جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آلمان استفاده از واکسن ضدکرونای آسترازنکا برای افراد بالای ۶۵ سال را تأیید کرد

در پی دریافت نتایج مثبت از تزریق واکسن ضدکرونای آسترازنکا به افراد بالای ۶۵ سال در بریتانیا، وزارت بهداشت آلمان روز پنج‌شنبه از تأیید این واکسن برای استفاده توسط سالمندان آلمانی خبر داد.

آلمان تاکنون با اشاره به فقدان شواهد آزمایش‌های بالینی، از تأیید این واکسن برای این گروه سنی خودداری کرده بود.

در منطقه اروپای مرکزی، مجارستان روز پنج‌شنبه به خاطر شیوع رو به افزایش ویروس کرونا در این کشور، حلقه شهربندان برای شهروندان خود را با دستور تعطیلی مدارس و اکثر مغازه‌ها و مشاغل تنگ‌تر کرد.

این کشور ۹.۸ میلیون نفری عضو اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه ۶ هزار و ۲۷۸ مورد جدید از ابتلای به کووید ۱۹ را گزارش کرد که بالاترین میزان روزانه آن در سه ماه گذشته است.

در همین حال، موارد روزانه ابتلا به کرونا در جمهوری چک، روز چهارشنبه ۱۳ اسفند از مرز ۱۵ هزار نفر گذشت و با این حساب، آمار کل مبتلایان به این ویروس در این کشور اکنون به ۱٬۲۸۴٬۲۸۸ نفر و شمار قربانیان این ویروس در جمهوری چک به ۲۱ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است.

تزریق واکسن ضدکرونا در جمهوری چک شروعی آهسته داشته و تا روز یکم مارس (۱۱ اسفند) تنها ۶۷۴ هزار دوز به شهروندان تزریق شده است. دولت این کشور هم‌اکنون وضعیت اضطراری چهار هفته‌ای اعلام کرده که از ۲۸ فوریه آغاز شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=105906 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x