سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آقای خامنه ای شرم کنید! – امیرحسین لادن

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در جمع نمایندگان دانشجویان، از کسانی که در اوایل انقلاب “بر روی هم میهن خودشان اسلحه کشیدند” انتقاد کرد و علت آن را “ضعف مبانی معرفتی” عنوان کرد.   (۱)

پاسخ به علی خامنه ای 

مخالفت با خشونت و کشتار، یک منطق انسانی است ولی آیا چنگیزخان و استالین هم در رابطه با خشونت و کشتار از اعتباری برخوردارند و می توانند ادعائی بکنند؟؟ آیا کسی که دست هایش تا آرِنج به خون مردم بیگناه ایران آلوده است و جوانان میهنمان را سلاخی کرده، حق سخن پراکنی در مورد اسلحه و خشونت دارد؟

علی خامنه ای، هفته ی پیش در کمال بی شرمی و پُر روبی، در مورد “ضعف مبانی معرفتی” سخن  گفت و کسانی را که بر روی هم میهن خوشان اسلحه کشیدند، جوان را، پیر را، کاسب بازاری را هدف قرار دادند و آماج حمله ی خودشان قرار دادند را محکوم می کند و آن فجایع را، جنایت می خواند؟! پرسش اینجاست که دلیل این نوع گفتار و تلاش مذبوحانه برای انسان نمائی چیست؟ چرا خامنه ای “جانماز آب می کشد”؟ آیا هدف، راه گم کردن و تمرکز را از روی جنایاتش برداشتن است، یا توجیه جنایات و گناهشوئی است؟

آقای خامنه ای، خجالت نمی کشید که به این آشکاری می خواهید آنچه را طی چهار دهه بر سر مردم بیچاره ی ایران آورده اید ماست مالی کنید، و مردم و معترضین را هدف قرار بدهید؟! تنها یک فقره از جنایات تان: کشتار معترضین آبان ماه ۱۳۹۸، پس از تمام پنهانکاری ها و انکارها و معترضان را در دریا و رودخانه انداختن؛ آمارها، حاکی از کشتارِ ۱۵۰۰ تن می باشند.

این تنها یک واقعه از شصت و سه واقعه، طیِ چهار دهه ضرب و شتم و سرکوب و زندان وکشتار و اعدام بوده است. با یک محاسبه ی سرانگشتی، دهها هزار جوان و پیر و کاسب بازاری را کشته اید!؟ یا شاید اعدام های دسته جمعی تابستان ۶۷ را فراموش کرده اید؟ خجالت و شرم و حیا سرتان نمی شود که دم از “مبانی معرفتی” می زنید. به قول زبانزد (ضرب المثل) عامیانه: “رو که رو نیست، سنگ پای قزوین” است. ملت ایران، این جنایت و جنایات دیگر و خیانت های تان را نه فراموش می کند و نه می بخشد.

خامنه ای در مورد اعدام های سال ۱۳۶۷ میکوید:”الان من هم مطمئنم که امام با یک محاسبه ی درستی تدبیر کرده بود. یعنی وقتی گروهی با نظام اسلامی و حکومت اسلامی در حال جنگ هستند که محاربند، فقط آدمهائی که الان شمشیر دستشان است محارب نیستند بلکه آن کسی هم که فرض بفرمائید رفته پستش را تحویل بدهد و بیآید، او هم جزو همین هاست، آن کسی که دارد خط دهی میکند، این هم {جزو اینهاست}، سرباز ذخیره شان هم جزو اینهاست. تفاوتی نمیکند. مسأله ی محاربه ی اشخاصی که با آنها همکاری داشته باشند و متصل باشند، یک مسأله ی حل شده ای است تقریباً. امام با این ملاحظات این کار را کرده بودند. بنابراین از لحاظ فقهی و همچنین از لحاظ تشخیص امام و عملکرد امام و نظر امام جای هیچ دغدغه ای وجود ندارد.”  (2)

چهار دهه کشتار و اعدام، کافی نبوده؛ پس از چهار دهه چپاول و دزدی، هنوز سیر نشده اید؛ که حالا برای بقایِ حکومت منحوش و شوم تان، در تلاش هستید که جوانان و دانشجویان را بجان یکدیگر بیاندازید؟ قصد گمراهی آنان را کرده اید و می گوئید “مرزبندی کنند” و ” بدون مماشات” رفتار کنند، و هر نوع آزاداندیشی و خردگرائی را وابسته به آپوزیسیون خارج از کشور و دشمن خطاب می کنید! واقعاً که سرِ سفره ی پدر مادر نان نخورده اید، وگرنه با چه رویی، دانشجویان دختر را تهدید می کنید و حجاب اجباری را “حیای اسلامی” می نامید!؟

رهبر جمهوری اسلامی، همچنین اشاره می کند به اهمیت “پیشرفت علمی”!؟ اجازه بدین ببینیم این “پیشرفت علمیِ” علمای مذهبی و دست اندرکاران رژیم فقاهتی چیست و کدام است؟ آیا این پیشرفت علمی در روشی است که علی خامنه ای برای مبارزه با ویروس کرونا، به ملت ایران پیشنهاد کرد: “دعای صحیفه ی سجادیه که در مفاتیح هم هست”، بخوانید؟ آیا می توان به کسی که تا این درجه گرفتارِ توهمِ عوامل غیبی است، اعتماد کرد؟ یا این پیشرفت علمی، فتوای آیت اله سعیدی، نماینده خامنه ای در استان قم است که گفت: “ما این حرم را دارالشفا می دانیم، دارالشفا یعنی مردم بیآیند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند؛ بنابراین باید اینجا باز باشد، باید با قوت مردم بیآیند.”

