جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کرونا جان ۳۲۱ نفر دیگر را در ایران گرفت؛ شناسایی ۲۵ هزار بیمار جدید

کرونا در ایران

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با شناسایی ۲۵ هزار و ۷۸بیمار جدید رکورد جدیدی از شناسایی روزانه بیماران کرونا ثبت شد و با فوت ۳۲۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد:  از دیروز تا امروز (۲۵ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ نفر رسید. 

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تا کنون یک میلیون و ۷۴۹ هزار و  ۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۶۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تا کنون ۳۶۵ هزار و ۱۶۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۰۲ هزار و ۷۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۶۷ هزار و ۸۷۱ دوز رسید.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۳۸ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۹۷۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

https://akhbar-rooz.com/?p=110131 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x