جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آلمان با تحقیقات شورای حقوق بشر در مورد وقع جنایت جنگی اسرائیل در غزه مخالفت کرد

دولت آلمان به قطعنامه صادر شده در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ارتباط با درگیری‌های غزه اعتراض کرد.

به گزارش دویچه وله، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه ۲۸ مه (۷ خرداد) در برلین از موضع شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتقاد کرد و گفت شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به طور کلی نقش مهمی در بحران‌های حاد دارد اما قطعنامه‌ای که دیروز (روز پنجشنبه ۲۷ مه) در این شورا تصویب شده مطابقتی با اهداف آن ندارد و منطبق با اوضاع محل نیست.

دولت آلمان در زمان بروز جنگ غزه ضمن محکوم کردن حملات موشکی گروه حماس گفته بود اسرائیل از حق دفاع از خود در قبال این حملات برخوردار است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی “جنایات جنگی احتمالی” در درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و گروه حماس حکم داده است.

میشل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۲۷ مه (۶ خرداد) در جلسه ویژه شورای حقوق بشر این سازمان در ژنو گفت نگرانی‌های شدیدی در مورد مطابقت حملات هوایی اسرائیل با قوانین بین‌المللی وجود دارد.  این مقام سازمان ملل تاکید کرد که خشونت در جنگ غزه شاید مصداق جنایت جنگی باشد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل تصمیم گرفته است که در مورد جنگ غزه و علت بروز آن تحقیق کند.

اسرائیل و آمریکا با تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل در ارتباط با جنگ غزه موافق نیستند و به شدت آن را مورد انتقاد قرار دادند.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل گفت “جنایات حماس نادیده گرفته شده” و دیگر نباید با این شورا همکاری کرد.

در مقابل حماس از آن استقبال و در عین حال تاکید کرده که اقدامات این گروه شبه نظامی در درگیری اخیر “مقاومت مشروع” بوده است.

میشل باچله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ارتباط با قربانیان جنگ غزه هم گفت درگیری میان حماس و اسرائیل که ۱۱ روز به طول انجامید، بیش از ۲۳۰ نفر فلسطینی در نوار غزه، کرانه غربی رود اردن و غرب اورشلیم (بیت المقدس) جانشان را از دست دادند که ۶۸ نفر آنها کودک بودند.

در اثر حملات موشکی گروه حماس نیز ۱۳ نفر کشته شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=114767 لينک کوتاه

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x