جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا مجوز واکسن کرونای فایزر را صادر کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا، اف دی ای، روز جمعه ۲۱ آذر مجوز استفاده اضطراری از واکسن کرونای تولید شرکت فایزر و بیون‌تک را صادر کرد.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا در ۲۴ ساعت آینده تزریق و واکسیناسیون در آمریکا آغاز می‌شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا حدود ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در این کشور اثر کرونا جان‌باخته‌اند.

در مرحله اول در حدود ۲۰ میلیون واکسن کرونا توزیع می شود. ولی برای واکسیناسیون هر فرد دو دوز از این واکسن نیاز است. بنابراین، در نخستین مرحله اجرای تزریق واکسن کرونا نوعی سهمیه بندی اجرا خواهد شد.

اعضای کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته به نفع صدور مجوز برای استفاده اضطراری از واکسن فایزر و بیون‌تک برای مقابله با ویروس کرونا برای افراد بالای ۱۶ سال رای دادند.

پیش از این بریتانیا و کانادا نیز مجوز استفاده از واکسن شرکت‌های فایزر و بیون‌تک را صادر کرده‌اند.

یکی از مشخصات واکسن محصول شرکت‌های فایزر و بیون‌تک که از نگاه برخی از کارشناسان توزیع و مصرف گسترده آن را دشوار خواهد کرد این است که باید در برودت ۷۰ درجه زیر صفر نگهداری شود.

شرکت فایزر می‌گوید یخچال‌های مناسب برای حمل و توزیع واکسن را تولید کرده که به سامانه جهت‌یابی جی‌پی‌اس مجهز هستند و نهادهای بهداشتی هر کشور می‌توانند روند انتقال هر محموله را ردگیری کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=97085 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x