سايت سياسی - خبری چپ - تريبون آزاد

آغاز روند تصفیه های سیاسی – تشکیلاتی در حزب کمونیست کارگری – سیروان قادری

آغاز روند تصفیه های سیاسی – تشکیلاتی در حزب کمونیست کارگری، عملی که از جانب همگان باید تقبیح شود. (بخش اول) – علی جوادی اخراج شد!

علی جوادی، از رهبران حزب کمونیست کارگری (ح.ک.ک)، توسط کمیته مرکزی این حزب، تعلیق عضویت شد. این عمل شنیع، یک تصویر عمومی از اوضاع درون تشکیلاتی ح.ک.ک در برخورد با اعضای منتقد به دست می‌دهد، روندی که از قطع دسترسی منتقدین به رسانه های حزبی و تبلیغات علیه آنها در ارگانهای حزب، آغاز و به اینجا ختم میشود. به سختی قابل باور اما حقیقتی تلخ است. قطعا این حزب، دلایل زیادی برای وارونه کردن واقعیت آنچه رخ داده و در توجیه این قلع و قمع سیاسی، ردیف خواهد کرد، اما برای هر ناظر بیرونی، ماجرا به سادگی این است: علی جوادی به همراه عده ای دیگر از اعضای کمیته مرکزی، منتقد جدی مباحث، نظرات و جهت گیری های سیاسی اکثریت رهبری حزب هستند، پس از دوره ای جدال داخلی، تصمیم گرفتند تا نظراتشان را در قالب یک نشریه علنی، با جامعه در میان بگذارند. بنظر میرسد که این یک “جرم سیاسی” در درون حزب کمونیست کارگری است.رهبری کنونی حزب کمونیست کارگری، به واسطه سکوت معنادار اکثریت کمیته مرکزی، این امکان را پیدا کرده تا هر بلایی سر خود و آینده این حزب بیاورد و خود را منزوی تر و کوچکتر کند، اما روشن است که این خودزنی، یک افتضاح سیاسی تمام عیار است که لطمات جبران ناپذیری به هویت عمومی کل چپ خواهد زد. نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. در روز روشن، یک کادر برجسته حزب را، صرفا بدلیل بیان نظراتش و نه هیچ خطای تشکیلاتی، تعلیق از عضویت کرده اند و بدون شک این روند قبیح را برای سایر منتقدین حزبی پی خواهند گرفت.

تصفیه های سیاسی که بدلیل بیان نظرات سیاسی در ح.ک.ک انجام میگیرد، باید قویا از جانب هر انسان و تشکل شرافتمند و آزادیخواهی تقبیح و محکوم شود.حزب کمونیست کارگری، با این عمل و اعمال مشابه، مبشر تثبیت سنتی در تحزب کمونیستی ایران معاصر است که جامعه را به یاد رویدادهای “کمونیسم شوروی” می‌اندازد. نباید در مقابل این کریه سازی از کمونیسم، سکوت کرد. متاسفانه این اعمال زشت را از جانب حزبی شاهدیم که مدعی پرچمداری “آزادی بی قید و شرط سیاسی” است. مشخص شد که این شعار، یک دروغ بزرگ بود. رهبری فعلی ح.ک.ک نشان داد که نتنها دارای چنین ظرفیتی در جامعه نیست بلکه حتی در حزب خود هم، پایبند به آن نیست.متاسفانه همه ما ناظر دوران سیاه و سختی در کل جنبش چپ هستیم و این چنین اعمالی، بر تیرگی اوضاع می‌افزاید. بسیار متاسفم که شاهد ثبت “اخراج کادرها بدلایل ابراز نظرشان” در حیات سیاسی رهبری کنونی حزب.ک.ک هستم. بسیار متاسفم که “جرم سیاسی” از جانب رهبری این حزب، به رسمیت شناخته شده است.

سیروان قادری

https://akhbar-rooz.com/?p=104278 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x