چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا گزارش تلویزیون جمهوری اسلامی درباره ی توافق بر سر مبادله زندانیان را تکذیب کرد

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دقایقی پس از انتشار گزارش صدا و سیمای ایران مبنی بر توافق دو کشور بر سر مبادله زندانیان گفت گزارش های منتشر شده در مورد دستیابی به چنین توافقی «صحت ندارد».

وی افزود: «همانطور که گفته ایم، ما همواره پرونده آمریکایی های بازداشت یا مفقودشده در ایران را مطرح کرده ایم. ما تا وقتی که آنها در کنار خانواده هایشان قرار گیرند دست بر نمی داریم.»

تلویزیون ایران به نقل از یک مقام ناشناس روز یکشنبه اعلام کرد که ایران و آمریکا بر سر مبادله شماری از زندانیان به توافق دست یافته اند.

در گزارش تلویزیون ایران به نقل از این منبع ناشناس گفته شد که بریتانیا برای آزادی نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران پرداخت خواهد کرد. گفته می شود این مبلغ معادل بدهی بریتانیا به دولت ایران است.

از سوی دیگر و بنا به همین گزارش آزادی هفت میلیارد دلار از اموال توقیف شده ایران بخشی از توافق تهران با واشنگتن است.

در گزارش صدا و سیمای ایران آمده بود: «آمریکایی ها با آزادی هفت میلیارد دلار از اموال توقیف شده و مبادله چهار ایرانی فعال در دور زدن تحریم ها در ازای آزادی چهار جاسوس آمریکایی که بخشی از دوره محکومیت خود را سپری کرده اند موافقت کردند.»

در این گزارش اشاره ای به نام زندانیان ایرانی که قرار است آزاد شوند نشده است. نامی از «جاسوسان آمریکایی» که قرار است آزاد شوند هم در این گزارش برده نشد.

نازنین زاغری رتکلیف هفته گذشته در دومین پرونده قضایی خود به یک سال زندان و منع خروج از کشور محکوم شد. دوره پنج ساله محکومیت او به اتهام «جاسوسی» اواخر سال گذشته به پایان رسیده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=112218 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x