چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آکسیون اعتراضی در دفاع از زندانیان سیاسی؛ وین- اتریش

روز شنبه ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ ، از ساعت چهار بعد از ظهر ، گردهمائی اعتراضی در همبستگی با زندانیان سیاسی در ایران ، در شهر وین برگزار شد. این آکسیون مبارزاتی با همکاری تعدادی از نیروهای چپ و کمونیست در Mariahilferstrasse 78-80 برگزار شد.  

محل تجمع  و دور تا دور چادر بر پا شده با بنر های گوناگون حاوی تصاویر جنایات رژیم و همچنین با شعارهایی راجع به آزادی زندانیان سیاسی به فارسی و آلمانی و همچنین عکس های جانباختگان خیزش آبان ماه تزئین شده بود، بطوری که نظر رهگذران را به خود جلب می کرد.  مردم با دیدن عکس ها می ایستادند و علت تجمع و دلیل برگزاری این پلاتفرم را سئوال می کردند.  وقتی اعلام می شد که ما به خاطر دفاع از مبارزات مردم ایران در این جا جمع شده ایم و خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی بخصوص افرادی که در خیزش های اخیر دستگیر شده اند و در زیر شکنجه قرار دارند، هستیم، آن ها بلافاصله با اشاره به اخباری که دراین مورد شنیده اند، نگرانی خود را از وضعیت مردم ایران ابراز می کردند.

در جریان این تجمع سه سخنرانی در باره رویدادهای اخیر ایران و بحران سیاسی و اقتصادی موجود در جامعه که مسبب آن نظم ظالمانه سرمایه داری وابسته حاکم و سیاست های ضدمردمی و عدم کفایت سردمداران جنایتکار رژیم می باشد ، صورت گرفت.  در این سخنرانی ها از ستمی که در طی چهل سال حکومت ننگین این نظام سرکوبگر و وابسته به امپریالیسم به توده های زحمتکش رفته است، صحبت شد.  این سخنان توجه رهگذران را به خود جلب کرده بود.  همچنین در طول این تجمع ، فعالین چریکهای فدایی خلق ایران که یکی از فراخوان دهندگان این تجمع بودند، تعداد زیادی اعلامیۀ “پیرامون ترور یک تروریست تبهکار، ‏توسط سر دستۀ تروریستهای بین المللی” را به زبان آلمانی بین عابرین توزیع کردند. همچنین تعدادی ازایرانیانِ رهگذری که  توجه شان به تجمع کنندگان جلب شده بود، با مراجعه به محل چادر پلاتفرم ، تقاضای اعلامیه به زبان فارسی می کردند.  

از جمله شعار هائی که دراین روز داده شدند: “جمهوری اسلامی با هرجناح و دسته نابود باید گردد” ، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” ، “پیروز باد سوسیالیسم” ، “زنده باد همبستگی بین المللی” بودند. این تجمع در ساعت ۱۷.۳۰ بعد از ظهر با موفقیت خاتمه پیدا کرد.

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در وین – اتریش

https://akhbar-rooz.com/?p=18713 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x