علی خامنه ای نه تنها دانشی برای راهنمائی کردن و مشکل گشائی ندارد، بل که او و بقیه ی علما و فقها (عقب افتاده ترین قشر جامعه)، با خرافه پراکنی: “ساختارهای ایمانی” و گسترش موهومات و امداد غیبی، همانطور که سرعت بیماری واگیر دارِ کرونا را چند برابر کردند؛ اکنون می خواهند با تفرقه اندازی و ایجاد شکاف بین جوانان و دانشجویان، بدبینی و سوء ظن و بی اعتمادی را چند برابر کنند و دشمنی و برادرکشی را رواج بدهند؟! خوشبختانه، جوانان و دانشجویان ما در ایران، بیدار هستند و از آگاهی نسبی برخوردار می باشند و با شناختی که از ملاها و دست اندرکاران حکومی دارند، می دانند که “دشمن ما همین جاست”. 
در بالا اشاره شد به کشتار آبان ماه ۱۳۹۸، آنچه برای برخی از هم میهنانمان هنوز آشکار نشده، نقش و مسئولِ اصلی و عاملِ این کشتار، می باشد.

پس از آغاز اعتراضات به افزایش بهای بنزین که به بیش از صد شهر در کشورمان کشیده شد؛ خامنه ای مقامات امنیتی و دولتی را احضار کرد و دستور داد که “برای توقف اعتراضات، هر اقدامی لازم است انجام دهند”. در این جلسه که شبانه در بیت رهبری انجام گرفت، خامنه ای با “عصبانیت چگونگی برخورد با اعتراضات را مورد انتقاد قرار داد”. بگفته ی منابعی که در این جلسه حضور داشتنه اند، وی خشم خود را از پاره کردن تصویر خود و تخریب یک مجسمه ی خمینی پنهان نکرده است.”   (3)

“آنچه این گزارش را از اهمیت بسیار برخوردار می کند از یکسو ارقام ارائه شده در باره ی قربانیان این سرکوب ها و از سوی دیگر ارائه ی این ارقام توسط سه منبع در وزارت کشور جمهوری اسلامی به خبرگزاری رویترز است. بر این اساس در سرکوب های روزهای پایانی آبان ماه حدود ۱۵۰۰ نفر کشته شده اند که در میان آنها ۱۷ نوجوان و ۴۰۰ زن وجود داشته اند. … ارقام وزارت کشور بر پایه ی جمع آوری اطلاعات گوناگون از نیروهای انتظامی و امنیتی، سردخانه ها، بیمارستان ها و ادارات پزشکی قانونی فراهم آمده است.”    (همان)

در بالا نظر خامنه ای را در مورد دستور خمینی برای قتل و عام زندانیان سیاسی از کتاب روایت رهبری: مناسبات جمهوریت و اسلامیت، مرور کردیم. اهمیت گزارش رویترز در اینمورد، اینستکه نورافکن را روی اقرارِ خامنه ای متمرکز میکند تا دلیلِ پسِ پرده را ببینیم و بتوانیم به این پرسش پاسخ بدهیم: چرا و چه نیازی وجود دارد که امروز، پس از گذشت بیش از سی سال از ماجرای دردناکِ قتل و عام، این اقرار مورد نیاز است و باید نوشت، به نمایش گذاشت و در موردش گفتگو کرد؟

پاسخ زیاد هم پیچیده نیست. نوشته ی خامنه ای در مورد منطق امام در کشتار دسته جمعی زندانیان، “زیرکانه و هدفمند است”. چنانچه به آسمان ریسمان کردن، و فلسفه بافی و سفسطه ی خامنه ای در مورد این قتل و عام، توجه کنید، همه اش بخاطر رسیدن به یک نتیجه است: “فقهی بودن عملکرد” خمینی. این درست همان نتیجه ای است که خامنه ای برای توجیهِ دستورِ کشتار آبان خودش، نیاز دارد و میخواهد. یعنی دارد با پشتیبانی از انتشار این کتاب و برجسته کردن این موضوع، خودش را تبرئه می کند و به امیدِ فرار از عدالت، می گوید که عملکردش فقهی بوده است. این گفتارِ خامنه ای، شبیه به زبانزد “سلام گرگ بی طمع نیست” می باشد، یعنی زیرکانه و هدفمند است.

آقای خامنه ای، شاید برای عده ای از طرفداران و همراهان و مزدوران رژیم، توجیه تان کاری باشد. شاید برای عده ای در متن مذهبی جامعه، قابل پذیرش باشد. ولی نه ملت ایران، کشتار ۱۵۰۰ انسان بیگناه، تحت ستم و معترض به گرانی و فقر درماندگی را قبول دارند و عذر می نهند، و نه در پیشگاه عدالت راهی برای فرار خواهید داشت.

ملت ایران نه فراموش میکند و نه می بخشد

امیرحسین لادن – پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹

[email protected]

(۱) رادیو فردا

(۲) روایت رهبری: مناسبات جمهوریت و اسلامیت

(۳) گزارش خبرگراری رویترز

https://akhbar-rooz.com/?p=31580 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

ایشان ضمینه شرم را ندارد،بیسواد و گدایی که ادعای رهبر مسلمین جهان را دارد!
آنهایی که ایشان را به این مقام کذایی ارتقاء داده اند باید خجالت بکشند!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x