جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران پس از ماهها دو رقمی شد؛ ۹۸ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه از مرگ ۹۸ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که نشان می دهد آمار قربانیان این ویروس در ایران پس از ماهها به زیر یکصدنفر کاهش یافته است.

سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۶ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند که با این رقم شمار مجموع جانباختگان بر اثر این بیماری در ایران به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

آمار قربانیان کرونا در ایران از ۲۵ خردادماه تاکنون به صورت مداوم سه رقمی بوده است.

لاری افزود: در شبانه روز گذشته همچنین ۶ هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۶۸۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۸۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۴۱۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به جز چهار شده اعلام شده استان مازندران که در وضعیت قرمز یعنی بسیار پر خطر کرونا قرار دارند بقیه شهرهای این استان در وضعیت نارنجی یعنی پر خطر هستند و با توجه به اینکه بر خلاف روال نزولی موارد ابتلا و مرگ کرونا در استانهای دیگر، در استان مازندران شاهد روند صعودی این بیماری هستیم. اگر مراقبت ها و اصول بهداشتی در این استان رعایت نشود به زودی شهرهای دیگری از این استان وضعیت قرمز پیدا می کنند.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۸۵ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=99908 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x