شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران

واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید-۱۹ در ایران در مراسمی نمادین در بیمارستان خمینی تهران و استان‌های دیگر آغاز شد. طبق اعلام مقامات وزارت بهداشت، آغاز واکسیناسیون در ایران با محموله واکسن روسی کرونا که چند روز گذشته بخشی از آن وارد کشور شده است، با اولویت بخش‌های ICU بیمارستان‌های ریفرال خواهد بود

واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید-۱۹ در ایران در مراسمی نمادین در بیمارستان خمینی تهران و استان‌های دیگر آغاز شد.

به گزارش ایسنا، برنامه واکسیناسیون کرونا امروز صبح (سه‌شنبه، ۲۱ بهمن) با حضور وزیر بهداشت در تالار بیمارستان خمینی تهران و همچنین استان‌های دیگر و به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد.

طبق اعلام مقامات وزارت بهداشت، آغاز واکسیناسیون در ایران با محموله واکسن روسی کرونا که چند روز گذشته بخشی از آن وارد کشور شده است، با اولویت بخش‌های ICU بیمارستان‌های ریفرال امروز شروع شد.

دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، گفت: واکسیناسیون کادر ICU در ۶۳۵ بیمارستان کشور از امروز آغاز می‌شود و در تهران نیز امروز واکسن به ۲۵ نفر تزریق می‌شود.

پارسا نمکی، فرزند وزیر بهداشت، اولین نفر تزریق‌کننده واکسن کووید-۱۹ در ایران بود.

دکتر فتاح قاضی، متخصص بیهوشی و رئیس بخش آی‌سی‌یو مجتمع بیمارستانی خمینی، دومین تزریق‌کننده بود.

سومین و چهارمین نفرات از پرسنل بیمارستان خمینی بودند.

ادامه واکسیناسیون علیه کرونا در کشور بر اساس اولویت‌بندی که از قبل در سند واکسیناسیون مورد تایید در ستاد ملی مشخص شده در جریان خواهد بود.

مطابق گفته های وزارت بهداشت، ایران سه مسیر را برای واکسیناسیون جمعیت کشور علیه کووید-۱۹ دنبال می‌کند؛ تولید داخلی واکسن کرونا با توان دانشمندان ایرانی، تولید مشترک آن از طریق انتقال دانش فنی و همچنین واردات.

وزارت بهداشت بارها اعلام کرده است تا زمان آماده شدن واکسن ایرانی کرونا که طبق گمانه‌زنی‌ها تا بهار سال آینده به سرانجام می‌رسد، واردات واکسن از منابع معتبر و ایمن در دستور کار است. این منابع نیز به گفته وزیر بهداشت عمدتا از منبع اروپایی آسترازنیکا، دو کمپانی در هند، یک کمپانی در چین و یک کمپانی در روسیه خواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=103594 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x