جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا ۳ وزیر و ۲ وزارتخانه ترکیه را تحریم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا دوشنبه شب طی یک فرمان اجرایی سه وزیر ترکیه و دو وزارتخانه این کشور را تحریم کرد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره در جمع خبرنگاران گفت: «ایالات متحده حلوصی آکار، وزیر دفاع، سلیمان سویلو، وزیر کشور و فاتح دونماز، وزیر انرژی ترکیه را تحریم کرده است و همزمان وزارتخانه‌های دفاع و انرژی نیز تحریم شده‌اند.»

در بیانیه که وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده است دلیل این تحریم‌ها اقدام‌های دولت ترکیه در به‌خطر انداختن غیرنظامیان و بی‌ثبات کردن منطقه از جمله تضعیف کارزار شکست داعش ذکر شده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تاکید شده است که در صورت لزوم این وزارتخانه آمادگی دارد که تحریم‌های بیشتری را علیه مقام‌های دیگر ترکیه و نهادهای این کشور وضع کند.

طبق این بیانیه، تحریم‌های جدید شامل تمام دارایی‌های این سه وزیر و اموال آن‌ها که در اختیار آمریکایی‌ها است، می‌شود و هر نهاد مالی خارجی از روی عمد معامله مالی کلان به نفع این افراد یا به نیابت از آنها انجام دهد یا آن را تسهیل کند نیز تحریم می‌شوند.

از سوی دیگر مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری آمریکا با ترکیه تعلیق و تعرفه ۵۰ درصدی بار دیگر بر صنعت فولاد این کشور وضع شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=8027 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x