جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمریکا ۳ نهاد دیگر مرتبط با صنایع حمل‌ونقل دریایی و تولید سلاح ایران را تحریم کرد

در راستای ادامه سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی، واشینگتن تحریم‌های جدیدی علیه صنعت حمل‌ونقل دریایی ایران و همچنین نهادهای مرتبط با تولید سلاح متعارف وضع کرد.

به گزارش رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد این کشور هفت نهاد و دو فرد را در رابطه با خطوط حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران و نهادهای وابسته به آن تحریم کرده و علاوه بر آن تحریم‌هایی علیه نهادهای مرتبط با تولید سلاح‌های متعارف در ایران وضع شده است.

پمپئو با اشاره به ارسال سلاح از سوی ایران به کشورهای سوریه، عراق، یمن و دیگر نقاط دنیا، گفت تولید سلاح‌های متعارف در ایران یک تهدید همیشگی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

او ادامه داد در دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، صنایع دریایی این کشور، سازمان صنایع هوا فضا و سازمان صنایع هوایی ایران به دلیل مشارکتشان در فروش و انتقال مستقیم یا غیرمستقیم سلاح یا تجهیزات تسلیحاتی از مبدا ایران یا برای استفاده به نفع ایران، در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند. 

پمپئو از قایق‌های جنگی، موشک‌ها و پهپادهای جنگی از جمله ابزارهای نظامی نام برد که «به رژیم ایران اجازه می‌دهد کارزار ترور جهانی خود را به پیش ببرد».

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد این کشور به همکاری با شرکای خود در جامعه بین‌المللی برای وارد آوردن فشار به رژیم ایران به منظور تغییر بنیادین رفتارش ادامه می‌دهد. او اضافه کرد: «کشورهای صلح‌دوست باید برای محدود کردن فعالیت‌های شرورانه ایران با یکدیگر همکاری کنند.»

با وجود باقی ماندن تنها چند روز از دولت دونالد ترامپ، واشینگتن به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد.

https://akhbar-rooz.com/?p=100935 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x