جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا وب‌سایت پرس‌ تی‌وی و دو تلویزیون دیگر وابسته به ایران را توقیف کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۲ ژوئن (یکم تیر) اعلام کرد دامنه وب‌سایت چند رسانه بین‌المللی وابسته به ایران شامل پرس‌ تی‌وی، العالم و الکوثر را به همراه کانال تلویزیونی المسیره توقیف و مسدود کرده است.

این شبکه‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی برنامه پخش می‌کنند. شبکه عربی المسیره متعلق به ایران نیست، اما مدیریت آن در دست گروه حوثی‌های یمن است که ایران از آنها پشتیبانی می‌کند.

بازدیدکنندگان این وب‌سایت‌ها از روز سه‌شنبه با اعلامیه‌ای روبرو می‌شوند که در آن نوشته شده این وب‌سایت‌ها به موجب قوانین آمریکا مسدود شده‌اند. موضوع این قوانین توقیف کیفری و مدنی اموال دخیل در «قاچاق فناوری یا تجهیزات تسلیحاتی هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و نیز تولید، واردات، فروش یا توزیع ماده‌ای کنترل‌شده» است.

دیگر سند مورد ارجاع در این اعلامیه، یکی از قوانین فدرال درباره برخورد با «تهدید غیرمعمول و خارق العاده و اعلام شرایط اضطراری در سطح ملی» است که خود شامل «اصلاحیه قانون منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ایران» مصوب ۲۰۰۵ و «سند حمایت از آزادی ایران» مصوب ۲۰۰۶ است.

در اعلامیه موجود در صفحه این شبکه‌ها، وزارت دادگستری آمریکا گفته که توقیف این وی‌سایت‌ها بر اساس درخواست دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده صورت گرفته است.

شبکه پرس تی‌وی در سال ۱۳۸۶ در دوران ریاست جمهوری اول محمود احمدی‌نژاد راه‌اندازی شد. در سال ۱۳۹۱ شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی پخش نسخه انگلیسی این شبکه را متوقف کرده بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=117222 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x