جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض آموزش بین الملل به بازداشت مجدد اسماعیل عبدی و انفصال محمد حبیبی

آموزش بين الملل و اتحاديه ی معلمان انگستان در اطلاعيه ای که در سايت آموزش بين الملل درج شده، بازداشت مجدد اسماعيل عبدی و حکم انفصال از خدمت محمد حبيبی، دو تن از معلمان معترض ايران را محکوم کرده است
حسین تاج؛ دادگاه محمد حبیبی اول مرداد برگزار می‌شود/درخواست برای ...

اتحادیه معلمان انگلستان NASUWT و آموزش بین الملل (EI)  بازداشت مجدد اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران ( تهران) را محکوم کرده است. آقای عبدی در ۱۷ مارس ۲۰۲۰ با حکم مرخصی از زندان آزاد شد، اما در ۲۱  آوریل، هنگامی که برای تمدید مرخصی به دادیاری زندان اوین مراجعه کرده بود، مجددا بازداشت شد. این اقدام با توجه به گسترش کنترل نشده  ویروس کووید ۱۹ در ایران و به ویژه شرایط نامناسب بهداشت و درمان در زندان ها و مراکز بازداشت، خطرناک است.

به گزارش اتحادیه ی بین المللی در حمایت از کارگران در ایران، در ادامه ی بیانیه ی مذکور که در سایت «آموزش بین الملل« منتشر شده، آمده است: آقای عبدی در ژوئن سال ۲۰۱۵ زمانی که سامان دهی  تجمع معلمان در تهران را برعهده داشت و برای اخذ ویزابه منظور  شرکت در کنگره جهانی آموزش بین الملل اقدام کرده بود، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل گردید. او از آن زمان تا اکنون، بیشتردر این زندان محبوس بوده است.  آموزش بین الملل و عفو بین الملل از هنگام دستگیری عبدی تا کنون برای آزادی ایشان کمپین کرده اند.

آموزش بین الملل همچنین برای آزادی بدون قید و شرط و فوری آقای محمد حبیبی عضو دیگر هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)، کمپین می کند. وی در ۳ مارس ۲۰۱۸ بازداشت و در ابتدا به ده سال و نیم زندان، (که بعدا به هفت سال و نیم تقلیل یافت) و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. محمد حبیبی به دلیل تلاش برای بهبود کیفیت آموزش و تدریس در ایران به زندان محکوم شده است. محمد حبیبی گرچه حقوق ناچیزی دریافت می کرد اما چند روز پیش، خانواده ی آقای حبیبی نامه انفصال او از آموزش و پرورش  (اگرچه وی ازسن بازنشستگی بسیار فاصله دارد) را دریافت کردند.

 حکم انفصال حبیبی و بازداشت مجدد عبدی و بسیاری از فعالان حقوق بشر، نشانه موج جدیدی از سرکوب با هدف ایجاد ترس در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر است. دیوید ادواردز، دبیرکل آموزش بین الملل تأکید کرده است: “ما سرکوب حقوق معلمان متعهد و فعالین کانون های صنفی را محکوم می کنیم و به طور خستگی ناپذیر برای آزادی آنها تلاش خواهیم کرد.”

https://akhbar-rooz.com/?p=27072 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x