پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آرشام رضایی, فعال مدنی به ۸ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد

شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت آرشام رضایی، فعال مدنی را عینا تایید کرد. آقای رضایی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت آرشام رضایی، فعال مدنی را عینا تایید کرد.
براساس این حکم که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر صادر شده است، آقای رضایی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رهبری” به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” در خصوص وی قابل است.

آقای رضایی پیشتر در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت این اتهامات به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آرشام رضایی در تاریخ ۱۷ دی‌ماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و پس از تحمل دو هفته سلول انفرادی و با پایان مراحل بازجویی به قرنطینه زندان اوین و نهایتا به بند عمومی این زندان منتقل شده بود.

جلسه دادگاه این فعال مدنی در تاریخ ۷ اسفندماه ۹۷ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه بدون حضور وکیل و بدون اطلاع قبلی برگزار شد.

این فعال مدنی نهایتا در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=40566 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x