پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آیا سلیمانی و رئیسی یاور و حامی کارگران هفت تپه هستند؟!

آیا سلیمانی و رئیسی یاور و حامی کارگران هفت تپه هستند؟!

اعتراضات و تجمعات ادامه دار کارگران شرکت نیشکر هفت تپه وارد مرحله جدیدی شده و اینبار نهاد های حکومتی و صدا و سیما در چهره ای دیگر سعی در ورود به قضیه شرکت هفت تپه را دارند. کارگران هفت تپه معتقدند که این تلاشی دیگر از سوی سرمایه داران و حامیان حکومتیشان در به انحراف کشاندن مبارزات آن ها و ایجاد چنددستگی و فروخواباندن مبارزاتشان است. آنان همچنین با انتشار آگهی ها و بیانیه هایی صدا و سیما را محکوم کرده و گفته اند که سخنان کارگران را سانسور کرده و طوری وانمود کرده اند که کارگران اعتصابی فقط با مدیر عامل و اسدبیگی مشکل دارند. در حالی که کارگران در سخنان خود با صدا و سیما تاکید کردند که با کل خصوصی سازی شرکت مخالفند و تا آزادی اسماعیل بخشی و بازگشت به کار همکاران اخراجی خود به مبارزات و اعتصابات خود ادامه خواهیم داد.

در میان بیانیه هایی که در میان کارگران اعتصابی پخش شده است، بیانه ای تحت عنوان «آیا سلیمانی و رئیسی یاور و حامی ما کارگران هستند؟!» نیز دیده می شود. در این بیانیه آمده است:

همکاران عزیز: اگر روزی قرار باشد تاریخ معاصر این مملکت را بنویسند حتما یک صفحه آن باید در باره هفت تپه باشد چون اعتصابات و اعتراضات هفت تپه بیش از ١٢ سال است که ادامه دارد. در این دوازده سال رئیسی و سلیمانی و رهبر و رئیس جمهور و … از بدبختی ما خبر نداشته اند؟ همه دنیا خبر دارد. مساله این است که مشکلات ما مثلا خصوصی سازی با طراحی و حمایت همین مقامات شروع شده است.

درخواست عاجزانه از رئیسی و در دست گرفتن تصاویر این اشخاص کمکی به ما نمیکند. مگر سال قبل که جلوی فرمانداری همین بنر در دست گرفته شد اثری داشت؟ مگر بعد از آن ما را سرکوب نکردند؟ دوستان ما را دستگیر نکردند؟ اسماعیل را شکنجه نکردند؟ آیا جلوی دار و دسته ی دزد اسدبیگ را گرفتند ؟ نه. ما میدانیم که شما چند همکار این عکس را در دست میگیرید که به شما انگ امنیتی نزنند. اما تجربه نشان داده که ما اگر متحد باشیم میتوانیم از یکدیگر محافظت کنیم و خصوصی سازی را لغو کنیم.

پلیس امنیت و اطلاعات و دستگاه قضائی و سایر مسئولان به خاطر یک عکس که شما در دست گرفتید از منافعشان نمیگذرند. این خصوصی سازی کار خودشان است. خودشان شریک دزدها هستند. خودشان شاه دزد هستند. چند همکار میخواستد بیایند و بنر را از دست شما بگیرند و کنار بگذارند اما برای اینکه در وسط اعتصاب اختلاف و تشنج نشود این کار را نکردند. برخی هم گفتند نگرانیم اگر این بنر ها را پایین بکشیم بگویند ما معاند هستیم. ما اعتراض برحق و قانونی کرده ایم و نیاز نیست بترسیم. ما خواهان لغو خصوصی سازی و آزادی بخشی و لغو احکام صادره هستیم. خواهان بازگشت به کار همکاران اخراجی هستیم.

مگر سال قبل این بنرها را در دست نگرفتید؟ کمکی به ما شد؟ نه. حالا هم امتحان میکنیم. ببینیم رئیسی که خودش میداند خصوصی سازی اصل مشکل ماست و زندانی بودن اسماعیل و حامیان ما مشکل ماست و اخراج همکاران ما مشکل ماست کاری میکند. ببینیم آقای رئیسی طرفدار عدالت است یا طرفدار دزدها و اختلاسگران؟ اگر آقای رئیسی و رهبر و سلیمانی و روحانی و … خصوصی سازی را لغو کردند آنوقت حق با شما چند نفر است که از آنها درخواست میکنید و عکسشان را در دست میگیرید و در آن موقع ما از شما عذرخواهی خواهیم کرد. اما مطمئنیم فقط خود ما با اتحاد و همدلی خواهیم توانست این کار را انجام دهیم.

یک قدم تا پیروزی باقی است! کارگر هفت تپه فقط به خودش و اتحاد خودش متکی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=5996 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x