شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمار جان باختگان روزانه ی کرونا به ۲۰۰ نفر نزدیک شد – رئیس ستاد مقابله با کرونا: تهران تعطیل شود، استاندار: تعطیل نمی شود!

کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به درگذشت ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: با این حساب مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

سیماسادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۹۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۱۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

به گفته وی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۴۸ نفر رسید.

به گزارش این سخنگو در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

لاری در خاتمه تاکید کرد: همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

استاندار تهران: قرنطینه تهران منتفی است

استاندار تهران از توقف فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ پایتخت به مدت ۲ هفته خبر داد و در عین حال گفت: تهران قرنطینه نخواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز در پایان جلسه شورای اداری استان تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ ویروس جهش‌یافته انگلیسی قدرت درگیر کردن همه سنین را دارد و اکنون در تمام کشور گردش پیدا کرده و در ۳۰ استان روند بیماری رشد شتابی گرفته است. لذا لازم است که با اتخاذ تصمیمات، کنترل بیماری را در دستور کار قرار دهیم.

وی در خصوص محدودیت مشاغل مختلف گفت:‌ مشاغل ضروری همچون دستگاه‌های خدمت‌رسان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مشاغلی که مایحتاج مردم را مهیا می‌کنند باید فعالیت کنند اما فعالیت پاساژها، تالارها، مراکز آموزشی، سینماها، مراکز ورزشی و حتی برگزاری مراسم مذهبی جزو فعالیت‌هایی است که در شهرهای قرمز باید متوقف شوند.

وی ادامه داد: از سایر اقشار و صنوف مشمول محدودیت‌ها درخواست می‌کنیم به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهند و برای دو هفته فعالیت‌های خود را متوقف کنند. بی‌تردید چیزی اضافه بر مصوبات ستاد ملی قابل اجرا نیست. در خصوص فعالیت ادارات نیز تنها باید در شهرهای قرمز از یک سوم نیروهای خود به صورت حضوری استفاده کنند. قطعا نمی‌توان شهری همچون تهران را که پایتخت کشور است و فعالیت‌های بین‌المللی در آن در حال انجام است قرنطینه کرد لذا موضوع قرنطینه تهران منتفی است.

محسنی بندپی بار دیگر با تأکید بر اینکه فعالیت مشاغل گروه‌ یک (مشاغل بسیار ضروری) در تهران ادامه دارد و فقط مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود، افزود: برخی مشاغل داوطلبانه فعالیت خود را متوقف کردند و برخی نیز تذکر گرفته‌اند که حداکثر تا پایان امروز فعالیت خود را متوقف کنند.

زالی: تهران باید کاملا تعطیل شود

در همین حال رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران، ایجاد محدودیت های بیشتر و تعطیلی کامل تهران را نظری کاملا فنی، علمی و کارشناسی دانست و اظهار امیدواری کرد که با اعمال محدودیت ها وکاهش تردد در هفته‌های پیش رو با کاهش بار بیماری کرونا روبرو شویم.

دکتر علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران امروز در جلسه ستاد کرونای تهران که با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران و مسئولان نظامی و انتظامی و نمایندگان دستگاههای نظارتی و بهداشتی تهران برگزار شد، بر ضرورت اجرای قوانین بازدارنده و جدی تر برای مهار کرونا را تاکید کرد و  شرایط و وضعیت کرونایی تهران را تشریح کرد.

وی با اشاره به این که پس از ۱۴ ماه از شیوع کرونا حادثه تلخی به لحاظ شیوع گسترده وچرخش ویروس کووید ۱۹در تهران رخ داده، استفاده از خرد جمعی و بهره مندی از نطرات اعضای ستاد مقابله با کرونا را ضروری ذکر کرد.

زالی شرایط استان تهران به لحاظ چرخش ویروس را پیچیده و نامطلوب توصیف کرد و گفت: امروز شهر تهران در شرایط کاملا قرمز کرونایی به سر می برد. در سطح استان هم به جز قرچک، شهر قدس و ملارد بقیه شهرها به رنگ قرمز کرونایی درآمده‌اند.

زالی تنها راه برون‌رفت از شرایط پیچیده و دشوار کرونایی را تعطیلی کامل شهر و اعمال محدودیت های بیشتر دانست و استمرار این محدودیت ها را تا رسیدن به حد استاندارد ضروری ذکر کرد.

وی گستردگی و بازتوزیع یکسان کرونا در سطح استان تهران را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: هیچ نقطه ای از مناطق ۲۲ گانه تهران وضعیت مطلوبی تری در مقایسه با سایر نقاط  کلان شهر پایتخت ندارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که جان شمار زیادی از مردم در معرض خطر ابتلا به کروناست، از شرایط شیوع گسترده کووید ۱۹ در  کشور و تهران ابراز نگرانی کرد و اعمال تصمیمات سریع و بی کم و کاست را مورد تاکید قرار داد.

وی تعطیلی کامل تهران را با هدف کاهش زنجیره شیوع کرونا را مطالبه جدی کادر بهداشت، درمان و مردم دانست و تسریع روند واکسیناسیون را راهکار مناسبی برای پیشگیری از شکل‌گیری سویه‌های جدید ویروس دانست.

تکذیب اطلاعیه تعطیلی دوهفته‌ای کشور ازسوی وزارت بهداشت

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر صدور اطلاعیه‌ از سوی این معاونت در خصوص لزوم تعطیلی دوهفته ای کشور در پی انتشار بالای ویروس کرونا را تکذیب کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی این معاونت، هیچگونه اطلاعیه ای پیرامون لزوم تعطیلی دو هفته ای کشور و همچنین احتمال افزایش تعداد فوتی ها تا ۶۰۰ نفر از سوی معاونت بهداشت صادر نشده است.

براساس این اطلاعیه، همه اخبار و توصیه‌ها در مورد  بیماری کووید ۱۹ توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  اعلام می شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=109416 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x