چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمریکا محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اول آذر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

تحریم جهرمی شش روز پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت ارتباطات ایران به دستور شورای امنیت کشور، دسترسی مردم به اینترنت را قطع کرد.

خاموش کردن اینترنت که ساعت شش عصر روز ۲۵ آبان اجرایی شد، بدنبال بروز اعتراضات گسترده در واکنش به افزایش قیمت بنزین صورت گرفت.

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای گفته که این تحریم به دلیل «نقش» او در سانسور گسترده اینترنت توسط رژیم جمهوری اسلامی بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: دسترسی به اینترنت در ایران، که زیرنظر وزارتخانه تحت مدیریت آذری جهرمی است، بر اساس آنچه که مقام‌های ایرانی «نگرانی‌های امنیتی» به دلیل اعتراض‌های سراسری خوانده‌اند از چند روز پیش قطع است.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، خاموش کردن اینترنت در ایران از همان الگوهایی پیروی می‌کند که پیشتر در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به کار گرفته شده بودند.

این بیانیه می‌افزاید: آذری جهرمی، کارمند سابق وزارت مخوف اطلاعات، از اواسط سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶)که به مقام وزارت رسید، سیاست سرکوبگرانه سانسور اینترنتی را تشدید کرده و همچنین در جاسوسی از فعالان اپوزیسیون دست داشته است.

وی مرداد ۱۳۹۶ موفق شد با کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوم حسن روحانی، انتخاب شود.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر پس از معرفی او به عنوان وزیر پیشنهادی، در گزارشی نوشت که محمد جواد آذری جهرمی، «مسئولیت‌هایی در زمینه امور شنود و استراق سمع» و «بازجویی برخی از زندانیان سابق سیاسی را برعهده داشته است»

https://akhbar-rooz.com/?p=13078 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید رضاپ
سعید رضاپ
4 سال قبل

الان بایستی خوشحال باشیم، یا به حال زار خودمان و مردم کشورمان گریه کنیم.
با این سرعت اگر پیش برود حتما قبل از پایان عمر خورشید، تمامی مستبدین و جنایتکاران این حکومت ضد بشری تحریم شده اند و ما هم میتوانیم با خیال راحت در بیگ بنگ بعدی تومار این رژیم را در هم بپیچیم.

فکر نمی کنید بجای دلخوش کردن به آمریکا و اروپا بعد از چهل سال کم کم وقت ان رسیده که با دوری از خود زنی و دگر زنی و با ترد عناصر مشکوک، در مسیر همگرایی و همنوایی حرکت کنیم و با تشکیل یک جبهه فراگیر ملی، مبارزات توده های مردم را منسجم و تاثیر گذار نماییم.

باید یکی شویم
اینان هراسشان ز یگانگی ماست

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x