پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آغاز پخش جهانی سریال جنجالی تهران از اپل تی‌وی

سریال اسرائیلی تهران

تلویزیون اپل اعلام کرد سریال جاسوسی «تهران» که بر اساس یک داستان خیالی ساخته شده، از ۲۵ سپتامبر برای مردم سراسر دنیا پخش می‌شود.

سریال هشت قسمتی «تهران» که به تازگی از یکی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم اسرائیل روی آنتن و برخی تماشاگران ایرانی هم آن را دیده‌اند، حدود ۴۵ روز دیگر در برنامه پخش اپل تی‌وی قرار می‌گیرد. به این ترتیب، مخاطبان جهانی می‌توانند ماجراهای حضور یک مامور موساد را در پایتخت ایران به تماشا بنشینند.

قرار است سه قسمت اول «تهران» در اپل تی‌وی پلاس به نمایش درآید و پنج قسمت بعد به ترتیب در پنج جمعه پیاپی روی آنتن برود. اپل برای تولید این مجموعه با سینه‌فلیکس رایتس و شبکه تلویزیون کان ۱۱ اسرائیل همکاری کرده است. موشه زوندور خالق اصلی «تهران» است و دانیل سیرکین روی صندلی کارگردان آن نشسته و پروژه را در لوکیشن‌های آتن، پایتخت یونان مقابل دوربین برده است. گفته می‌شود به احتمال فراوان ادامه این سریال جاسوسی سیاسی هم ساخته می‌شود.

داستان درباره تامار رابینان، یک زن یهودی ایرانی‌تبار است که در اسرائیل بزرگ شده است. او از سوی سازمان جاسوسی موساد به سرزمین کودکی خود ایران می‌آید تا یک رآکتور اتمی را غیرفعال کند اما ماموریت اصلی‌اش از کار انداختن پدافند هوایی ایران برای حمله هواپیماهای جنگنده اسرائیلی است. تامار در ماموریت خود به سراغ گروهی که فیلم می کوشد با فعالان هوادار آزادی و دموکراسی و محافل دانشجویی در ایران طرح دوستی بریزد. تصویری که از این گروه ها در سریال نشان داده می شود تصویری به شدت مخدوش و غیرواقعی و مطابق تصویری است که جمهوری اسلامی میل دارد از مخالفان خود به افکار عمومی نشان دهد!

نیو سلطان، شان توب، نوید نگهبان، لیراز چرخی، مناشه نوی و شروین النابی بازیگران اصلی «تهران» هستند.

سریال در سایت معتبر imdb از رای حدود هزار کاربر نمره نه‌چندان خوب ۷.۱ از ۱۰ گرفته و از آنجا که پخش جهانی نداشته، منتقدان هنوز به آن واکنش نشان نداده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=43230 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x