جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا و کانادا واکسیناسیون ضد ویروس کرونا را آغاز کردند

پس از روسیه و بریتانیا، دو کشور همسایه آمریکا و کانادا واکسیناسیون ضد ویروس کرونا را آغاز کردند به این امید که بتوانند از شدت شیوع این بیماری بکاهند. همزمان در اروپا نیز آلمان بی‌صبرانه منتظر است تا چراغ سبز آژانس دارویی اروپا را در این زمینه دریافت کند
آمریکا و کانادا واکسیناسیون ضد ویروس کرونا را آغاز کردند.

پس از روسیه و بریتانیا، دو کشور همسایه آمریکا و کانادا واکسیناسیون ضد ویروس کرونا را آغاز کردند به این امید که بتوانند از شدت شیوع این بیماری بکاهند. همزمان در اروپا نیز آلمان بی‌صبرانه منتظر است تا چراغ سبز آژانس دارویی اروپا را در این زمینه دریافت کند.

نخستین واکسن کرونا در آمریکا روز دوشنبه، در مرکز درمانی یهودیان «نورتول لانگ آیلند» در نیویورک تزریق شد و این رویداد به صورت مجازی پخش زنده می‌شد. همچنین اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک نیز در آن حضور داشت واکسن را دریافت کرد.

این واکسن ساخت شرکت آمریکایی «فایزر» و شرکت آلمانی «بیون تک» است و نخستین دوزهای آن به اعضای کادر درمانی و کارکنان خانه‌های سالمندان تزریق می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی تزریق نخستین واکسن را به آمریکا و جهان تبریک گفت.

شروع واکسیناسیون در آمریکا در حالی است که این کشور در میان کشورهای جهان بیشترین قربانی را داشته است و تعداد جان‌باختگان کرونا در این کشور به بیش از سیصدهزار نفر رسیده است.

همچنین کانادا نیز واکسیناسیون ضد کرونا را از روی دوشنبه با تزریق دوزهایی از واکسن ساخت شرکت‌های فایزر و بیون تک آغاز کرد.

پیشتر کانادا اعلام کرده بود که تزریق واکسن کرونای فایزر را تایید کرده و به محض دریافت اولین محموله واکسن در چند روز آینده عملیات تزریق بر اساس اولویت‌ها در آن کشور آغاز خواهد شد. کانادا بعد از بریتانیا و بحرین سومین کشوری است که به واکسن کرونای محصول مشترک شرکت دارویی فایزر آمریکا و بیون تک آلمان چراغ سبز نشان می دهد.

وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد تایید واکسن کرونای فایزر برپایه یک روند تسریع شده و با اطمینان از کیفیت و ایمنی واکسن صورت گرفته و فعلا افراد شانزده ساله به بالا اجازه دریافت آن را خواهند داشت. مقام‌های کانادایی اعلام کرده‌اند که این کشور در ماه دسامبر جاری حدود ۲۵۰ هزار دوز از این واکسن را دریافت خواهد کرد.

شرکت فایزر اعلام کرده است که کارایی واکسن کرونای این شرکت با ضریب ۹۵ درصد است. اما مواردی از حساسیت در افرادی که این واکسن را در بریتانیا تزریق کرده بودند مشاهده شد.

به همین دلیل، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ آمریکا اعلام کرد، افرادی که واکنش‌های شدیدی نسبت به واکسن‌های پیشین، یا داروهای تزریقی تجربه کرده‌اند، باید پس از تزریق واکسن کرونا برای مدت کوتاهی تحت نظر کادر پزشکی باشند.

https://akhbar-rooz.com/?p=97353 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x