جنوبی تک رقمی شد

مقامات کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند که هشت مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور به ثبت رسیده است.

این برای اولین بار طی دو ماه اخیر است که آمار روزانه مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کره جنوبی تک رقمی می شود. 

تاکنون ۱۰۶۶۱ مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در کره جنوبی گزارش شده است. از این تعداد ۲۳۴ نفر جان خود را از دست دادند.

مسئولان کره جنوبی با وجود کاهش شمار مبتلایان جدید در این کشور نسبت به شیوع خاموش و گسترده بیماری همه گیر «کووید ۱۹» هشدار داده اند.

کمترین موارد ابتلای روزانه در چین در یک ماه اخیر

مقامات چین روز یکشنبه از ثبت ۱۶ مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور خبر دادند. این رقم از کمترین میزان ابتلای روزانه در چین از روز ۱۷ مارس تاکنون حکایت دارد. تعداد مبتلایان جدید در چین در روز شنبه ۲۷ نفر گزارش شده بود.از ۱۶ فرد مبتلای جدید در چین ۹ نفر از خارج به چین آمده اند.  در این روز مرگی در چین ثبت نشده است.

کرونا هفته ی آینده در روسیه به اوج خود می رسد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: براساس پیش‌بینی متخصصان هفته آینده این کشوربه اوج شیوع ویروس کرونا می رسد و تا چند روز آینده همچنان روند ابتلا به این بیماری بالا خواهد رفت.

دمیتری پسکوف روز یکشنبه در گفت وگوی زنده تلویزیونی با بیان این مطلب افزود: ما امیدواریم که نهایتا تا هفته آینده به پیک این بیماری رسیده و از آن عبور کنیم اما خبر بد این است که در این هفته روند رو به رشد مبتلایان همچنان ادامه خواهد داشت و این مساله بیانگر این است که هنوز به اوج بیماری نرسیده ایم.

در روسیه تعداد مبتلایان تا امروز نزدیک به ۴۳ هزار نفر است ضمن اینکه ۳۶۱ تن نیز جان خود را از دست داده و بیش از سه هزار نفر هم درمان شده اند.

تعداد مبتلایان در ترکیه از ایران جلو زد

ترکیه پس از ثبت رکورد ۸۲ هزار و ۳۲۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ به کانون شیوع ویروس کرونا در منطقه غرب آسیا تبدیل شد.

ترکیه روز گذشته ۱۲۱ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را در طی ۲۴ ساعت گزارش کرد و مجموع فوتی‌ها در این کشور را به عدد هزار و ۸۹۰ رساند.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در صفحه توئیتر خود همچنین با اعلام ۳ هزار و ۷۸۳ مورد دیگر ابتلا به کرونا، مجموع مبتلایان را ۸۲ هزار و ۳۲۹ گزارش کرد که این کشور را از این لحاظ در منطقه رکورد دار کرد.  

به گفته کوجا، آنکارا مجموعا ۵۹۸ هزار آزمایش کرونا را انجام داده است.
براساس اعلام وزارت کشور ترکیه، محدودیت های ورود و خروج زمینی، هوایی و دریایی به ۳۰ کلانشهر و شهر زونگولداغ برای ۱۵ روز دیگر از ساعت ۲۴ دیشب تمدید شد.


https://akhbar-rooz.com/?p=26610 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x