جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا استفاده از واکسن آسترازنکا را از سر می‌گیرند

در پی اعلام آژانس دارویی اتحادیه اروپا، مبنی بر ایمن و موثر بودن واکسن آسترازنکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا استفاده از این واکسن را از سر خواهند گرفت.

پیش از این تعدادی از کشورهای اروپایی به دلیل انتشار گزارش‌هایی در مورد افزایش میزان لخته شدن خون در میان کسانی که واکسن را تزریق کردند، استفاده از این واکسن را متوقف کرده بودند.

آژانس دارویی اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که ارتباطی بین واکسن آسترازنکا و افزایش خطر لخته شدن خون وجود ندارد.

این نهاد بار دیگر تاکید کرده است که مزایای واکسن آسترازنکا بر خطرات بالقوه و احتمالی آن می‌چربد.

سازمان جهانی بهداشت هم روز پنجشنبه از کشورها خواست تا به استفاده از واکسن استرازنکا ادامه دهند. این سازمان قرار است نتایج بررسی خود درباره ایمنی این واکسن را جمعه منتشر کند.

شرکت بریتانیایی-سوئدی «آسترازنکا» که این محصول را با همکاری دانشگاه آکسفورد تولید کرده است در روزهای اخیر اعلام کرد تاکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر در دنیا این واکسن را تزریق کرده‌اند اما تعداد بسیار اندکی دچار لختگی خون شده‌اند و ارتباط بین این عارضه جانبی با تزریق واکسن هنوز ثابت نشده است.

در بریتانیا که بیش از ۱۱ میلیون دوز واکسن «آسترازنکا» تزریق شده است، نهادهای پزشکی تاکنون هیچ موردی از لخته شدن خون بیماران را شناسایی نکرده‌اند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، نیز پیشتر گفته بود: «این واکسن کاملا مطمئن و بسیار موثر است».

https://akhbar-rooz.com/?p=107576 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x