دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

آرمین لاشِت، متحد مرکل، رهبر حزب دموکرات مسیحی شد

Digitaler Parteitag der CDU Rede Laschet

حزب دموکرات مسیحی آلمان روز شنبه ۲۷ دی ماه (۱۶ ژانویه) در همایشی حزبی که برای نخستین بار به صورت کنگره‌ای ویدیویی برگزار شد، آرمین لاشِت را به عنوان رئیس جدید این حزب برگزید.

به گزارش دویچه وله، در نخستین دور رأی‌گیری که به‌شکل دیجیتالی انجام گرفت، آرمین لاشِت و فریدریش مرتس بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند. نوربرت روتگن، سومین نامزد در این رأی‌گیری در همان دور نخست حذف شد.

در دور دوم رأی‌گیری اما لاشت توانست ۵۲۱ رأی کسب کند و با ۵۵ رأی بیشتر از مرتس به ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شود.

لاشت ۵۹ ساله که در حال حاضر رئیس دولت ایالتی نوردراین وستفالن (پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان) است، از متحدان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۵ که مرکل به خاطر سیاست‌هایش در مورد پناهجوپذیری مورد انتقاد قرار گرفته بود، لاشت از او پشتیبانی کرد.

تحلیلگران معتقدند که لاشِت از بین نامزدان چهره‌ای است که بیشتر از دیگران راه و روش مرکل را ادامه خواهد داد.

لاشت در آستانه رأی‌گیری، حزب دموکرات مسیحی را حزبی واقع در “میانه” دانست و در مورد خطر “شکاف در جامعه” هشدار داد.

او تصریح کرد: «اگر ما همچنان میانه‌رو بمانیم، پیروز خواهیم شد.» به گفته او “سیاست نباید جامعه را قطبی کند، بلکه باید با موضع‌گیری شفاف اعتمادسازی کند”.

اگرچه لاشت در رأس حزب دموکرات مسیحی آلمان قرار گرفته، اما پرسش در مورد اینکه چه کسی نامزد اصلی این حزب برای مقام صدراعظمی خواهد بود، هنوز باز است و قرار است در تابستان امسال درباره آن تصمیم‌گیری شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=101022 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x