جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ابتلای هزاران نفر از کادر درمانی کشور به بیماری کرونا

هزاران نفر از کادر درمانی که شامل پرستاران و کادر بهداشت و درمان و پزشکان کشور می باشند به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و تعداد زیادی از آنان نیز فوت شده اند. در زیر آمار قربانیان کادر درمانی در رابطه با ویروس کرونا را فقط در سه حوزه به نقل از مسئولین بهداشتی ملاحظه کنید:

ابتلای ۱۵۰۰ نفر از کادر درمان آذربایجان شرقی به کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای کادر بهداشت و درمان استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

عباسعلی درستی افزود: ۱۰ درصد از این تعداد شامل پزشکان، ۷۰ درصد شامل پرستاران و کادر بهداشت و مابقی شامل نیروهای پشتیبانی واحد بهداشت و درمان هستند و تا به این لحظه، پنج نفر فوت کرده‌اند که سه نفر از آنها پزشک و دو نفر جزو کادر درمانی غیر پزشک هستند.

۱۰۰۰ کادر درمانی در مازندران به کرونا مبتلا شده اند

دکتر سیمین بابایی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تاکنون یک هزار نفر از کادر درمانی – بهداشتی و دیگر کارکنان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

وی افزود “خروج برخی از این نیروها از گردونه خدمت رسانی به بیماران، درگیری سایر نیروهای خط مقدم مقابله با ویروس کرونا را در پیک دوم بیشتر کرده است”.

گفتنی است که استان مازندران ۲ دانشگاه علوم پزشکی دارد. دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، شهرستان بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد.

ابتلای ۱۲ درصد پرستاران به کرونا در هر بیمارستان زنجان

کارشناس مسئول دفتر پرستاری استان زنجان گفت: در هر یک از بیمارستان‌های استان حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد از پرستاران درگیر بیماری کرونا شده‌اند، به ‌طوری‌ که امروز با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم.

ناهید کامکار با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان پیش از شروع بحران کرونا نیز دچار کمبود نیروی پرستاری در استان بوده و دانشگاه به دنبال اخذ مجوز از وزارت بهداشت برای استخدام نیروی پرستاری در استان بود، اظهار کرد: با شیوع بحران کرونا در استان، بیش از پیش شاهد کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌های استان هستیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=40951 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x