شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آکسیون اعتراضی ایرانیان در برابر دفتر بزرگترین روزنامه صبح گوتنبرگ

به ازادیخواهان و خواننده گان محترم گزارش:

همه چیز برای تدارک یک حرکت اعتراضی در برابر دفتر بزرگترین روزنامه صبح شهر گوتنبرگ، به نام یوتبری پستن (GP) با ۶۰۰۰۰۰ هزار تیراژ فراهم آمده بود که باران ناخواسته از راه رسید و هوا بشدت توفانی ولی دل ها گرم و شوق دیدار همدیگر بعد از یک دوره طولانی گرد هم نیامدن به خاطر ویروس کرونای آخته درشهر، درمقابل بیداد وستم ویروس ۴۲ ساله نظام اسلامی درایران ، داغ بود و سرازپای نمی شناختیم!

همگان به شوق و شعف دیدار، برپایه دعوت صورت گرفته تجمع یک ساعته ما که بعضا به دو ساعت انجامید، برای رساندن صدای اعتراضی مردم خوزستان و کارگران اعتصابی پروژه ای و پیمانی نفت و گاز و سومین هفته اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر تحرکات و حمایت های صورت گرفته از اعتراضات خوزستان  و موج دستگیری ها در نقاط مختلف کشور ایران به مطبوعات  سوئد و شکستن سکوت آنان، تجمع نمودیم!

با این انگیزه ساعت ۱۲ در برابر دفتر روزنامه جمع شدیم . حجم وسیع عکس های مردم معترض خوزستان – کارگران اعتصابی نفتگر – کارگران نیشکر هفت تپه – سپیده قلیان و پلاکاردها و بنرهای تبلیغی عمدتا به زبان سوئدی تمامی شعاع خیابان جنب روزنامه در برابر ده ها رهگذری که از مسیر می گذشتند به نمایش درآمد.

ما در فراخوان دعوت به آکسیون تاکید داشتیم: این حرکات میدانی و خیابانی درجای جای کشورمان ایران در کنار ده ها صف اعتراضی دیگر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور، ما را بر آن می دارد که صدای مردمان جامعه ما باشیم و سکوت مطبوعات سوئد را بشکنیم و فریاد بر آوریم!

زنده باد آزادی / مرگ بر رژیم اسلامی ایران

ابتداء از جانب امیر جواهری به همه دوستان خوش آمد گفته شد و اعلام گردید: تلاش خواهیم کرد که حتما مدیر روزنامه را متقاعد کنیم که از این حرکت و نامه خبری ما در روزنامه گزارشی را بازتاب دهند. از اینرو یک صدا شعار خواهیم داد و تریبون آکسیون به روی همه دوستان برای صحبت کردن، شعر و سرود خوانی و شعار دادن آزاد است .

در طول ساعات اعتراض، شعار سوئدی و فارسی توسط دوستانی چند ادا می گردید.

 جمهوری اسلامی /  سرنگون سرنگون =  حکومت ضد زن /  سرنگون سرنگون

آب حق ملته /  ملت ضد دولته = زندانی سیاسی /  آزاد باید گردد

بحران پشت بحران/  از بلوچستان تا خورستان = آب حق ملته / ملت ضد دولته

خوزستان تنها نیست / تنها نیست= مرگ بر جمهوری اسلامی

درود بر کارگر صنعتی نفت ما / مبارز، دلیر و سر سخت ما

کارگر زندانی آزاد باید گردد= معلم زندانی / آزاد باید گردد= دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

کارگر – معلم و دانشجو انحاد ، اتحاد  = سپیده قلیان / زندانی سیاسی آزاد باید گردد

 اسماعیل عبدی / معلم آزاده ، آزاد باید گردد. و دیگر شعار ها نیز ادا گردید

ساعت دوازده و بیست دقیقه یک هیئت نمایندگی متشکل از آقایان: احمد دانشی- دکتر جان الفتی- علی فیاض و فرخ قهرمانی معرفی شدند تا با مسئولین روزنامه تماس بگیرند .

دوستان ما با دوندگی و پیگیری لازم موفق شدند که با یکی از مسئولین هیئت تحریره روزنامه تماس بگیرند تا پیگیر کار ما باشد.

دراین فاصله آقای علی فیاض اولین گزارش از پیشرفت کار گروه نمایندگی را در خیابان به حاضرین داد. دو سوی ماجرا، ما در خیابان به شعار دادن و سرود خوانی آقای نامی کارخانه و دریافت سخنان آقای مزدک بختیاری و همینطور صحبت های آقای سینا مهدویان از فعالان انجمن پناهندگان و شار دهیی و قرائت نامه ای سوئدی که برای روزنامه فراهم آمده بود توسط توفیق محمدی از فعالین و سازماندهندگان آکسیون و دوستان نمایندگی ما در درون کریدور روزنامه پیگیر ماجرا شدند. سرانجام خبرنگاری به دیدار رفقای ما رسید و اینان نیز چرایی آکسیون و ضرورت اطلاع رسانی به خوانندگان روزنامه را تاکید داشتند.

خبرنگار پرسش نمود؛ ایا در حرکت امروز به ماجرای دادگاه حمید نوری (عباسی) هم اشاره خواهید داشت؟ پاسخ این بود که آکسیون امروزدر رابطه با جنایاتی است که کشورمان ایران در حال انجام است، اما بر اساس اطلاع ما حداقل در شهر ما چهار نفر از از زندانیان چپ و کمونیست به عنوان شاهد مورد بازجویی بازپرسان پلیس قرارگرفته اند. از آنجایی که موضوع برای خبرنگار جالب بود تلفن هایی رد و بدل گردید تا در صورت تمایل زندانیان دهه شصت با آنان ارتباط بر قرار گردد.

پس از این آشنایی ها  خبرنگار قول داد که عکاسی خواهد فرستاد تا از حرکت خیابانی عکس هایی گرفته شود.  

اینبار فرخ قهرمانی به میان حاضرین در خیابان آمد و گزارش کار داد و اعلام داشت؛ باید منتظر عکاس روزنامه باشیم ولی هیچ قولی ندادند که گزارشی طی روزهای اینده خواهد زد و ممکن است که گزارش طی هفته دیگر منعکس گردد / در این فاصله عکاس روزنامه به خیابان آمد و عکاس های چندی از حاضرین گرفت .

باردیگر امیر جواهری از همه شرکت کنندگان و رفقای هیئت نمایندگی به خاطر پیگیری کار تشکر کردند و اعلام داشتند که روز شنبه آینده هفتم اوت ۲۰۲۱ ساعت ۱۳ در میدان برنس پارکن بار دیگر اجتماع خواهیم کرد.

باسپاس از همه شما که در حرکت موفق امروز حضور یافتید.

باردیگر شعارهای جمعی داده شد  . پایان آکسیون اعلان گردید.

  جمعی از فعالان اجتماعی- سیاسی و پناهندگان – گوتنبرگ- سوئد

https://akhbar-rooz.com/?p=121428 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x