پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا به طور رسمی نامه ترامپ در مورد «مکانیسم ماشه» را پس گرفت

سرپرست نمایندگی آمریکا در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور رسمی ادعای گذشته کشورش مبنی بر اعمال تحریم‌های شورا علیه ایران را پس گرفت.

به گزارش ایرنا، ریچارد میلز روز پنج‌شنبه با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار کنار گذاشتن نامه ۳۰ و ۳۱ مرداد و ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ آمریکا شد.

وی ادامه داد: از نظر ایالات متحده اقدامات مقرر شده در بندهای ۷ و ۸ و همچنین ۱۶ تا ۲۰ قطعنامه ۲۲۳۱ همچنان موثر است و مفاد قطعنامه های ۱۶۹۶ (۲۰۰۶)، ۱۷۳۷ (۲۰۰۶)، ۱۷۴۷ (۲۰۰۷)، ۱۸۰۳  (۲۰۰۸)، ۱۸۳۵ (۲۰۰۸) و ۱۹۲۹ (۲۰۱۰) که با قطعنامه ۲۲۳۱ خاتمه یافتند، همچنان پایان یافته‌اند.

سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت شده است.

میلز همچنین در نامه‌ای دیگر اطلاع داد که محدودیت اعمال شده علیه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران که به تردد در سه مایل محدود شده بودند، برداشته شده و به روال سابق بازگشته است.

این موضوع، شامل همه دیپلمات‌هایی می‌شود که در حال حاضر در نیویورک به سر می‌برند و همچنین در آینده خواهند آمد.

دولت ترامپ اوایل امسال در قطعنامه‌ای ۱۴ صفحه‌ای به دنبال وضع سخت‌ترین تحریم تسلیحاتی ایران برآمد که با مخالفت جدی همه اعضای شورای امنیت مواجه شد و در نهایت بر آن شد تا قطعنامه‌ای چهار بندی در تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران ارائه دهد.

این تلاش هم ناکام ماند و پس از آن در ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه نامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داد و با ادعای خود خوانده که هنوز مشارکت‌کننده در برجام است، خواستار اعمال مکانیسم ماشه و بازگرداندن تمام تحریم‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران شد.

۱۳ عضو شورای امنیت با این ادعای آمریکا مخالفت کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=104557 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x