پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین گزارش ها از کرونا؛ ۱۵۰۱ نفر مبتلا و ۶۶ نفر درگذشته اند

معاون وزیر بهداشت از ابتلای ۵۲۳ نفر به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعته گذشته خبر داد و با بیان اینکه بیشترین استان‌های درگیر با کرونا تهران، قم و گیلان هستند گفت: به این ترتیب تعداد مبتلایان به ۱۵۰۱ نفر رسیده است. تعداد درگذشته ها ۶۶ نفر شده است
نگرانی شهروندان در شرایط کرونا

معاون وزیر بهداشت از ابتلای ۵۲۳ نفر به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعته گذشته خبر داد و با بیان اینکه بیشترین استان‌های درگیر با کرونا تهران، قم و گیلان هستند گفت: به این ترتیب تعداد مبتلایان به ۱۵۰۱ نفر رسیده است.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ابتلای ۵۲۳ نفر به ویروس کرونا در کشور طرف مدت ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گفته رئیسی ۲۲۵ مورد مربوط به استان تهران بوده است و تا امروز ۱۵۰۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد تا کنون ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند اما متاسفانه در ۲۴ ساعته گذشته ۱۲ نفر از هموطنان هم جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با این حساب تا کنون ۶۶ نفر از هموطنان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

رئیسی گفت: تقریبا در دو استان قم و گیلان میزان ورودی ها و بهبود یافته ها در حال یکی شدن است.

وی افزود: ۷۲۸۰ نفر تا امروز به بیمارستان مراجعه کردند که از ۴۳۱۲ نفر تست گرفتیم که از این تعداد ۱۵۰۱ نفر جواب تست شان مثبت شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص آمار مبتلایان در استان های کشور گفت: قم ۶۲ نفر، گیلان ۵۳ نفر، اصفهان ۲۳ نفر، مرکزی ۱۸ نفر، قزوین ۱۸ نفر، خراسان رضوی ۶ نفر، فارس ۸ نفر، کرمانشاه یک نفر، مازندران ۱۲ نفر، البرز ۱۰ نفر، هرمزگان هفت نفر، خوزستان ۱۲ نفر، سیستان و بلوچستان یک نفر، آذربایجان غربی ۴ نفر، ایلام دو نفر، خراسان جنوبی ۳ نفر، کرمان ۲ نفر و یزد یک نفر بوده است.

مدارس تا آخر هفته تعطیل خواهد بود

سخنگوی دولت روز دوشنبه اعلام کرد مدارس تا پایان هفته تعطیل خواهد بود. وی درباره تدابیر لازم برای تعطیلی مدارس تا پایان سال ۹۸ گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه، مدارس تا آخر این هفته تعطیل خواهد بود و در صورت لزوم برای هفته آینده نیز روز پنج شنبه غروب یا جمعه صبح جلسه ستاد خواهیم داشت و تصمیم گیری خواهیم کرد.

ربیعی با قدرانی از تدابیر و شیوه آموزشی سازمان صدا وسیما گفت: آموزش‌های از راه دور که تدابیر آن از پیش طراحی شده بود، ادامه خواهد داشت.

نامه ی تند وزیر بهداشت به ویز صمت

سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به رضا رحمانی وزیر صنعت  ضمن گلایه از کمبود ماسک در مراکز بهداشتی اعلام کرد”متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت ۱۰ برابری به دلالان معرفی می کنند”.

در این نامه آمده است:

 علیرغم جلسات مکرر همکاران اینجانب در آن وزارتخانه، متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت ۱۰ برابری به دلالان معرفی می کنند.

از هفته پیش تا کنون طبق اظهار نظر مدیران وزارت بهداشت حداکثر یک میلیون ماسک تحویل شده که با شعار فریبنده روزی چند میلیون تولید و متاسفانه انتقال این عوام فریبی به مردم، اینجانب و همکارانم به شدت مورد شماتت و تحت فشار قرار گرفته ایم. به نظر اینجانب این شیوه برخورد و پیگیری بوروکراتیک مشکلی از مملکت حل نخواهد کرد و آبروی نظام و سلامتی مردم به شدت زیر سوال خواهد رفت. لازمست مقامات امنیتی، قضایی و انتظامی کشور نه تنها در گرفتن تعدادی ماسک از انبارهای متفرقه بلکه با در دست گرفتن کارخانه‌های تولیدی و گذاردن مدیر دولتی مستقل سریعاً این مشکل را حل کنند.

 بی تردید مدیریت شرایط پیچیده کنونی شیوه ‌ای متفاوت می‌طلبد که در ساز و کارهای موجود و جسات بی حاصل دست آوردی نصیب کشور، مردم درمانده در بیماری و همکاران بی پناه اینجانب در بیمارستان های آلوده نخواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=21625 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیروس
سیروس
4 سال قبل

به جای ” فوتیها ” از واژه درگذشتگان استفاده نمایید. با سپاس .سیروس

کیا
کیا
4 سال قبل

دخالت بسیج در زندگی شخصی و ورود در حریم خانواده را حرکتی داعشی با شیوه حکومت اسلامی باید ارزیابی کرد.
کنار گذارن وزارت بهداشت و جانشینی آن به با بسیج و نیروهای سپاه حرکتی بسمت نظامی کردن کشور و کنترل مردم است.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x